| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Księga przychodów i rozchodów. Nowe rozporządzenia

Księga przychodów i rozchodów. Nowe rozporządzenia

Minister finansów zmienił przepisy wykonawcze związane z wykonywaniem obowiązków ewidencyjnych przez podatników podatku dochodowego od osób fizycznych, tj. o podatkowej księdze przychodów i rozchodów oraz o ewidencji przychodów. Zmiany te mają jednak tylko porządkujący charakter.

Minister finansów wydał dwa rozporządzenia z dnia 22 grudnia 2004 r., które zmieniają obowiązujące przepisy w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów oraz w sprawie prowadzenia ewidencji przychodów i wykazu środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.



W nowych przepisach dostosowano odesłania zawarte w rozporządzeniu w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów oraz w rozporządzeniu w sprawie prowadzenia ewidencji przychodów i wykazu środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych do obowiązującej od maja br. nowej ustawy o podatku od towarów i usług. Jednocześnie w ostatnim ze wspomnianych rozporządzeń skreślono par. 12 ust. 2, który stanowił, że jeżeli podatnik uzyskuje przychody opodatkowane różnymi stawkami i dokonuje odliczeń od przychodów, odliczeń tych, do wysokości określonej w ustawie o podatku dochodowym, dokonuje od każdego rodzaju przychodu w takim stosunku, w jakim w roku podatkowym pozostają poszczególne przychody opodatkowane różnymi stawkami w ogólnej kwocie przychodów. Zasada ta, mająca zastosowanie do podatników rozliczających podatek dochodowy w formie zryczałtowanej, nie znikła z przepisów podatkowych. Treść tego przepisu, nieznacznie zmodyfikowana, została przeniesiona do ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz.U. nr 144, poz. 930 z późn. zm.).
Z kolei w objaśnieniach do podatkowej księgi przychodów i rozchodów sprecyzowano, na podstawie jakich dowodów dokonuje się wpisów w księdze w przypadku wypełniania kolumny 13 przeznaczonej do wpisywania wynagrodzeń wypłacanych pracownikom (w przypadku gdy wynagrodzenie to nie jest wypłacane w kasie).

Wspomniane zmiany mają wejść w życie 1 stycznia 2005 r.
reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Piotrowski

Prawnik, aplikant radcowski.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK