| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Ochrona konsumenta. Cinema City złamało prawo

Ochrona konsumenta. Cinema City złamało prawo

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że sieć kin Cinema City naruszyła zbiorowe interesy konsumentów. Od 14 maja do 31 grudnia 2004 r. spółka prowadziła akcję promocyjną, w ramach której konsumenci mogli nabyć tańsze bilety w cenie 10 zł. Warunkiem było jednak zebranie na imiennej karcie pieczątek potwierdzających nabycie 5 biletów. W ramach programu lojalnościowego wydano 2 miliony kart.

Delegatura UOKiK we Wrocławiu ustaliła, że Cinema City nie poinformowało klientów, że konieczne jest dodatkowo przedstawienie odcinków biletów. Wielu konsumentów, mimo że zebrało pieczątki, nie mogło skorzystać z promocji, gdyż nie zachowało biletów. Niedostępny był również regulamin promocji – ani na tablicach informacyjnych w kinie, ani na ulotkach, ani w internecie. Urząd uznał więc, że spółka naruszyła prawo do rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji.

Zbiorowe interesy konsumentów może naruszyć każde działanie przedsiębiorcy, które jest niezgodne z obowiązującym prawem oraz godzi w interes bliżej nieokreślonej grupy konsumentów. Katalog praktyk naruszających zbiorowe interesy jest otwarty – uznaje się za nie w szczególności stosowanie niedozwolonych klauzul umownych, wpisanych do rejestru prowadzonego przez prezesa UOKiK, nieudzielanie konsumentom rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji czy nieuczciwą lub wprowadzającą w błąd reklamę. Zbiorowe interesy konsumentów narusza także niewłaściwe oznakowanie towarów, mogące wprowadzić klientów w błąd.
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Saveinvest Sp. z o.o.

http://www.grunttozysk.pl

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »