| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Polscy przedsiębiorcy nie doceniają internetu

Polscy przedsiębiorcy nie doceniają internetu

W Polsce przedsiębiorcy ciągle w zbyt małym stopniu korzystają z internetu - wynika z Międzynarodowego Sondażu Średnich Przedsiębiorstw IBOS 2005 przeprowadzonego na zlecenie Grant Thornton.

Największy wpływ internet wywarł na interesy prowadzone na Filipinach (+76), w Indiach (+70) i Hiszpanii (+53). Dla Polski wskaźnik wpływu internetu na wzrost sprzedaży wyniósł -6. Znaczy to, że Polacy stanowczo zaprzeczyli tezie, że internet ma istotny wpływ na wzrost obrotów w prowadzonych przez nich przedsiębiorstwach.
Niezwykle nisko zarówno polscy przedsiębiorcy (-27), jak i przedsiębiorcy światowi (-24) ocenili stosunek zależności pomiędzy ich pozycją na rynku a reklamą i marketingiem przez internet. Polacy bardzo często (+42) (przy średniej światowej +26) używają internetu do zdobywania informacji oraz badania rynku. Niezmiernie rzadko zdarza się, że przedsiębiorstwa są uzależnione od internetu w składaniu lub przyjmowaniu zamówień.
Większość krajów poważnie podchodzi do problemu bezpieczeństwa systemów informatycznych i barier antywirusowych. Polska (+83) w tej kwestii wyprzedza średnią światową (+78). – Niewątpliwie internet i e-maile stały się ważnym narzędziem pracy przedsiębiorców. Jednakże wpływ internetu na zdobywanie nowych rynków jest nadal bardzo niski. Polacy dużo rzadziej korzystają z internetu niż ich koledzy w innych krajach, takich jak USA czy, co jest niemałym zaskoczeniem, w Indiach. Cała sfera e-biznesu, tak bardzo lansowana kilka lat temu, jest nadal w powijakach – powiedział Andrzej Kinast, partner zarządzający Grant Thornton w Polsce.
International Business Owners Survey (IBOS) nawiązuje do 10-letniej tradycji European Business Survey (IBS). Badania w roku 2005 zostały przeprowadzone w 24 krajach świata metodą ankiety telefonicznej losowo dobranej próbki zarejestrowanych przedsiębiorstw. Wywiady przeprowadzono z 6300 właścicielami przedsiębiorstw bądź ich zarządzającymi.
Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

Robert Olesiński


reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Odzyskaj.info

Odszkodowania i wypadki

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »