| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama

Temat: wypadek przy pracy

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu wypadek przy pracy. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące wypadek przy pracy.

Odszkodowanie za wypadek przy pracy

Aktualizacja: 23.09.2015

Odszkodowanie za wypadek przy pracy, np. w magazynie, większość poszkodowanych pobiera z ZUS. Jednak w niektórych przypadkach, oprócz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, pieniądze w ramach zadośćuczynienia powinien wypłacić także pracodawca. »

Wypadek przy pracy czy w drodze z pracy - orzeczenie SN

Aktualizacja: 05.08.2015

Przedmiotem rozważań Sądu Najwyższego było zdarzenie, któremu uległa jedna z pracownic szkoły opuszczając miejsce swojej pracy. Pracownica opuszczając szkołę, poślizgnęła się na schodach należących bezpośrednio do szkoły i upadając, doznała urazu stawu skokowego. Sądy I i II instancji stwierdziły, że pracownica w chwili wypadku znajdowała się poza miejscem świadczenia pracy i nie pozostawała do dyspozycji pracodawcy, w związku z czym wydarzenie nie spełnia przesłanek do uznania za wypadek przy pracy. Sąd Najwyższy wyraził swoje stanowisko w przedmiotowej sprawie. »

2 tys. wypadków przy pracy tygodniowo

Aktualizacja: 07.11.2014

W ubiegłym roku doszło w Polsce do ponad 88 tys. wypadków przy pracy, w tym 267 zakończyło się śmiercią poszkodowanego – wynika z danych GUS. Eksperci podkreślają, że wiedza o potencjalnych zagrożeniach zarówno wśród pracowników, jak i pracodawców jest niewystarczająca. 67 proc. Polaków jest narażonych na niebezpieczeństwo w pracy, ale ponad połowa je lekceważy. »

Co powinien zawierać protokół powypadkowy?

Aktualizacja: 06.11.2014

Protokół powypadkowy ma istotne znaczenie przy staraniach o odszkodowanie z tytułu wypadku w pracy. Bez jego sporządzenia niemożliwe staje się ubieganie o odszkodowanie z ZUS-u oraz od ubezpieczyciela pracodawcy lub od samego pracodawcy w przypadku, gdy ten nie był ubezpieczony. W poniższym artykule dowiesz się czemu dokładnie służy protokół powypadkowy, w jakim terminie powinien zostać sporządzony, co musi zawierać oraz jakie prawa przysługują pracownikowi w tym zakresie. »

Świadczenia należne po wypadku w drodze do pracy

Aktualizacja: 27.08.2014

Kiedy i o jakie świadczenia można ubiegać się po takim wypadku w drodze do pracy? Szczególny sposób ochrony pracownika, który uległ wypadkowi dotyczy nie tylko sytuacji gdy ma on miejsce przy stanowisku pracy. Dotyczy to również zdarzeń, które mają miejsce do lub z pracy, jednak z pewnymi ograniczeniami. Jakie to ograniczenia? »

Czy wypadek na imprezie firmowej jest wypadkiem przy pracy?

Aktualizacja: 29.07.2014

Sam fakt, że pracownik uległ wypadkowi na imprezie integracyjnej, nie przesądza o zakwalifikowaniu takiego zdarzenia jako wypadku przy pracy. »

Odszkodowanie z tytułu wypadku przy pracy dla pracownika. Skutki podatkowe.

Aktualizacja: 30.06.2014

Podatnik wypłacił pracownikowi odszkodowanie z tytułu wypadku przy pracy. Podstawą do wypłaty odszkodowania były regulacje zawarte w układzie zbiorowym pracy zgodnie z którym w przypadkach, o których mowa w ustawie o świadczeniach z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych, pracownikowi przysługuje odszkodowanie w wysokości powiększonej o 50% kwoty odszkodowania określonej w powszechnie obowiązujących przepisach. Czy powyższy wydatek może zostać zaliczony do kosztów uzyskania przychodów podatnika? »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Okurowski

Specjalista od nowoczesnych technologii zarówno samochodowych jak domowych. Wyjątkowy znawca nawigacji samochodowych, systemów multimedialnych, car audio i aplikacji mobilnych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »