| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama

Temat: silnik

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu silnik. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące silnik.

Jak umyć stare, zapuszczone elementy silnika, skrzyni biegów itp.

Aktualizacja: 21.09.2011

Zabytkowy pojazd ma swój urok nie tylko dzięki wyglądowi zewnętrznemu, ale także wtedy, kiedy można się pochwalić czystym, dobrze utrzymanym silnikiem, znajdującym się wewnątrz równie czystej komory silnika. »

Absurdy konstrukcyjne w zabytkowych pojazdach

Aktualizacja: 21.09.2011

Niektóre rozwiązania konstrukcyjne w starych modelach samochodów i motocykli dziś mogą zaskakiwać i dziwić ich użytkowników. Są one świadectwem minionej epoki i unaoczniają wielkość postępu technicznego. »

Archaiczne rozwiązania konstrukcyjne w pojazdach zabytkowych

Aktualizacja: 21.09.2011

Pojazdy zabytkowe często charakteryzują się rozwiązaniami technicznymi, które u dzisiejszych motofanów mogą wywołać jedynie śmiech lub w najlepszym wypadku zdziwienie. »

Różnice pomiędzy silnikami dolnozaworowymi i górnozaworowymi

Aktualizacja: 21.09.2011

W pojazdach zabytkowych mamy bardzo często do czynienia z silnikami dolnozaworowymi. Są to niemal zawsze silniki bardzo stare, liczące co najmniej pięćdziesiąt lat i dawno wycofane z produkcji. »

Jak przygotować pojazd zabytkowy do dłuższej trasy?

Aktualizacja: 21.09.2011

Nawet jak pojazdy zabytkowe są w pełni sprawne, nie zawsze można wyruszać nimi na dalekie trasy bez wcześniejszego przeglądu. Przygotowanie pozwoli uniknąć przykrych niespodzianek i napraw na drodze. »

Typy gaźników w autach zabytkowych

Aktualizacja: 21.09.2011

W starszych pojazdach o silnikach z zapłonem iskrowym stosowano różnego rodzaju gaźniki. Najpopularniejszymi i najczęściej spotykanymi w Polsce były gaźniki, zwane popularnie Solex, Weber i Jikov (wymawiane jako żikow) oraz Pierburg. Nazwy te pochodziły od nazw firm je produkujących i miały się nijak do rzeczywistych typów gaźników. »

Pojazd zabytkowy i współczesny – porównanie rozwiązań techniczno-konstrukcyjnych

Aktualizacja: 21.09.2011

Rozwiązania konstrukcyjne w pojazdach, produkowanych dwadzieścia lat temu różnią się bardzo od rozwiązań współczesnych, opartych o nowe technologie i liczne odkrycia i wynalazki, nieznane w początkach rozwoju motoryzacji. Nie zmieniły się jednak podstawowe zasady pracy silnika, przekładni i układu napędowego itp. »

Zabytkowe pojazdy najczęściej spotykane na naszych drogach

Aktualizacja: 21.09.2011

Polski przemysł motoryzacyjny nie miał w latach powojennych nadzwyczaj interesującej historii. Pojazdy produkowano przez dziesięciolecia niemal w niezmienionej postaci, a różnice między kolejnymi modelami polegały głownie na kosmetycznych zmianach wyglądu i cyfr lub liter w oznaczeniach. »

Jak zabezpieczyć się przed skutkami różnych awarii w trasie?

Aktualizacja: 21.09.2011

Stare, zabytkowe pojazdy mają wiele części oryginalnych, pracujących w nich od nowości lub od wielu lat, które mogą w każdej chwili ulec awarii. Trudno je wszystkie wymienić na nowe podczas odrestaurowywania auta. »

Jak zmniejszyć lub zlikwidować poślizg paska klinowego?

Aktualizacja: 21.09.2011

Pasek klinowy w silniku samochodowym służy do napędzania kilku urządzeń, stanowiących jego osprzęt, takich jak pompa wodna, wentylator chłodnicy i prądnica lub alternator. »

Jak zdejmować i zakładać głowicę silnika?

Aktualizacja: 14.04.2011

Czasem, na szczęście niezwykle rzadko, zachodzi konieczność zdjęcia z silnika jego głowicy pomiędzy normalnymi remontami, np. w celu naprawy gniazd zaworowych lub wymiany przeciekającej uszczelki. »

Jak wyregulować gaźnik i ustawić wyprzedzenie zapłonu bez szczegółowych instrukcji serwisowych?

Aktualizacja: 21.09.2011

Regulacja gaźnika i prawidłowy kąt wyprzedzenia zapłonu mają ogromny wpływ na rozruch silnika, jego pracę i zużycie paliwa. Trzeba poświęcić im sporo uwagi. »

Jak znaleźć przyczynę rozładowywania się akumulatora podczas kilkudniowego postoju samochodu?

Aktualizacja: 21.09.2011

Wielu kierowców doświadczyło niemiłej sytuacji, kiedy po dłuższym postoju samochodu nie można uruchomić silnika, ponieważ akumulator jest prawie całkowicie rozładowany. Najczęściej powodem są usterki instalacji pojazdu, ale nie tylko. »

Jak osuszyć silnik po zachlapaniu go wodą?

Aktualizacja: 21.09.2011

W wielu pojazdach konstrukcja silnika jak i ego komory powodowały, że po nieostrożnym przejechaniu przez większą kałużę silnik natychmiast gasł i uruchomienie go było przez dłuższy czas niemożliwe. Jest na to sposób. »

Jak uzupełnić płyn w układzie chłodzenia po jego wygotowaniu?

Aktualizacja: 21.09.2011

Zdarza się czasem, zwłaszcza w upalne dni podczas przymusowego postoju w korkach ulicznych, że temperatura płynu chłodzącego silnik wzrośnie powyżej temperatury wrzenia i zacznie się on gotować, jednocześnie tryskając z odpowietrznika chłodnicy. »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Grzegorz Musolf

ekspert z zakresu podatków i ceł

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »