| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Temat: silnik

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu silnik. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące silnik.

Jak działa system Start&Stop?

Aktualizacja: 22.11.2011

Badania wykazały, że około 30 procent czasu przemieszczania się w warunkach miejskich spędzamy stojąc. Ponieważ silnik pracuje bez przerwy, spora część paliwa jest marnowana. »

Jak działa system BlueTec?

Aktualizacja: 15.05.2013

Głównymi szkodliwymi składnikami spalin silników z zapłonem samoczynnym są cząstki stałe oraz tlenki azotu NOX. Ciekawy sposób na zmniejszenie emisji tego drugiego składnika znalazł Mercedes-Benz. »

Jak działa skrzynia CVT?

Aktualizacja: 12.12.2011

Jedną z zasadniczych wad tłokowego silnika spalinowego jest dość ograniczony zakres prędkości obrotowych, przy których może on efektywnie pracować. W tym celu konieczne jest stosowanie przekładni o określonej ilości biegów. Rozwiązaniem, które ma nieograniczoną ilość przełożeń jest skrzynia bezstopniowa typu CVT. »

Jak działa przepływomierz?

Aktualizacja: 06.04.2011

Pomiar ilości pobieranego przez silnik powietrza ma ogromne znaczenie dla doboru odpowiedniej dawki paliwa. We współczesnych silnikach spalinowych tę odpowiedzialną rolę spełnia czujnik przepływu, zwany przepływomierzem. »

Opel Insignia: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Aktualizacja: 19.06.2012

Opel Insignia to następca bardzo popularnego modelu Vectra. W niniejszym poradniku radzimy, jaką wersję Opla Insignii wybrać, gdy planujemy zakup nowego auta klasy średniej. »

Do czego służy czujnik spalania stukowego?

Aktualizacja: 14.03.2014

Spalanie detonacyjne to bardzo niekorzystne zjawisko występujące w silniku o zapłonie iskrowym. Aby mu przeciwdziałać wykorzystuje się specjalny czujnik spalania stukowego. »

Czym różni się czujnik indukcyjny od czujnika Halla? Poradnik.

Aktualizacja: 06.04.2011

Aby układ sterujący nowoczesnym silnikiem działał prawidłowo niezbędne jest dostarczenie do niego sygnału prędkości obrotowej oraz aktualnego położenia wału korbowego. Bardziej rozwinięte konstrukcje wymagają również informacji o obrotach i położeniu wałków rozrządu. »

Czy silniki Diesla można zasilać olejem roślinnym?

Aktualizacja: 07.03.2011

Wzrost cen paliw kopalnych spowodował, że poszukiwane są alternatywne sposoby zasilania silników spalinowych. Paliwem stosowanym niemal od zarania motoryzacji i przez lata zapomnianym jest olej pochodzenia roślinnego. Czy w obecnych realiach nadaje się on do zasilania współczesnych silników? »

Opel Astra IV: jakiego wybrać? Poradnik

Aktualizacja: 19.06.2012

Opel, jak to jest od zawsze, oferuje Astrę w wielu różnych wersjach. Solidna gama silnikowa, cztery standardy wyposażenia oraz dodatkowe opcje gwarantują, że każdy znajdzie coś dla siebie. Auto jest nowe, więc na razie wersja nadwoziowa jest tylko jedna. Ale to się zmieni. »

Jak będą wyglądać instalacje gazowe przyszłości?

Aktualizacja: 22.11.2011

W ostatnich latach w silnikach ZI coraz powszechniej stosowany jest system bezpośredniego wtrysku benzyny, dający wymierne korzyści szczególnie w silnikach z turbodoładowaniem. »

Jak działa instalacja gazowa z wtryskiem LPG w fazie ciekłej?

Aktualizacja: 25.05.2011

Zarówno systemy mieszalnikowe, jak i wtryskowe pierwszych czterech generacji zasilają silnik gazem w fazie lotnej. »

W jaki sposób przebiega sterowanie wtryskiem LPG w instalacjach czwartej generacji?

Aktualizacja: 25.05.2011

Podstawą do prawidłowego działania instalacji gazowej każdego typu jest prawidłowe ustalanie dawki LPG oraz podanie jej w odpowiednim momencie. »

Jak działa instalacja gazowa czwartej generacji?

Aktualizacja: 25.05.2011

Rozwój i postęp w konstrukcji samochodów, a w szczególności wprowadzenie systemu diagnostyki pokładowej EOBD spowodowały, że sposób tworzenia mieszanki paliwowo-powietrznej, trzech pierwszych generacji samochodowych instalacji zasilania LPG okazał jednak niewystarczająco dokładny. Poniżej przedstawiamy jak działa instalacja gazowa czwartej generacji. »

Jak działa instalacja gazowa trzeciej generacji?

Aktualizacja: 25.05.2011

Głównymi wadami starszych typów instalacji gazowych (pierwszej i drugiej generacji) były niewystarczająca dokładność sterowania składem mieszanki oraz możliwość zapalenia się mieszanki paliwowo-powietrznej w kanałach dolotowych silnika, czyli zjawisko tzw. „strzału”. »

Jak działa instalacja gazowa drugiej generacji?

Aktualizacja: 25.05.2011

Wprowadzenie na rynek silników z układami wtrysku benzyny i elektronicznym sterowaniem składem mieszanki za pomocą sondy lambda wymusiło na konstruktorach układów zasilania gazowego dostosowanie konstrukcji instalacji gazowych do wymogów nowego typu silników. »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Patentowa "LECH"

.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »