| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Temat: przedsiębiorca

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu przedsiębiorca. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące przedsiębiorca.

Jak prawidłowe nabycie nieruchomości wpływa na VAT?

Aktualizacja: 25.11.2011

Prawidłowe nabycie nieruchomości przez wspólników spółki cywilnej jest warunkiem odliczenia podatku od towarów i usług oraz amortyzowania budynków i budowli. Podczas nabycia należy zwrócić uwagę, aby skutecznie wnieść nieruchomość do majątku spółki. »

Czym jest cena i szacunkowa wartość zamówienia

Aktualizacja: 29.11.2011

W systemie zamówień publicznych funkcjonują dwa bardzo często niewłaściwie stosowane przez zamawiających jak i wykonawców pojęcia - cena i szacunkowa wartość. Oba pojawiają się w formularzu ogłoszenia o udzieleniu zamówienia. »

Kiedy podatek liniowy jest korzystny?

Aktualizacja: 25.11.2011

Jaki jest plus podatku liniowego? Niezmienna stawka, niezależna od dochodów. 19-procentowy podatek zapłaci zarówno przedsiębiorca, który zarobił w ciągu roku kilkadziesiąt tysięcy złotych, jak i ten, którego roczny dochód liczony jest w milionach. A jakie są minusy? »

Kto może skorzystać z faktoringu?

Aktualizacja: 08.12.2011

Faktoring jest rozwiązaniem, które wzbudza coraz większe zainteresowanie wśród przedsiębiorców. Nie każdy jednak może z niego skorzystać. Jakie warunki należy spełnić, aby złożony wniosek faktoringowy został rozpatrzony pozytywnie? »

Jaki jest termin związania ofertą

Aktualizacja: 30.11.2011

Ustawodawca w art. 85 Pzp przyznaje wykonawcy uprawnienia do samodzielnego przedłużenia terminu związania ofertą jak i zamawiającemu, który może wystąpić z takim wnioskiem do wykonawcy. Upływ terminu związania ofertą jest w praktyce bardzo częstą przyczyną unieważnienia postępowań. »

Jak wygląda oferta sprzedaży w świetle prawa?

Aktualizacja: 24.11.2011

Zgodnie z art. 543 Kodeksu cywilnego wystawienie rzeczy w miejscu sprzedaży na widok publiczny z oznaczeniem ceny uważa się za ofertę sprzedaży. Oferent jest związany ofertą. »

Kiedy możliwa jest sprzedaż na próbę?

Aktualizacja: 24.11.2011

Stworzenie nabywcy możliwości przekonania się, że rzecz jest dla niego odpowiednia, może skutecznie zachęcić do jej nabycia. Przepisy Kodeksu cywilnego dopuszczają sprzedaż z zastrzeżeniem prawa własności, jednak dokonanie zastrzeżenia prawa własności nie jest możliwe w przypadku każdej sprzedaży. »

Jak zabezpieczyć przedsiębiorstwo przed niewłaściwie wykonanym zobowiązaniem?

Aktualizacja: 03.01.2012

Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą, wykonując umówione zobowiązanie powinien dołożyć należytej staranności przy jego wykonywaniu. Oznacza to, że wykonanie powinno nastąpić zgodnie z wiedzą przedsiębiorcy, a także ze starannością wynikającą z zawodowego charakteru czynności. »

Jak można wykorzystać firmowy blog?

Aktualizacja: 08.12.2011

Przekazywanie prasie bieżących informacji, a może laurka z sukcesami? Prowadzenie firmowego bloga może być wykorzystane na wiele sposobów. »

Jak prowadzić blog firmowy?

Aktualizacja: 08.12.2011

Poznawszy szczegóły dotyczące blogów i związane z nimi możliwości, prawdopodobnie się zastanawiasz, w jaki sposób mogą one pomóc Twojej firmie. Jak dzięki nim możesz stać się zauważalny? »

Po co tworzyć firmowy blog?

Aktualizacja: 08.12.2011

Współpraca z klientami, reklama, badanie własnych pomysłów – skutecznie prowadzony firmowy blog to duży atut w czasach popularyzacji portali społecznościowych. »

Czy można zmienić kosztorys inwestorski

Aktualizacja: 30.11.2011

W przypadku pojawienia się dodatkowych okoliczności po czasie kiedy został przygotowany kosztorys a nie wszczęto jeszcze postępowania kosztorys inwestorski powinien zostać powtórnie przeszacowany. Konieczne jest uzupełnienie go o poszczególne ilości, które omyłkowo nie zostały zapisane w obmiarze. Jego treść powinna być zgodna z projektem budowlanym. »

Jakiej reklamy nie mogą stosować apteki?

Aktualizacja: 25.11.2011

Reklamą produktu leczniczego jest, co do zasady każda forma informowania z zachęcaniem do nabycia leku, jeżeli jest stosowana w celu zwiększenia jego sprzedaży. Ważnym elementem takiej reklamy jest zamiar wywołania reakcji potencjalnych klientów. Zatem za reklamę produktu leczniczego można uznać każdą działalność, jeżeli jej celem jest zwiększenie sprzedaży. Jednak prawo zabrania niektórych form reklamy. »

Czy komisant może skorzystać z prawa zastawu?

Aktualizacja: 24.11.2011

Komisantowi przysługuje ustawowe prawo zastawu, które nie ogranicza się jedynie do roszczeń wynikających z jednej umowy komisu. Jakie roszczenia może zabezpieczyć komisant? »

Na czym polega obowiązek pieczy nad mieniem komisowym?

Aktualizacja: 24.11.2011

Jednym z obowiązków jakie nakłada Kodeks cywilny na przedsiębiorcę prowadzącego komis jest sprawowanie należytej pieczy nad mieniem zostawionym przez komitenta. Jeżeli rzecz narażona jest na zepsucie, komisant ma prawo ją sprzedać, musi jednak zachować przy tym należytą staranność. »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Patentowa "LECH"

.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »