| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Sejm o rekalamach wina w mediach

Sejm o rekalamach wina w mediach

Spór o dopuszczenie reklamy wina w mediach oraz na ulicznych billboardach rozpoczął wczorajszą debatę sejmową nad tzw. ustawą antyalkoholową.

Rząd, powołując się na zalecenia Traktatu Europejskiego, przygotował propozycję rozszerzającą reklamowanie niskoprocentowych napojów alkoholowych (wina gronowe, w tym wina musujące i likierowe). Reprezentujący rząd Rafał Niżankowski, podsekretarz stanu w resorcie zdrowia przypomniał, że zmniejszenie akcyzy na alkohol zwiększyło o 25 proc. spożycie alkoholu, głównie wysokoprocentowego. Tę złą tendencję może odwrócić zmiana struktury spożycia alkoholu w Polsce. Zdaniem lekarzy, wino, nieodłączny element diety śródziemnomorskiej, pomaga leczyć miażdżycę naczyniową i zapobiega udarom mózgu. Przeciwko rządowej propozycji występowali posłowie z niemal wszystkich opozycyjnych klubów i kół. Ich argumenty: reklama win z Francji, Hiszpanii i Włoch to zagrożenie dla rodzimego rynku, ponadto następuje dramatyczny wzrost spożycia alkoholu, głównie w grupie młodocianych, a w konsekwencji wzrost wypadków drogowych, wykroczeń w pracy i przestępstw kryminalnych. Głosowanie nad odrzuceniem rządowego projektu w piątek.
reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

dr Michał Wilk

radca prawny, doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »