| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama

Temat: przedsiębiorca

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu przedsiębiorca. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące przedsiębiorca.

Jak przedsiębiorca powinien rozróżniać grupy konsumentów?

Aktualizacja: 09.12.2011

Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym zawiera szczególną definicję konsumenta. Definicja ta określa grup konsumenckie, i pozwala stwierdzić czy dane zachowanie przedsiębiorcy można uznać za nieuczciwą praktykę czy też nie. »

Kim w prawie konsumenckim jest przedsiębiorca?

Aktualizacja: 09.12.2011

Przepisy konsumenckie regulują relacje między konsumentem a przedsiębiorcą. Chociaż obydwa te pojęcia wydają się oczywiste, warto znać ich dokładne definicje aby uniknąć nieporozumień. »

Czego należy przestrzegać? – najważniejsze przepisy konsumenckie w Polsce

Aktualizacja: 09.12.2011

W Polsce, podobnie jak w większość krajów Unii Europejskiej obowiązuje zwarty system przepisów prawnych, które mają zabezpieczyć zdrowotne i ekonomiczne interesy konsumentów. Każdy przedsiębiorca zobowiązany jest do ich przestrzegania. Warto więc znać treść najważniejszych dokumentów regulujących prawo konsumenckie. »

Jakie konsekwencje powoduje nie przestrzeganie praw konsumenta?

Aktualizacja: 09.12.2011

Nie przestrzeganie praw konsumentów to nie tylko narażanie się na straty finansowe, lecz także na inne bardziej dotkliwe konsekwencje. Jedną z nich jest utrata reputacji, która przekłada się bezpośrednio na zmniejszenie przychodów firmy. »

Dlaczego przedsiębiorca powinien przestrzegać prawa konsumenckiego?

Aktualizacja: 09.12.2011

Prawo konsumenckie często nie jest przestrzegane przez przedsiębiorców. Dzieje się tak dlatego, że w relacji konsument-przedsiębiorca, ten drugi ma znacznie większe uprawnienia. Warto pamiętać, że znajomość praw konsumenckich i ich przestrzeganie to klucz do budowania solidnej marki i uznania wśród konsumentów. »

Jak firma może chronić swoje dane w Internecie

Aktualizacja: 27.09.2010

Chcąc zaistnieć w Internecie firma musi poczynić stosowne kroki. Pierwszym jest rejestracja domeny. Następnie podejmowane są działania, w celu uczynienia jej rozpoznawalną marką i umieszczenia wysoko w wynikach wyszukiwania. Jednak są sytuacje, w których każdy abonent domeny wolałby uniknąć zbytniej widoczności w Internecie. »

Unijne fundusze na współpracę pomiędzy przedsiębiorcami a sferą B+R

Aktualizacja: 17.10.2011

Zaangażowanie sfery badawczo-rozwojowej w realizację projektów przedsiębiorców może przynieść konkretne rozwiązania w postaci nowoczesnych produktów, usług czy innowacyjnej technologii. Nawiązanie takiej współpracy jest teraz łatwiejsze dzięki funduszom unijnym. »

Na czym polega obowiązek informacyjny przedsiębiorcy

Aktualizacja: 28.11.2011

Konsument jest niewątpliwie stroną chronioną w obrocie jednostronnie profesjonalnym. Ze względu na to jednym z podstawowych obowiązków przedsiębiorcy wobec klientów jest tzw. obowiązek informacyjny. »

Jakie sankcje grożą za zawarcie zakazanego porozumienia

Aktualizacja: 28.11.2011

Bezwzględna nieważność, kara pieniężna, roszczenie odszkodowawcze i obowiązek przywrócenia stanu poprzedniego – takie sankcje grożą za zawieranie porozumień ograniczających konkurencję. »

Jak skorzystać z leniency programme

Aktualizacja: 28.11.2011

Leniency w tłumaczeniu z języka angielskiego oznacza „złagodzenie, pobłażliwość” – tak właśnie traktowani są przedsiębiorcy, którzy zdecydują się na ujawnienie przed Prezesem UOKiK istnienia kartelu ograniczającego konkurencję. Jak skorzystać z możliwości darowania lub znacznego obniżenia kary? »

Czy porozumienia ograniczające konkurencję są zawsze zabronione

Aktualizacja: 28.11.2011

Zakaz porozumień ograniczających konkurencję ma charakter względny. Oznacza to, że pod pewnymi warunkami wskazane powyżej zachowania są dopuszczalne, a nawet pożądane pod względem gospodarczym. »

Czym są niedozwolone klauzule umowne

Aktualizacja: 28.11.2011

W momencie podpisywania umowy między konsumentem, a przedsiębiorcą zwykle to ten drugi jest na silniejszej pozycji. Wiele firm stosuje tzw. wzory umów, obowiązujące wszystkich kontrahentów i nie podlegające negocjacjom. Jednak czy przedsiębiorcy mają pełną wolność przy układaniu postanowień umownych? »

Jak wygląda naruszenie zbiorowych interesów konsumentów

Aktualizacja: 28.11.2011

Prawo zabrania przedsiębiorcom stosowania praktyk, która naruszają zbiorowe interesy konsumentów. Czym zatem są te praktyki? Jak definiować „zbiorowy interes konsumenta”? »

Dlaczego konkurencja jest chroniona

Aktualizacja: 28.11.2011

Pierwsze regulacje dotyczące prawa konkurencji pojawiły się już w XIX wieku. W Polsce takie prawo pojawiło się nieco później – w latach 30. ubiegłego wieku. Dziś ochrona konkurencji jest jednym z priorytetów – dlaczego? »

Czy akcjonariusz będący przedsiębiorcą, ma inne obowiązki na walnym zgromadzeniu?

Aktualizacja: 14.10.2011

Ogół praw przysługujących akcjonariuszom spółki zawartych w ksh (art. 393-429) można podzielić na: prawa majątkowe (udziałowe) oraz na uprawnienia organizacyjne (prawa korporacyjne). Zgodnie z zasadą równego traktowania akcjonariuszy, wyrażoną w Kodeksie spółek handlowych, każdy akcjonariusz, bez względu na jego status (osoba fizyczna, osoba prawna, czy inna spółka prawa handlowego) ma takie same uprawnienia w spółce akcyjnej. »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

KONDRAT Kancelaria Prawno-Patentowa

Kancelaria Prawno-Patentowa

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »