| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > NSA. Podobieństwo znaków towarowych

NSA. Podobieństwo znaków towarowych

Urząd Patentowy powinien bardziej wnikliwie przeanalizować podobieństwo dwóch znaków towarowych, z których jeden jest używany do oznaczania programu telewizyjnego dla dzieci i młodzieży, drugi zaś pojawia się na paczce papierosów – orzekł Naczelny Sąd Administracyjny. Firma z Krakowa uzyskała rejestrację znaku towarowego Tik-Tak, który służy jej do oznaczania paczek papierosów. Ze sprzeciwem wobec przyznania ochrony tej firmie wystąpiło kilka podmiotów – m.in. firma Ferrero, uprawniona właściwie do identycznego znaku, lecz zgłoszonego dla słodyczy. Wniosek o unieważnienie praw dla firmy krakowskiej wpłynął od Telewizji Polskiej S.A., która używała wtedy znaku Tik Tak dla oznaczania programu dla dzieci i młodzieży o tej właśnie nazwie. UP oddalił wniosek, a decyzję tę Telewizja zaskarżyła do WSA w Warszawie, który skargę oddalił.

NSA uchylił zaskarżony wyrok i przekazał go WSA do ponownego rozpatrzenia.

Sygn. akt GSK 717/04

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Celichowscy Służewska-Woźnicka Spółka Partnerska Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »