| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Sejm o rekalamach wina w mediach

Sejm o rekalamach wina w mediach

Spór o dopuszczenie reklamy wina w mediach oraz na ulicznych billboardach rozpoczął wczorajszą debatę sejmową nad tzw. ustawą antyalkoholową.

Rząd, powołując się na zalecenia Traktatu Europejskiego, przygotował propozycję rozszerzającą reklamowanie niskoprocentowych napojów alkoholowych (wina gronowe, w tym wina musujące i likierowe). Reprezentujący rząd Rafał Niżankowski, podsekretarz stanu w resorcie zdrowia przypomniał, że zmniejszenie akcyzy na alkohol zwiększyło o 25 proc. spożycie alkoholu, głównie wysokoprocentowego. Tę złą tendencję może odwrócić zmiana struktury spożycia alkoholu w Polsce. Zdaniem lekarzy, wino, nieodłączny element diety śródziemnomorskiej, pomaga leczyć miażdżycę naczyniową i zapobiega udarom mózgu. Przeciwko rządowej propozycji występowali posłowie z niemal wszystkich opozycyjnych klubów i kół. Ich argumenty: reklama win z Francji, Hiszpanii i Włoch to zagrożenie dla rodzimego rynku, ponadto następuje dramatyczny wzrost spożycia alkoholu, głównie w grupie młodocianych, a w konsekwencji wzrost wypadków drogowych, wykroczeń w pracy i przestępstw kryminalnych. Głosowanie nad odrzuceniem rządowego projektu w piątek.
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Halina Kochalska

Analityk Gold Finance

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »