| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Temat: znak towarowy

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu znak towarowy. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące znak towarowy.

Czy warto rejestrować znak towarowy?

Aktualizacja: 08.12.2011

Jedną z decyzji, jaką podejmujesz rozpoczynając swój biznes jest wybór oznaczenia, które będzie Cię identyfikować na rynku. Takim oznaczeniem może być np. słowo, grafika, czy połączenie tych elementów. Przy wyborze oznaczenia często kierujesz się tym, aby wywoływało ono u potencjalnego klienta odpowiednie skojarzenia z do towarami lub usługami oferowanymi przez Twoją firmę. Musisz jednak wiedzieć, że wybrane oznaczenie może być znakiem towarowym, zaś posługując się nim możesz w pewnych okolicznościach skorzystać z ochrony praw do tego znaku. Jakie korzyści zyskasz z rejestracji znaku towarowego? »

Jakie roszczenia można wysunąć w stosunku do znaków towarowych?

Aktualizacja: 03.01.2012

Przedsiębiorca prowadząc działalność gospodarczą może korzystać z ochrony dla znaków towarowych i oznaczeń geograficznych (faktu pochodzenia danej rzeczy lub usługi z miejsca o szczególnych właściwościach), jeżeli są one zarejestrowane. Fakt naruszenia tych dóbr determinuje czynności mające na celu ich zaniechanie. »

Czym jest wzór przemysłowy i jego ochrona?

Aktualizacja: 08.12.2011

Zgodnie z definicją ustawową wzoru przemysłowego stanowi on „nową i posiadającą indywidualny charakter postać wytworu lub jego części nadaną mu w szczególności poprzez cechy linii, konturów, kształtów, kolorystykę, strukturę lub materiał wytworu oraz przez jego ornamentację” (Art. 102 ustawy z dnia 30 czerwca 2000 r. Prawo własności przemysłowej). »

AdWords-y zgodne z prawem UE

Aktualizacja: 01.12.2011

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (dawniej ETS) uznał w wyroku z 23 marca 2010 r. (w sprawach połączonych od C 236/08 do C 238/08), że Gogle świadcząc usługę AdWords nie narusza prawa znaków towarowych, umożliwiając reklamodawcom nabywanie słów kluczowych odpowiadających znakom towarowym ich konkurentów. Jednak zdaniem Sądu reklamodawcy nie mogą za pomocą takich słów zlecać Google zamieszczania reklam, które nie pozwalają internautom łatwo domyślić się, z jakiego przedsiębiorstwa pochodzą reklamowane towary lub usługi. »

System INTRASTAT - czyli nie ma ceł ale trzeba informować o obrocie towarowym między krajami UE

Aktualizacja: 01.12.2011

Przedsiębiorcy dokonujący importu i eksportu towarów z krajami UE mają obowiązki informacyjne związane z funkcjonowaniem systemu INTRASTAT. »

Znak towarowy

Aktualizacja: 05.09.2011

Znak towarowy - każde oznaczenie, które można przedstawić w sposób graficzny, odróżniające towary jednego przedsiębiorstwa od towarów innego »

Wizja firmy jako część planowania strategicznego

Aktualizacja: 09.12.2011

Wizja firmy często odzwierciedla marzenie jej właściciela. Jednocześnie podnosi stopień ambicji w planowaniu strategicznym i ułatwia ocenę relacji między celami firmy, a jej bieżącą wydajnością. »

Jak chronić dobra osobiste?

Aktualizacja: 15.12.2011

Problem ochrony dóbr osobistych dotyczy zarówno osób fizycznych jak i osób prawnych. Przedsiębiorcy (zarówno indywidualni jak i spółki) powinni szczególnie znać zasady tej ochrony, bo brak reakcji na naruszanie tych dóbr może doprowadzić do utraty renomy niezbędnej dla funkcjonowania na każdym rynku. »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

DEFIDE Beata Naróg

Usługi i Doradztwo Kadrowe. Szkolenia

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »