| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Temat: zamówienia publiczne

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu zamówienia publiczne. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące zamówienia publiczne.

Nowelizacja ustawy o zamówieniach publicznych ze szkodą dla wykonawców

Aktualizacja: 29.03.2011

Już niedługo prezydent otrzyma do podpisania krzywdzącą dla wykonawców nowelizację ustawy o zamówieniach publicznych. W myśl nowego projektu zamawiający będzie mógł stosować pewne formy nacisku na firmę, podczas kiedy wykonawca zostanie pozbawiony możliwości obrony. Ponadto rynek zamówień publicznych zepsuje uwarunkowanie wyboru oferty przez cenę, stosowaną jako jedyne kryterium wyboru. »

Jak stwierdzana jest nieważność umowy o wykonanie zamówienia?

Aktualizacja: 30.11.2011

Zgodnie z art. 146 ustawy Prawo zamówień publicznych w razie wystąpienia określonych w tym przepisie okoliczności umowa o wykonanie zamówienia podlega unieważnieniu. To, z czyjej inicjatywy umowa może zostać unieważniona, w jakim czasie od jej zawarcia może to nastąpić oraz kto decyduje o unieważnieniu, rozstrzygają przepisy prawa zamówień publicznych. »

Jakie są zasady potwierdzania kwalifikacji zawodowych w postępowaniu?

Aktualizacja: 30.11.2011

Czy zamawiający może żądać od wykonawcy przedstawienia dokumentu poświadczającego posiadanie przez osobę fizyczną, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, uprawnień budowlanych czy zaświadczenia z izby inżynierów budownictwa? Ekspert odpowiada. »

Czy możliwa jest cesja wierzytelności w zamówieniach publicznych?

Aktualizacja: 12.12.2011

Kodeks cywilny, który ma zastosowanie również do umów o zamówienia publiczne (art.139 Pzp), przewiduje instytucję przelewu wierzytelności (np. zapłaty wynagrodzenia). Czy można ją zastosować w przypadku zamówień publicznych? »

Czy zamawiający może żądać zaświadczenia o niezaleganiu z podatkami?

Aktualizacja: 30.11.2011

W zależności od wartości zamówienia zamawiający żąda lub może żądać zaświadczenia o niezaleganiu z podatkami w przypadku działalności gospodarczej prowadzonej przez osobę fizyczną. Ekspert wyjaśnia na jakiej podstawie. »

Jak przebiega aukcja elektroniczna w postępowaniu o udzielenie zamówienia?

Aktualizacja: 12.12.2011

Aukcja elektroniczna nie jest odrębnym trybem udzielania zamówień publicznych, a jedynie opcjonalnym elementem postępowania. Jak przebiega? Przeczytaj. »

Zaproszenie do udziału w aukcji elektronicznej - porada

Aktualizacja: 09.12.2011

Aukcję elektroniczną przeprowadza się po dokonaniu pełnej oceny ofert. Punktem wyjściowym dla aukcji są oferty pisemne złożone przez wykonawców. Do aukcji muszą zostać zaproszeni wszyscy wykonawcy, którzy złożyli oferty niepodlegające odrzuceniu. »

Czy aukcja elektroniczna powinna być przewidziana w ogłoszeniu o zamówieniu?

Aktualizacja: 30.11.2011

Aukcja elektroniczna musi być przewidziana w ogłoszeniu o zamówieniu. W przypadku gdy zostanie już przewidziana, zamawiający nie może odstąpić od jej przeprowadzenia. Czy zawsze? »

Jak stosować podpis elektroniczny w przypadku aukcji elektronicznej?

Aktualizacja: 30.11.2011

Uczestnicząc w aukcji elektronicznej musisz pamiętać o składaniu postąpień w formie elektronicznej i zaopatrzeniu ich w podpis elektroniczny. Jakie wymogi są związane z jego stosowaniem? »

Jakie są kryteria oceny oferty w aukcji elektronicznej?

Aktualizacja: 30.11.2011

Uczestnictwo w aukcji elektronicznej związane jest z konkurencją, która zmusza zainteresowanych do prześcigania się w ofertach. W celu wyłonienia najkorzystniejszej z nich zleceniodawca stosuje szereg wzorów, które mają rozstrzygnąć o wygranej. Dowiesz się więcej z poniższej porady. »

Aukcja elektroniczna jako procedura przetargowa - porada

Aktualizacja: 30.11.2011

Aukcja elektroniczna to opcjonalny etap postępowania o udzielenie zamówienia. Umożliwia wnikliwą ocenę ofert wykonawców. Kiedy można ją zastosować i co ma na celu? Przeczytaj. »

Kiedy umowa o wykonanie zamówienia publicznego jest nieważna?

Aktualizacja: 30.11.2011

Przepisy prawa zamówień publicznych wymieniają szereg okoliczności, których wystąpienie skutkuje nieważnością zawartej już umowy o wykonanie zamówienia publicznego. Jednak nie tylko w Pzp należy szukać odpowiednich uregulowań. Kiedy umowa w sprawie wykonania zamówienia publicznego utraci ważność? Przeczytaj. »

Jak wykonawca zamówienia może uniknąć straty wskutek podwyżki VAT?

Aktualizacja: 30.11.2011

1 stycznia 2011 r. weszły w życie przepisy zmieniające stawki podatku od towarów i usług (VAT). Wysokość podatku wzrosła. W związku z tymi zmianami wykonawcy zamówień publicznych mogą stracić duże pieniądze. Jakie uprawnienia przysługują w takiej sytuacji wykonawcy i zamawiającemu? Przeczytaj. »

Jak postępować w przypadku awarii systemów i błędów wykonawców w licytacji elektronicznej?

Aktualizacja: 30.11.2011

Ryzyko wystąpienia awarii systemu licytacji dotyczy zarówno urządzeń pozostających pod kontrolą wykonawców oraz infrastruktury umożliwiającej funkcjonowanie systemu. Jakie zakłócenia mogą się pojawić? Jak sobie z nimi radzić? »

Jak przebiega zakończenie licytacji elektronicznej przy zamówieniach publicznych?

Aktualizacja: 30.11.2011

Zamawiający musi wskazać wykonawcę, a wybór najkorzystniejszej oferty jest zastąpiony rankingiem generowanym przez system licytacyjnym. Jakie jeszcze zasady rządzą zakończeniem licytacji elektronicznej przy zamówieniach publicznych? »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

StukPuk.pl

Jesteśmy grupą młodych ludzi zdrowo stukniętych na punkcie materiałów budowlanych, którzy pewnego dnia wpadli na pomysł, aby pasję i doświadczenie przekuć w sukces.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »