| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Bony towarowe dla pracowników

Bony towarowe dla pracowników

65 proc. badanych polskich przedsiębiorstw przydziela bony towarowe, a 25 proc. oferuje pracownikom zniżki i rabaty na produkowane i sprzedawane przez nich towary oraz świadczone usługi – wynika z raportu płacowego, opracowanego przez firmę AG TEST Human Resources.



Od stycznia 2004 roku lista pozapłacowych świadczeń rzeczowych, dzieki którym można było zmniejszyć koszty i uzyskać zwolnienia podatkowe, zarówno po stronie pracodawcy, jak i pracownika, znacznie się skróciła.



W polskich przedsiębiorstwach opieka socjalna nad pracownikiem ogranicza się do dofinansowania wczasów krajowych, ubezpieczeń, kosztów podstawowego leczenia oraz do subsydiowania posiłków oraz paczek świątecznych.



W Europie Zachodniej przedsiębiorstwa wynajmują firmy, które pomagają im tworzyć i budować odpowiednie do ich potrzeb programy lojalnościowe i motywacyjne dla pracowników, na które składają się różne bonusy.



Z okazji świąt Bożego Narodzenia i Wielkanocy, polskie firmy finansują pracownikom bony towarowe, za które mogą oni nabyć to, co chcą i potrzebują w sieci kilkudziesięciu tysięcy sklepów, z którymi emitenci bonów mają podpisane umowy.



Pracodawca ma do wyboru ofertę pięciu niezależnych emitentów oraz sieci hipermarketów, które po wejściu w życie znowelizowanej ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji 10 listopada 2002 roku nie zaprzestały emitować bonów, a jedynie zrezygnowały ze stosowania upustów i rozszerzyły sieć punktów akceptujących o placówki handlowe i punkty usługowe innych firm.



Zmiany w ustawach podatkowych na początku 2004 roku mniej zaszkodziły pracodawcom, którzy według ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (CIT) z dnia 15 lutego 1992 r. (t.j. Dz.U. z 2000 r. nr 54, poz. 654 z późn. zm.) nadal wliczają wartość zakupionych bonów w koszty uzyskania przychodu, nie płacą VAT ani składek ZUS. Warunkiem do uzyskania ulgi podatkowej i składkowej przez zakład pracy jest przeznaczenie na ten cel środków zgromadzonych w zakładowym funduszu świadczeń socjalnych. Zasady tworzenia zakładowego funduszu świadczeń socjalnych i zasady gospodarowania środkami tego funduszu reguluje ustawa z dnia 4 marca 1994 r. (t.j. Dz.U. z 1996 r. nr 70, poz. 335 z późn. zm.).


reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Beata Przybyła

Prowadzę biuro rachunkowe od 18 lat.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »