| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Temat: przedsiębiorca

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu przedsiębiorca. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące przedsiębiorca.

Przykłady nieuczciwych praktyk - groźba utraty pracy lub obietnica nagrody

Aktualizacja: 28.11.2011

Normy dotyczące nieuczciwych praktyk rynkowych uregulowane są w ustawie o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym. Jakie działania do nich zaliczamy i jak przedstawiają się one w praktyce? »

Jak odpowiada przedsiębiorca za nieuczciwe praktyki rynkowe

Aktualizacja: 28.11.2011

Przedsiębiorca, który dopuścił się działań o charakterze nieuczciwych praktyk rynkowych musi liczyć się z tym, iż poniesie określone konsekwencje. Jakie one są? Przeczytaj. »

Na kim spoczywa ciężar dowodu przy nieuczciwych praktykach rynkowych

Aktualizacja: 28.11.2011

Ciężar dowodu, iż działanie nie stanowi nieuczciwej praktyki rynkowej wprowadzającej w błąd leży po stronie przedsiębiorcy. Konsument nie musi przedstawiać ekspertyz. »

Na czym polega system konsorcyjny

Aktualizacja: 28.11.2011

Na rynku ponownie pojawiają się systemy konsorcyjne. Zakazane przez ustawodawcę nadal są przyczyną łez wielu oszukanych. Na czym systemy te polegają? »

Kompetencje Prezesa UOKiK na tle ustawy o nieuczciwych praktykach rynkowych

Aktualizacja: 28.11.2011

Postępowanie dotyczące nieuczciwych praktyk rynkowych może być wszczęte przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Ustawa przewiduje określone kompetencje tego organu w takich przypadkach. »

Czy oznaczanie ceny produktu może być nieuczciwą praktyką rynkową

Aktualizacja: 28.11.2011

Pełna cena produktu to informacja, którą bez wątpliwości powinien znać każdy konsument. Kiedy podawanie ceny będzie nieuczciwa praktyka rynkową? »

Przykłady nieuczciwych praktyk - żądanie zapłaty lub zwrotu

Aktualizacja: 28.11.2011

Przedsiębiorca w wyjątkowych przypadkach ma prawo wysłać konsumentowi towar, którego on nie zamawiał. Kiedy i na jakiej podstawie? Przeczytaj. »

Przykłady nieuczciwych praktyk rynkowych - usługi serwisowe

Aktualizacja: 28.11.2011

Jeżeli przedsiębiorca wywołał u konsumenta wrażenie, że serwis jego produktów dostępny jest w innym państwie członkowskim niż to, gdzie dokonano zakupu, wówczas dopuścił się nieuczciwej praktyki rynkowej. Jak funkcjonuje ona w praktyce? »

Kodeksy dobrych praktyk a nieuczciwe praktyki rynkowe

Aktualizacja: 28.11.2011

Przedsiębiorcy chętnie korzystają z kodeksów dobrych praktyk. Są one traktowane jako kolejny sposób na reklamę i pozyskanie klienta. Jakie wiążą się z nimi niebezpieczeństwa? »

Przykłady nieuczciwych praktyk rynkowych – reklama przynęta

Aktualizacja: 28.11.2011

Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym wyraźnie piętnuje reklamę o charakterze przynęty. Jeżeli masz możliwość nabycia produktu po atrakcyjnej cenie zastanów się – możesz stać się ofiarą oszustwa. »

Czym jest czarna i szara lista nieuczciwych praktyk rynkowych

Aktualizacja: 28.11.2011

Czarna i szara lista nieuczciwych praktyk znalazła się w ustawie o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym. Co zawiera i czym te praktyki się różnią? »

System konsorcyjny a nieuczciwe praktyki rynkowe

Aktualizacja: 28.11.2011

Ustawa o nieuczciwych praktykach rynkowych uznaje za takową prowadzenie działalności w systemie konsorcyjnym. Jest to regulacja przeniesiona z ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Na czym takie działanie polega? »

Jak przedsiębiorca powinien definiować produkt

Aktualizacja: 28.11.2011

W związku z dynamicznie zachodzącymi zmianami na rynku produktów wraz z ustawą o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym pojawiły się nowe definicje produktu oraz jego nabycia. W jakim celu zostały utworzone i jak należy te pojęcia rozumieć? Przeczytaj. »

Kiedy zaniechanie jest nieuczciwą praktyką rynkową

Aktualizacja: 28.11.2011

Zaniechanie wprowadzające w błąd może zostać uznane za nieuczciwą praktykę rynkową. Kiedy może to nastąpić? »

Przykłady nieuczciwych praktyk - opuszczanie pomieszczeń

Aktualizacja: 28.11.2011

Przedsiębiorca nie może zmuszać konsumenta do zawarcia umowy poprzez wywoływanie wrażenia, że indzie on mógł opuścić pomieszczenia, w którym się znajduje. Jak takie sytuacje mogą wyglądać w praktyce? Przeczytaj. »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Iuridico

Doradztwo Prawne & Tłumaczenia

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »