| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Temat: wypadek przy pracy

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu wypadek przy pracy. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące wypadek przy pracy.

Odszkodowanie za wypadek przy pracy

Aktualizacja: 23.09.2015

Odszkodowanie za wypadek przy pracy, np. w magazynie, większość poszkodowanych pobiera z ZUS. Jednak w niektórych przypadkach, oprócz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, pieniądze w ramach zadośćuczynienia powinien wypłacić także pracodawca. »

Wypadek przy pracy czy w drodze z pracy - orzeczenie SN

Aktualizacja: 05.08.2015

Przedmiotem rozważań Sądu Najwyższego było zdarzenie, któremu uległa jedna z pracownic szkoły opuszczając miejsce swojej pracy. Pracownica opuszczając szkołę, poślizgnęła się na schodach należących bezpośrednio do szkoły i upadając, doznała urazu stawu skokowego. Sądy I i II instancji stwierdziły, że pracownica w chwili wypadku znajdowała się poza miejscem świadczenia pracy i nie pozostawała do dyspozycji pracodawcy, w związku z czym wydarzenie nie spełnia przesłanek do uznania za wypadek przy pracy. Sąd Najwyższy wyraził swoje stanowisko w przedmiotowej sprawie. »

2 tys. wypadków przy pracy tygodniowo

Aktualizacja: 07.11.2014

W ubiegłym roku doszło w Polsce do ponad 88 tys. wypadków przy pracy, w tym 267 zakończyło się śmiercią poszkodowanego – wynika z danych GUS. Eksperci podkreślają, że wiedza o potencjalnych zagrożeniach zarówno wśród pracowników, jak i pracodawców jest niewystarczająca. 67 proc. Polaków jest narażonych na niebezpieczeństwo w pracy, ale ponad połowa je lekceważy. »

Co powinien zawierać protokół powypadkowy?

Aktualizacja: 06.11.2014

Protokół powypadkowy ma istotne znaczenie przy staraniach o odszkodowanie z tytułu wypadku w pracy. Bez jego sporządzenia niemożliwe staje się ubieganie o odszkodowanie z ZUS-u oraz od ubezpieczyciela pracodawcy lub od samego pracodawcy w przypadku, gdy ten nie był ubezpieczony. W poniższym artykule dowiesz się czemu dokładnie służy protokół powypadkowy, w jakim terminie powinien zostać sporządzony, co musi zawierać oraz jakie prawa przysługują pracownikowi w tym zakresie. »

Świadczenia należne po wypadku w drodze do pracy

Aktualizacja: 27.08.2014

Kiedy i o jakie świadczenia można ubiegać się po takim wypadku w drodze do pracy? Szczególny sposób ochrony pracownika, który uległ wypadkowi dotyczy nie tylko sytuacji gdy ma on miejsce przy stanowisku pracy. Dotyczy to również zdarzeń, które mają miejsce do lub z pracy, jednak z pewnymi ograniczeniami. Jakie to ograniczenia? »

Czy wypadek na imprezie firmowej jest wypadkiem przy pracy?

Aktualizacja: 29.07.2014

Sam fakt, że pracownik uległ wypadkowi na imprezie integracyjnej, nie przesądza o zakwalifikowaniu takiego zdarzenia jako wypadku przy pracy. »

Odszkodowanie z tytułu wypadku przy pracy dla pracownika. Skutki podatkowe.

Aktualizacja: 30.06.2014

Podatnik wypłacił pracownikowi odszkodowanie z tytułu wypadku przy pracy. Podstawą do wypłaty odszkodowania były regulacje zawarte w układzie zbiorowym pracy zgodnie z którym w przypadkach, o których mowa w ustawie o świadczeniach z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych, pracownikowi przysługuje odszkodowanie w wysokości powiększonej o 50% kwoty odszkodowania określonej w powszechnie obowiązujących przepisach. Czy powyższy wydatek może zostać zaliczony do kosztów uzyskania przychodów podatnika? »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Kadromierz

Nowoczesne rozwiązanie do organizacji i kontroli czasu pracy personelu dla małych i średnich firm

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »