| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Tematy > uokik

Temat: uokik

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu uokik. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące uokik.

Uproszczone procedury dot. kontroli koncentracji

Aktualizacja: 12.08.2015

Nowelizacja ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów wprowadziła uproszczone i skrócone procedury dotyczące kontroli koncentracji. Obecnie średni czas trwania postępowania wynosi 27 dni, podczas gdy przed zmianą przepisów było to 67 dni. »

Sejm przyjął ustawę o ochronie konkurencji i konsumentów

Aktualizacja: 06.08.2015

Nowelizacja ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów przewiduje więcej uprawnień UOKiK, tak by chronić konsumentów usług finansowych. Przedsiębiorca stosujący niedozwolone klauzule będzie miał możliwość uniknięcia kary, jeżeli sam zobowiąże się do zmiany praktyk. Ustawa została uchwalona przez Sejm. »

Nowe procedury UOKiK - uzasadnienie zarzutów i komitet ewaluacyjny

Aktualizacja: 03.08.2015

Od 1 września 2015 r. UOKiK wprowadza nowe procedury, zgodnie z którymi będzie przedstawiał przedsiębiorcom szczegółowe uzasadnienie zarzutów po zgromadzeniu materiału dowodowego i powoła wewnętrzny komitet ewaluacyjny, który zapewni spójność oraz jakość postępowań. »

UOKiK przeprowadzi kontrole w firmach w 2016 r.

Aktualizacja: 24.07.2015

Na początku 2016 r. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ma przeprowadzić kontrole w związku ze zmianą ustawy o prawach konsumenta i zmian w kodeksie cywilnym. UOKiK sprawdzi jak w praktyce wygląda stosowanie nowych przepisów przez przedsiębiorców. W razie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów Urząd może nałożyć karę do 10 proc. obrotu. »

Przedsiębiorcy mają problem z nowym prawem konsumenckim

Aktualizacja: 21.07.2015

Przedsiębiorcy mają problemy z dostosowaniem się do nowych przepisów prawa konsumenckiego. Jednym z celów nowelizacji było wprowadzenie ograniczeń dla telemarketerów, bowiem klient musi wyrazić zgodę na przedstawienie mu oferty handlowej telefonicznie. Przedsiębiorca kontaktujący się z konsumentem w celach sprzedażowych musi udowodnić, że uzyskał taką zgodę. Często przedsiębiorcy nie stosują się do nowego prawa. »

Najważniejsze zmiany w ustawie o ochronie konkurencji i konsumentów

Aktualizacja: 14.07.2015

Rząd przyjął nowelizację ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, której głównym celem ma być szybsze eliminowanie niekorzystnych praktyk dla konsumentów oraz usprawnienie kontroli klauzul niedozwolonych. »

UOKiK: konsument powinien otrzymać umowę kredytu bezpłatnie

Aktualizacja: 30.06.2015

Zgodnie z prawem konsument powinien otrzymać umowę kredytu bezpłatnie, natomiast opłaty naliczane za dodatkowe czynności powinny odpowiadać wysokości kosztów, które poniósł przedsiębiorca - takie praktyki zakwestionował UOKiK w najnowszej decyzji na rynku firm pożyczkowych. »

1500 zł za Kartę Ochrony Praw Konsumenta? UOKiK ostrzega

Aktualizacja: 01.06.2015

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ostrzegł przed firmami, które naciągają przedsiębiorców na tzw. Kartę Ochrony Praw Konsumenta. Według oświadczenia UOKiK z 29 maja 2016 r., w polskim prawie nie istnieje taka instytucja. »

Reklamy mają dokładniej informować o warunkach kredytu konsumenckiego

Aktualizacja: 28.05.2015

Przedstawiane w reklamach warunki kredytu konsumenckiego mają być bardziej zrozumiałe i wyraźne dla odbiorcy. Projekt zmian w przepisach przygotował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. »

UOKiK: Korzystne zmiany dla kredytobiorców

Aktualizacja: 27.05.2015

Nowelizacja ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów przewiduje duże zmiany dotyczące w szczególności klauzul niedozwolonych, czyli takich, które są niekorzystne dla konsumentów, np. w umowach kredytowych. »

Paragon nie jest niezbędny do reklamacji - decyzja UOKiK

Aktualizacja: 20.05.2015

Prawo konsumenta do reklamacji nie może być w żaden sposób ograniczane. Według UOKiK paragon jest jednym z wielu możliwych dowodów zakupu, jaki konsument może przedstawić sprzedawcy zgłaszając reklamację. »

Opłaty za usługę Halo Granie niekorzystne dla klientów

Aktualizacja: 05.05.2015

Decyzją UOKiK, usługa Halo Granie dla osób posiadających karty pre-paid ma zostać wyłączona po bezpłatnym okresie, chyba że klient będzie chciał z niej korzystać odpłatnie. Dzięki temu praktyka polegająca na automatycznym przekształceniu po 30 dniach usługi bezpłatnej w płatną - zostanie wyeliminowana. »

Podwyższenie opłat abonamentowych Cyfra+ niezgodne z prawem

Aktualizacja: 16.04.2015

UOKiK uznał, że operator telewizji Cyfra+ podwyższył opłaty abonamentowe w sposób niezgodny z prawem. Spółka zobowiązała się do naprawienia klientom szkody. »

Interesy konsumentów usług finansowych mają być lepiej chronione

Aktualizacja: 16.04.2015

Premier Ewa Kopacz poinformowała, że na ochronę konsumentów na rynku finansowym rząd przeznaczył dodatkowe środki z rezerwy budżetowej w wysokości blisko 5 mln złotych. Skierowano również do konsultacji projekt noweli o ochronie konkurencji i konsumentów, który ma lepiej chronić konsumentów usług finansowych. »

Leniency - szansa na złagodzenie kary za udział w kartelu

Aktualizacja: 04.12.2014

Skruszeni uczestnicy karteli mogą uniknąć surowej kary lub uzyskać jej obniżenie, jeśli pójdą na współpracę z UOKiK w ramach programu łagodzenia kar - tzw. leniency. Szef UOKiK zachęca do składania wniosków leniency przed 18 stycznia, gdy wchodzi w życie nowe prawo. »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Tobolewscy Kancelaria Doradztwa Biznesowego

Kredyty inwestycyjne, kredyt deweloperski, kredyt obrotowy, restrukturyzacja zadłużenia

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK