| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama

Temat: przedsiębiorca

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu przedsiębiorca. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące przedsiębiorca.

Jak sprawdzić kontrahenta?

Aktualizacja: 09.12.2011

Zanim podpiszesz umowę z innym przedsiębiorcą, sprawdź jego sytuację finansową. Możesz uniknąć wielu problemów w przyszłości. Gdzie zatem możesz szukać informacji o swoim przyszłym kontrahencie? Jak odczytywać określone informacje ze sprawozdań finansowych firmy? Czytaj w poniższym artykule. »

Czy można połączyć leasing i outsourcing

Aktualizacja: 22.09.2011

Outsourcing zyskuje na popularności jako coraz tańszy sposób na zatrudnianie pracowników oraz wykonywanie zleceń. Dotyczy to także leasingu. »

Przykłady nieuczciwych praktyk - groźba utraty pracy lub obietnica nagrody

Aktualizacja: 28.11.2011

Normy dotyczące nieuczciwych praktyk rynkowych uregulowane są w ustawie o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym. Jakie działania do nich zaliczamy i jak przedstawiają się one w praktyce? »

Jak odpowiada przedsiębiorca za nieuczciwe praktyki rynkowe

Aktualizacja: 28.11.2011

Przedsiębiorca, który dopuścił się działań o charakterze nieuczciwych praktyk rynkowych musi liczyć się z tym, iż poniesie określone konsekwencje. Jakie one są? Przeczytaj. »

Przykłady nieuczciwych praktyk rynkowych - konkurs i gratis

Aktualizacja: 28.11.2011

Konkursy i gratisy to jedne z najczęściej spotykanych form zachęty kupujących do wybrania konkretnego towaru. Czy przedsiębiorcy zawsze organizują te przedsięwzięcia zgodnie z prawem? Kiedy konkursy i darmowe dodatki do produktów będą wypełniały przesłanki nieuczciwych praktyk rynkowych? »

Czym są praktyki wprowadzające w błąd oraz praktyki agresywne

Aktualizacja: 28.11.2011

Podział na nieuczciwe praktyki rynkowe wprowadzające w błąd oraz agresywne dotyczy zarówno szarego, jak i czarnego katalogu. Dodatkowo, w przypadku praktyk wprowadzających w błąd rozróżniamy działanie oraz zaniechanie przedsiębiorcy. »

Jak przedsiębiorca powinien definiować produkt

Aktualizacja: 28.11.2011

W związku z dynamicznie zachodzącymi zmianami na rynku produktów wraz z ustawą o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym pojawiły się nowe definicje produktu oraz jego nabycia. W jakim celu zostały utworzone i jak należy te pojęcia rozumieć? Przeczytaj. »

Jakie obowiązki ma przedsiębiorca wobec przeciętnego konsumenta

Aktualizacja: 28.11.2011

Przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom rynkowym nie byłoby możliwe bez ustalenia przeciwko komu mogą być one stosowane. Z tego powodu ustawodawca definiuje pojęcie przeciętnego konsumenta oraz w rezultacie nakłada na przedsiębiorcę szereg obowiązków. »

Przykłady nieuczciwych praktyk rynkowych - usługi serwisowe

Aktualizacja: 28.11.2011

Jeżeli przedsiębiorca wywołał u konsumenta wrażenie, że serwis jego produktów dostępny jest w innym państwie członkowskim niż to, gdzie dokonano zakupu, wówczas dopuścił się nieuczciwej praktyki rynkowej. Jak funkcjonuje ona w praktyce? »

Przykłady nieuczciwych praktyk rynkowych - kodeksy dobrych praktyk

Aktualizacja: 28.11.2011

Wykorzystywanie przez przedsiębiorców kodeksów dobrych praktyk do celów reklamowych, jeżeli nie są ich sygnatariuszami stanowi przejaw nieuczciwych praktyk rynkowych. Przedsiębiorco przeczytaj, aby uniknąć zagrożenia podjęcia nieuczciwych działań. »

Kodeks dobrych praktyk – przestrzeganie oraz sprzeczność postanowień z prawem

Aktualizacja: 28.11.2011

Czy przestrzeganie kodeksów dobrych praktyk może wiązać się z działaniem w charakterze nieuczciwych praktyk rynkowych? Co dzieje się, gdy kodeksy te zawierają regulacje niezgodne z prawem? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz poniżej. »

Nieuczciwe praktyki związane z kodeksami dobrych praktyk

Aktualizacja: 28.11.2011

Kodeksy dobrych praktyk to reguły ustanawiane przez samych przedsiębiorców albo ich zrzeszenia, których przestrzeganie nie jest narzucane przez ustawy lub inne, obowiązujące powszechnie, przepisy. »

Nieuczciwe praktyki rynkowe a przeciętny konsument

Aktualizacja: 28.11.2011

Definicja przeciętnego konsumenta sformułowana w ustawie o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym daje możliwość oceny sądom przeciwko komu nieuczciwe praktyki mogą znaleźć zastosowanie. Jak przedstawia się ta definicja od strony praktycznej, czyli w orzecznictwie krajowych sądów? »

Przykłady nieuczciwych praktyk - nierzeczywiste właściwości produktów

Aktualizacja: 28.11.2011

Przedsiębiorcy sięgają po różne sposoby na uczynienie swojego produktu wyjątkowym. Warto jednak pamiętać, że prawo przewiduje pewne granice swobody jaką cechuje się kreatywność prowadzących firmy. Czy grzebień na porost włosów i magiczne kule zapewniające wygraną w loterii mogą być sprzedawane? »

Czym są kodeksy dobrych praktyk

Aktualizacja: 28.11.2011

Kodeksy dobrych praktyk są postrzegane na rynku jako karta przetargowa w grze o klienta. Nie można jednak zapomnieć, że mogą stać się one źródłem dopuszczania się przez przedsiębiorcę nieuczciwych praktyk rynkowych. »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Brokerska CDS

CDS działa jako kancelaria doradcza, której misją jest ochrona interesów przewoźników i spedytorów poprzez świadczenie usług w zakresie obsługi ubezpieczeń transportowych (OC przewoźnika, OC spedytora i Cargo) oraz pozasądowej i sądowej obsługi roszczeń i szkód powstałych w transporcie. Świadczymy również usługi związane z zarządzaniem ryzykiem transportowym, a także przeprowadzamy audyty i szkolenia z zakresu prawa przewozowego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK