| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Temat: zarządzanie

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu zarządzanie. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące zarządzanie.

Porządek, który poprawia życiową efektywność

Aktualizacja: 29.07.2014

Wakacje to dla większości z nas czas rozluźnienia. Słoneczne dni, wysokie temperatury czy zbliżający się wielkimi krokami początek urlopu sprawiają, że trudno nam się skupić na pracy. Zamiast jednak siedzieć bezczynnie i odliczać godziny do końca dnia warto wykorzystać ten moment do poprawy swojej codziennej efektywności. Pierwszym krokiem w tym wypadku będą porządki: na biurku, w kalendarzu i w… głowie. »

Jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej?

Aktualizacja: 03.07.2014

Rozmowa kwalifikacyjna jest najważniejszym etapem w procesie rekrutacji i to od jej przebiegu zależy, czy zdobędziemy wymarzoną pracę. W związku ze zmieniającą się koniunkturą rynku pracy, rośnie konkurencja na poszczególne stanowiska. W jaki sposób przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej, aby sprawić dobre wrażenie? »

Organizuj się na co dzień

Aktualizacja: 26.06.2014

Z czym najczęściej kojarzy się wiosna? Na to proste pytanie większość z nas ma stały zestaw odpowiedzi – ze słońcem, zielenią, ciepłą pogodą i…. porządkami. W taki oto sposób co wiosnę działkowicze zajmują się przekopywaniem grządek, domatorzy wietrzeniem szaf i regałów, a pracoholicy segregowaniem firmowej dokumentacji. »

Jak zarządzać finansami małej firmy

Aktualizacja: 10.06.2014

Osoby prowadzące własną firmę powinny odpowiednio zarządzać jej płynnością finansową. Mają do dyspozycji różne narzędzia, które poprawią efekty zarządzania firmą. Najczęściej stosuje się monitoring płatności. Jakie są jeszcze sposoby na skuteczne zarządzanie finansami małej firmy? »

Jak napisać CV i list motywacyjny?

Aktualizacja: 02.06.2014

Dobre CV i list motywacyjny to dwa najważniejsze dokumenty w pierwszym etapie rekrutacji kandydata do pracy. To od nich zależy, czy rozmowa kwalifikacyjna w ogóle się odbędzie. W jaki sposób napisać dobre CV i list motywacyjny? O czym należy pamiętać? »

Dlaczego zwlekamy z realizacją niektórych planów?

Aktualizacja: 30.05.2014

Jak powszechnie wiadomo, dużo łatwiej jest planować, niż działać. Często zdarza nam się nasze postanowienia odwlekać i obiecywać, że zaczniemy od jutra, od poniedziałku czy nawet od nowego roku. Mało kto zdaje sobie sprawę, co jest prawdziwą przyczyną takiego stanu rzeczy i jak niewiele trzeba, by zamierzenia po prostu zacząć wcielać w życie. »

Na czym polegają testy psychometryczne?

Aktualizacja: 29.05.2014

Podczas procesu rekrutacji pracodawca chce jak najlepiej poznać przyszłego pracownika. Obecnie podczas rekrutacji przestaje wystarczać samo CV kandydata do pracy i rozmowa kwalifikacyjna. Rekruterzy coraz częściej szukają nowych rozwiązań, jakimi są testy psychometryczne. Na czym polegają i jaki jest cel takich testów? »

Zestaw nawyków, które pozwolą zaoszczędzić mnóstwo czasu

Aktualizacja: 23.05.2014

Marzeniem wielu zapracowanych osób jest magiczne wydłużenie doby. Jesteśmy niemal pewni, że jeśli tylko dostalibyśmy kilka dodatkowych godzin, uporalibyśmy się z wszystkimi służbowymi obowiązkami i w końcu moglibyśmy poświęcić się sprawom rodzinnym. Scenariusz ten jest jednak mało prawdopodobny, gdyż w większości przypadków straty czasu wynikają z kiepskiej organizacji. A zmienić ją może wyłącznie zestaw odpowiednich nawyków. »

Wady Lean Management

Aktualizacja: 16.05.2014

Wdrażanie szczupłego zarządzania - lean management - staje się popularne. To bardzo dobrze, bo koncepcja ta zasługuje aby być zrozumianą oraz szeroko stosowaną nie tylko w świecie biznesu. Służba zdrowia; służby mundurowe; samorządy; szkolnictwo i inne, znajdą w tej metodyce wiele pożytecznego. »

Komunikacja z pracownikami - cztery drogi, by uniknąć problemu, który może zabić Twój biznes

Aktualizacja: 14.05.2014

Wielu pracowników z niechęcią myśli o rozmowie ze swoim menedżerem. Tymczasem unikanie takich spotkań przez personel niższego szczebla może mieć poważne konsekwencje dla pracodawcy. Firma nie ma bowiem szans wykorzystać istotnych informacji i wiedzy, a także kreatywnych i innowacyjnych pomysłów i rozwiązań swoich pracowników, jeśli zwyczajnie nie wie o ich istnieniu. »

System zarządzania jakością – strategia firmy w systemie zarządzania jakością

Aktualizacja: 20.07.2015

Podstawowym zadaniem menedżera jest realizacja celów przedsiębiorstwa. Warto jednak zauważyć, że realizowane cele powinny przede wszystkim zapewnić możliwie jak najdłuższy czas funkcjonowania firmy na najwyższym poziomie. Przyciągnięcie nowych klientów oraz utrzymanie dotychczasowych staje się warunkiem przetrwania przedsiębiorstwa w otoczeniu konkurencyjnym. »

Zarządzanie czasem poprzez nawyki i narzędzia

Aktualizacja: 25.04.2014

Projektowanie własnego czasu z całą pewnością nie należy do zadań łatwych. Organizacja dnia, która w znaczący sposób poprawi produktywność wymaga bowiem zarówno wiedzy, doświadczenia, jak i konsekwencji w jej przestrzeganiu. Pomocne mogą się jednak przy tym okazać nawyki tworzące naszą codzienność, wzmocnione zestawem określonych narzędzi. »

Jak stereotypy wpływają na relacje w pracy?

Aktualizacja: 25.04.2014

W firmach międzynarodowych stereotypy nierzadko utrudniają nawiązywanie i utrzymywanie relacji między członkami wielokulturowych zespołów. Celem badania przeprowadzonego przez Carlosa Rodríguez-Lluesmy z IESE Business School oraz Paula M. Leonardiego z Uniwersytetu Northwestern było ustalenie, co skłania nas do wyrabiania sobie opinii o współpracownikach na podstawie ich przynależności kulturowej. »

Wyznacz swój cel i nie marnuj więcej czasu

Aktualizacja: 02.04.2014

Ilość zadań, która stoi przed nami każdego dnia niekiedy sprawia, że przestajemy się nad nimi zastanawiać. W pewnym momencie najzwyczajniej w świecie zaczynamy mechanicznie wykonywać kolejne obowiązki, nie próbując nawet ocenić, jak wpłyną one na naszą przyszłość. To bez wątpienia błąd, bowiem takie działanie sprawi, że z efektów naszej pracy korzystać będą inni – ci, którzy potrafili wyznaczyć sobie cele. »

Wielozadaniowość – mit czy umiejętna organizacja czasu?

Aktualizacja: 17.03.2014

Jak wykazują liczne badania, większość z nas żyje w przekonaniu, że nie da się pracować skupiając się wyłącznie na jednym zadaniu na raz. Wydaje nam się, że kluczem do sukcesu jest dziś wielozadaniowość, pozwalająca oszczędzić dużo czasu. W praktyce jednak przeskakiwanie z czynności na czynność obniża naszą efektywność i koncentrację. Zamiast tego lepiej pomyśleć więc o prawidłowej organizacji czasu pracy. »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Katarzyna Bundz

Opiekun Klienta SOHOfinance

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »