| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > „Przedsiębiorstwo Fair Play”. 2750 certyfikatów

„Przedsiębiorstwo Fair Play”. 2750 certyfikatów

W ciągu siedmiu dotychczas przeprowadzonych edycji Programu „Przedsiębiorstwo Fair Play” przyznano firmom 2750 certyfikatów. Laureaci są rozlokowani na terenie całej Polski. Rozwijają się, dbają o prestiż i korzystny wizerunek firmy.

„Przedsiębiorstwa Fair Play” dotrzymują podjętych zobowiązań, a współpraca z nimi jest objęta mniejszym ryzykiem niż przeciętne, ponieważ firmy są zweryfikowane przez organizatorów programu, w tym Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym w Krajowej Izbie Gospodarczej. Miejsce w elitarnej grupie nagrodzonych stwarza możliwość nawiązania nowych korzystnych kontaktów handlowych, a także zwiększa zaufanie zarówno kontrahentów, jak i klientów. Przedsiębiorstwa te udowadniają, że również w biznesie mogą istnieć zasady etyczne, może panować uczciwość i mogą być przestrzegane tzw. dobre praktyki.

Poprzez swą uniwersalną wymowę i rzetelność weryfikacji program stał się pożądanym narzędziem budowania prestiżu firmy na rynku ogólnopolskim i unijnym. Nie są bowiem brane pod uwagę wyłącznie wyniki ekonomiczne czy jakość produktów ani wielkość firmy, ale takie kryteria, jak: brak zaległości w spłatach wobec banków, kontrahentów, ZUS i urzędów skarbowych, terminowe regulowanie wynagrodzeń pracowniczych, udział w akcjach charytatywnych i na rzecz wspierania lokalnej społeczności, ochrony środowiska. Wszystko jest weryfikowane m.in. przez władze wojewódzkie, urzędy pracy, banki, ZUS. Uzyskanie certyfikatu rzetelności wzmacnia wizerunek firmy, promuje ją w mediach i w branży, ułatwia uzyskanie nowych kontraktów, zapewnia lepsze relacje z władzami, urzędami, bankami oraz integruje pracowników.

W tegorocznej edycji programu wzięło udział 670 firm, a certyfikat zdobyło 602. Najwięcej firm pochodziło z województwa wielkopolskiego (17,3 proc.) i śląskiego (14,3 proc.), a najmniej z warmińsko-mazurskiego (zaledwie 0,8 proc.). Laureaci tegorocznej edycji przeznaczyli na cele charytatywne ok. 70 mln zł, a w sumie od początku programu prawie 228 mln zł.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Michał Dankowski

Aplikant radcowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »