| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama

Temat: przedsiębiorca

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu przedsiębiorca. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące przedsiębiorca.

Kredyt podatkowy - jak z niego skorzystać?

Aktualizacja: 06.02.2014

Z kredytu podatkowego mogą skorzystać przedsiębiorcy, którzy rozpoczynają prowadzenie działalności gospodarczej po raz pierwszy. Wówczas są zwolnieni z zapłaty podatku w drugim i trzecim roku prowadzenia działalności. W jaki sposób skorzystać z kredytu? Jak rozliczać się z fiskusem? »

Wniosek o refundację składek ZUS dla niepełnosprawnych przedsiębiorców

Aktualizacja: 05.02.2014

Osoby niepełnosprawne mogą starać się o refundację opłacanych przez siebie składek ZUS. W tym celu należy złożyć wniosek o refundację. W jaki sposób starać się o refundację składek ZUS dla niepełnosprawnych przedsiębiorców? »

Sprzedaż samochodu firmowego a formalności

Aktualizacja: 04.02.2014

Wraz z nadejściem 2014 r. nastąpiły zmiany, które mogą dotknąć przedsiębiorców podczas sprzedaży samochodu firmowego. Wcześniejsza możliwość kwalifikacji auta jako towaru używanego, jest już nieaktualna w wyniku zmiany art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy o VAT. Wobec tego odliczenie od podatku nie jest już takie łatwe, podlega stosownym ograniczeniom i wiąże się z pewnymi trudnościami. O czym należy pamiętać podczas sprzedaży firmowego samochodu? »

Co grozi za naruszenie znaku towarowego?

Aktualizacja: 04.02.2014

Niestety, brak świadomości w sferze prawa własności przemysłowej wśród przedsiębiorców jest wciąż widoczny. Przedsiębiorcy bagatelizują i nie analizują wymyślonych przez siebie nazw, haseł promujących czy symboli, nierzadko uważając, że są one nowe, innowacyjne i wcześniej niezasłyszane. To najczęściej popełniany błąd. Wielu z nas nie zdaje sobie sprawy, że wszystkie te elementy mogą podlegać ochronie. Nazwa wymyślona przez Kowalskiego również. Zdajmy sobie wreszcie sprawę z tego, że ochrona nie dotyczy tylko symboli wielkich, renomowanych marek, a konsekwencje naruszenia znaku towarowego mogą nas kosztować nie tylko sporo nerwów i czasu, ale także pieniędzy. »

UE chce wprowadzić reformę w ochronie danych osobowych

Aktualizacja: 29.01.2014

Komisja Europejska przedstawiła projekt kompleksowej reformy przepisów dotyczących ochrony danych osobowych. Przede wszystkim zmiany mają na celu wzmocnić sektor firm działających online. »

Polska gospodarka konkurencyjna na światowych rynkach

Aktualizacja: 29.01.2014

Przedsiębiorstwa w Polsce coraz lepiej radzą sobie na międzynarodowych rynkach. Szczególnie w Niemczech, gdzie wypchnęły z sektora motoryzacyjnego Chińczyków i Brytyjczyków. To, czego wciąż brakuje, to rozpoznawalne za granicą polskie marki. »

Wizerunek firmy w Internecie

Aktualizacja: 30.01.2014

Dwa słowa – „wizerunek” i „jakość”. Wizerunek odnosi się do całej firmy, jakość do jej oferty i obsługi klienta. Jeśli dbamy o te dwa elementy, nie ma możliwości by klient nam nie zaufał, nie zainteresował się naszą działalnością. Jak to wygląda w Internecie? Jak zadbać o widoczność naszej oferty w Internecie? Czym jest optymalizacja strony, a co na celu ma jej pozycjonowanie? »

Za brak kasy fiskalnej grozi kara grzywny

Aktualizacja: 27.01.2014

Przedsiębiorcy, którzy rozpoczynają działalność oraz w szczególności związani z działalnością turystyczną będą poddawania zwiększonej kontroli ze strony fiskusa. Brak kasy fiskalnej lub niewydanie paragonu może wiązać się z uzyskaniem kary pieniężnej w wysokości od 168 do 3 360 zł. »

Odpowiedzialność za produkt niebezpieczny

Aktualizacja: 08.12.2014

Przepisy regulujące kwestie odpowiedzialności za produkt niebezpieczny możemy odnaleźć w Tytule VI(1) kodeksu cywilnego. Wynika z nich, iż odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny ponosi przede wszystkim producent, czyli ten, kto go wytworzył. »

Opłata reprograficzna może wzrosnąć o kilka tysięcy procent

Aktualizacja: 22.01.2014

Organizacje zrzeszające twórców dążą do podwyższenia tzw. opłaty reprograficznej nakładanej na urządzenia elektroniczne, które służą do kopiowania utworów – nawet o kilka tysięcy procent. Podwyżka ta ma podwyższyć rekompensatę dla twórców z tytułu kopiowania ich utworów na użytek prywatny. Jednak producenci sprzętu obawiają się, że nowe prawo doprowadzi do znaczącego wzrostu cen, na czym stracą zarówno oni, jak i konsumenci. »

Ile kosztuje zastrzeżenie nazwy firmy w Polsce?

Aktualizacja: 17.06.2014

Chcesz zastrzec nazwę swojej firmy, ale obawiasz się kosztów? Bezpodstawnie. Ochrona nazwy nie jest luksusem, na który stać tylko największe marki. Zastrzeżenie tego cennego składnika przedsiębiorstwa można uzyskać już od kwoty 1000,00 zł. Warte swojej ceny, prawda? »

Klauzula o zakazie konkurencji w umowach cywilnoprawnych

Aktualizacja: 11.04.2014

Zakaz konkurencji to zapis, który nierzadko znajduje się w umowach cywilnoprawnych. Mimo to, jest często bagatelizowany przez przyszłych pracowników, którzy nie zdają sobie sprawy z jego konsekwencji. Co on oznacza i do czego zobowiązuje pracownika? Czy klauzula o zakazie konkurencji dopuszczalna jest w umowie zlecenia? »

Kod QR – pomost między światem rzeczywistym a wirtualnym

Aktualizacja: 29.01.2014

Kody QR to bardzo skuteczny instrument w mobilnym marketingu. Wykorzystanie kodów QR w promocji pozwala połączyć zalety klasycznej reklamy w świecie rzeczywistym (bilboardy, prasa drukowana, katalogi i ulotki) z atutami interaktywnej reklamy w Internecie. »

Jaki jest koszt ochrony wzoru przemysłowego w Polsce?

Aktualizacja: 17.06.2014

Nic nie ma za darmo. Ochrona naszego wzoru przemysłowego też kosztuje. Jednak nie ma się czego obawiać. To dobra inwestycja, a opłaty z nią związane są kroplą w morzu w porównaniu z czerpanymi profitami. W takim razie, o jakich pieniądzach mowa? »

Czym jest wzór przemysłowy i jak uniknąć jego podróbek?

Aktualizacja: 20.01.2014

Słysząc pytanie „czy często sięgasz po produkt sugerujesz się wyglądem produktu, bagatelizując jego walory techniczne? Większość z nas asekuracyjnie rzuci szybkie „Nie!”. Nic bardziej mylnego. Według badań zdecydowana większość konsumentów nieświadomie skupia większą uwagę na opakowaniu niż jego produkcie. Przedsiębiorcom zapala się lampka. Chroń swój unikalne opakowanie, symbol czy etykietę. Jak to zrobić? I czym właściwie jest popularny ostatnio wzór przemysłowy? »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Łukasz Warchoł

Prawnik, ekspert w dziedzinie postępowania egzekucyjnego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »