| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama

Temat: przedsiębiorca

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu przedsiębiorca. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące przedsiębiorca.

Umowa sprzedaży konsumenckiej - krok po kroku

Aktualizacja: 24.11.2011

Jest to najpopularniejszy rodzaj umów stosowanych w transakcjach z udziałem konsumentów. Mamy z nimi do czynienia zawsze wtedy, gdy przedsiębiorca sprzedaje konsumentowi rzecz ruchomą. Jest nią każdy przedmiot materialny z wyjątkiem gruntów oraz nieruchomości. »

Obowiązki przy zawieraniu umów - krok po kroku

Aktualizacja: 24.11.2011

Każdy przypadek sprzedaży konsumentowi towaru czy usługi odbywa się na mocy umowy – nawet, jeśli nie jest ona podpisywana na papierze. Jakie informacje podstawowe powinna zawierać określona umowa? Jakie obowiązki ciążą na przedsiębiorcy przy zawieraniu umów? »

Zapewnienie swobody decyzji - jakie obowiązki przedsiębiorcy

Aktualizacja: 28.11.2011

Samo zadbanie o to, aby konsument był dostatecznie dobrze poinformowany, nie wystarczy. Konieczne jest jednocześnie zapewnienie mu swobody wyboru i dokonania decyzji. »

Co to jest faktoring i jakie są jego rodzaje?

Aktualizacja: 11.10.2011

Jednym z najczęściej spotykanych problemów z punktu widzenia płynności finansowej są odroczone terminy płatności. Po jakie rozwiązanie sięgnąć, aby zapłatę otrzymywać niezwłocznie? Odpowiedzią jest faktoring. »

Nazwa i cena produktu - jakie obowiązki dla przedsiębiorcy

Aktualizacja: 28.11.2011

Nazwa danego produktu może wprowadzać w błąd. Jeżeli przedsiębiorca nazywa swój produkt na przykład winem, powinien on spełniać wymagania stawiane winu. Podobnie rzecz ma się z innymi towarami. »

Jakie informacje muszą znaleźć się na produkcie bądź jego etykiecie

Aktualizacja: 28.11.2011

Jedną z podstawowych informacji, jakich przedsiębiorca jest zobowiązany udzielić konsumentowi, stanowi cena towaru lub usługi. Powinna być ona podana konsumentowi jako cena brutto, to znaczy zawierać wszystkie podatki, opłaty, narzuty. »

Wyłączenia grupowe – porozumienia wertykalne

Aktualizacja: 28.11.2011

Porozumienia wertykalne zawierane są między dwoma lub więcej przedsiębiorcami, działających na różnych szczeblach obrotu. Przedmiotem porozumień wertykalnych są warunki zakupu, sprzedaży lub odsprzedaży towarów. W jakich okolicznościach korzystają one z wyłączeń grupowych? »

Wyłączenia grupowe – porozumienia kooperacyjne

Aktualizacja: 28.11.2011

Rada Ministrów może, w drodze rozporządzenia, wyłączyć spod zakazu praktyk ograniczających konkurencję określone rodzaje porozumień. Wyjątki te określa się mianem wyłączeń grupowych. Z takiego przywileju korzystają m. in. porozumienia kooperacyjne. »

Kilka słów o wyłączeniach grupowych

Aktualizacja: 28.11.2011

Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów upoważniła Radę Ministrów do stworzenia autonomicznego katalogu porozumień, które będą wyłączone spod zakazu praktyk ograniczających konkurencję. Skąd ten przywilej i w jaki sposób Rząd tworzy taką listę? »

Porozumienia przedsiębiorców - porozumienia dyskryminacyjne i przetargowe

Aktualizacja: 28.11.2011

Porozumienia dyskryminacyjne i przetargowe to kolejne rodzaje praktyk ograniczających konkurencję. O ile działania dyskryminacyjne są stosunkowo powszechne, ale i łatwe do wykrycia, o tyle zawieranie porozumień przetargowych jest uważane za wybitnie naganne. »

Porozumienia przedsiębiorców - porozumienia kontyngentowe i podziałowe

Aktualizacja: 28.11.2011

Porozumienia kontyngentowe i podziałowe to kolejne praktyki ograniczające konkurencję typu hard. Oznacza to, że są one uważane za najniebezpieczniejszy rodzaj wpływania na konkurencję i oczywiście są one zagrożone największymi sankcjami. »

Porozumienia przedsiębiorców - porozumienia cenowe i kondycjonalne

Aktualizacja: 28.11.2011

Porozumienia cenowe i kondycjonalne należą do najpoważniejszych praktyk ograniczających konkurencję. Z uwagi na to, że cena i jakość w największym stopniu kształtują wybory konsumenckie, UOKiK dba o to, by tego typu porozumienia były odpowiednio sankcjonowane. »

Formy porozumień ograniczających konkurencję

Aktualizacja: 28.11.2011

Przedsiębiorcy, zawierający porozumienie ograniczające konkurencję zwykle mają świadomość jego nielegalnego charakteru. Z tego względu takie porozumienia nie zawsze przyjmują formę tradycyjnych umów… »

Kiedy przedsiębiorca wprowadza w błąd?

Aktualizacja: 09.12.2011

Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym wymienia cztery podstawowe rodzaje działań przedsiębiorcy, które uznane są za wprowadzenie konsumenta w błąd. Jakie to działania i na czym polegają? »

Co przedsiębiorca musi powiedzieć klientom?

Aktualizacja: 09.12.2011

Przed zawarciem transakcji przedsiębiorcę obowiązuje odpowiednie poinformowanie konsumenta o swoim produkcie. Istnieją również przepisy o zakazie praktyk handlowych wprowadzających w błąd. Jak zadbać o to, aby ich nie naruszyć? »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

FPA Group

Outsourcing księgowości, kadr i płac oraz usługi prawne i konsultingowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »