| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Umowy > ABC umów > Jakie klauzule warto wprowadzić do firmowego wzoru zamówienia ?

Jakie klauzule warto wprowadzić do firmowego wzoru zamówienia ?

W firmowym wzorze zamówienia warto wprowadzić klauzule, zabezpieczające realizację zamówienia. W obrocie gospodarczym często dochodzi bowiem do sytuacji niewywiązania się dostawcy bądź usługodawcy ze zleconego zamówienia. W konsekwencji, takie wadliwe wykonanie zamówienia może mieć jednak zgubne skutki dla zlecającego, który z kolei może nie wywiązać się z realizacji zamówienia wobec swojego zamawiającego.

Celem zabezpieczenia swoich interesów warto stworzyć np. Ogólne Warunki Realizacji Zamówienia, które będą stanowić swego rodzaju umowę pomiędzy zlecającym a dostawcą bądź usługodawcą.

Przykładowo, ogólne warunki mogą obejmować następujące postanowienia:

PRZYKŁAD

Ogólne Warunki Realizacji Zamówienia:

  1. Dostawca/Usługodawca zobowiązany jest w terminie 2 dni od dnia otrzymania niniejszego zamówienia potwierdzić przyjęcie zamówienia do realizacji bądź odmówić jego realizacji.
  2. Brak powiadomienia Zamawiającego w terminie, o którym mowa powyżej, traktuje się jako przyjęcia zamówienia do realizacji.
  3. W przypadku nieterminowej realizacji zamówienia Dostawca/Usługodawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną z tytułu nieterminowej realizacji zamówienia w wysokości 0,1% wartości zamówienia brutto za każdy dzień opóźnienia.
  4. Zamawiający zastrzega sobie prawo do dochodzenia odszkodowania na zasadach ogólnych w przypadku, gdyby wysokość poniesionej szkody przewyższała wartość nałożonej kary umownej.
  5. W przypadku odstąpienia Dostawcy/Usługowcy od wykonania zamówienia po uprzednim jego przyjęcie, Dostawca/Usługodawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 10% wartości zamówienia brutto.
  6. W przypadku dostawy wadliwego towaru/wykonania usługi wadliwie Zamawiający wezwie Dostawcę/Usługodawcę do dostarczenia towaru bez wad/poprawienia wykonanej wadliwie usługi w wyznaczonym terminie.
  7. Jeśli Dostawca/Usługodawca nie dostarczy w wyznaczonym terminie towaru nieposiadającego wad/nie wykona usługi należycie, Dostawca/Usługodawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną z tytułu nieterminowej realizacji zamówienia w wysokości 0,1% wartości zamówienia brutto za każdy dzień opóźnienia.

Zapisz się na nasz Newsletter!

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Jak więc widać na podstawie powyższego, warto zaimplementować takie postanowienia w firmowym wzorze zamówienia,  gdyż w razie nienależytego wykonania zamówienia, istnieje możliwość obciążenia dostawcy czy usługodawcy karą umowną bądź żądania odszkodowania.

Nazwa umowy nie decyduje o jej typie

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Bogusz

Aplikant radcowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »