| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama

Temat: przedsiębiorca

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu przedsiębiorca. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące przedsiębiorca.

Co zawrzeć w ogłoszeniu o zamówieniu publicznym w trybie licytacji elektronicznej?

Aktualizacja: 30.11.2011

Ogłoszenie o zamówieniu publicznym w trybie licytacji elektronicznej musi spełniać określone przesłanki. Co powinno zostać w nim zawarte? Przeczytaj. »

Wymagania odnośnie przedmiotu zamówienia przy licytacji elektronicznej - krok po kroku

Aktualizacja: 30.11.2011

W postępowaniu prowadzonym w trybie licytacji elektronicznej nie sporządza się specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Powoduje to konieczność sformułowania wszystkich wymagań odnośnie do przedmiotu zamówienia i jego realizacji w ogłoszeniu o zamówieniu. »

Czym cechuje się licytacja elektroniczna?

Aktualizacja: 30.11.2011

Licytacja elektroniczna to jeden z trybów udzielenia zamówień publicznych. Dzięki niej wykonawcy mogą składać za pośrednictwem Internetu coraz korzystniejsze oferty. Ekspert wskazuje na jej najważniejsze cechy. »

Jak funkcjonuje oprogramowanie licytacji i aukcji elektronicznych?

Aktualizacja: 30.11.2011

Przeprowadzenie licytacji, czy aukcji elektronicznej jest związane z wymogiem posiadania specjalistycznego oprogramowania. Dzięki niemu wykonawcy mają możliwość składania swoich ofert. Jakie są zasady jego funkcjonowania? »

Refakturowania kosztów podatku VAT w ubezpieczeniu przedmiotu leasingu - porada

Aktualizacja: 19.09.2011

Ubezpieczenie przedmiotu leasingu jest ściśle związane z realizacją umowy leasingu. Wyodrębnianie go dla celów podatkowych ma charakter sztuczny. Czy w związku z tym leasingodawcy mogą refakturować koszty ubezpieczenia przedmiotu leasingu ze zwolnieniem z podatku VAT? »

Jakie są wymagania w zakresie oddziaływania na środowisko przy zamówieniach publicznych?

Aktualizacja: 30.11.2011

Wszędzie tam, gdzie może to mieć zastosowanie, należy w opisie przedmiotu zamówienia pamiętać o wymaganiach z zakresu ochrony środowiska czy też kwestiach społecznych, takich jak np. dostępność przedmiotu zamówienia dla osób niepełnosprawnych. »

Jak opisać przedmiot zamówienia publicznego przez wskazanie wymagań funkcjonalnych?

Aktualizacja: 30.11.2011

Przedmiot zamówienia może zostać określony różnorodnie, jednak zwykle można ten opis przyporządkować do jednej z dwóch metod. Jakich? Przeczytaj poradę eksperta. »

Określenie zakresu zamówienia - porada

Aktualizacja: 30.11.2011

Podstawową barierą dla MSP w ubieganiu się o zamówienia jest wielkość zamówień i – co za tym idzie – wysokość wymagań dotyczących warunków udziału w postępowaniu. MSP trudniej jest ubiegać się o duże zamówienia, gdyż często przedsiębiorstwa te nie spełniają wymagań w zakresie potencjału technicznego i ekonomicznego. »

Czym jest system SPOCS?

Aktualizacja: 11.03.2011

W 2009r. Komisja Europejska rozpoczęła prace nad drugą generacją Punktów Kontaktowych. Pozwolą one na wymianę informacji pomiędzy instytucjami administracji państwowej z różnych krajów, co w rezultacie uprości obowiązki przedsiębiorców świadczących usługi w państwach Unii Europejskiej. »

Czy warto otworzyć firmę na rynku dóbr luksusowych?

Aktualizacja: 27.04.2012

Luksusowe przedmioty pożądania sprzedają się z roku na rok coraz częściej. Helikopter, jacht lub sportowy samochód nie zaskakują już tak, jak 10 lat temu. Czy warto otworzyć firmę, której działalność będzie polegała na sprzedaży produktów pojawiających się w marzeniach niejednego Polaka? »

Czym są izby gospodarcze?

Aktualizacja: 11.03.2011

Przedsiębiorcy mogą zrzeszać się w izby gospodarcze działające na podstawie ustawy i uchwalonych przez siebie statutów. Izba gospodarcza jest to organizacja samorządu gospodarczego, mająca na celu reprezentację interesów gospodarczych zrzeszonych w niej przedsiębiorców, w szczególności wobec organów władzy publicznej. Jak działają takie izby? »

O czym powinien pamiętać przedsiębiorca sprzedający towary konsumentom?

Aktualizacja: 28.11.2011

Przedsiębiorca często wchodzi w stosunki prawne z konsumentem, a więc podmiotem, który dokonuje transakcji w celu niezwiązanym z własną działalnością zawodową lub gospodarczą. Tak jest między innymi w przypadku sprzedaży konsumenckiej. Zasady prowadzenia sprzedaży konsumenckiej są określane przepisami prawa. Nie mają one jednak zastosowania do sprzedaży energii elektrycznej, jak również do gazu i wody, chyba że są sprzedawane w ograniczonej ilości lub w określonej objętości. »

Jakie zagrożenia czyhają na firmy na portalach społecznościowych?

Aktualizacja: 10.03.2011

Firmy nawiązują coraz silniejsze relacje z klientami. 78% przedsiębiorstw korzysta z portali społecznościowych w celu poprawy jakości obsługi. Przedsiębiorcy nie mogą jednak zapominać o niebezpieczeństwach związanych z ich wykorzystywaniem. Jakich? Przeczytaj poradę eksperta.  »

Czy niania będzie przedsiębiorcą? - zatrudnianie niani krok po kroku

Aktualizacja: 31.03.2011

Zgodnie z art. 2 ustawy o opiece nad dziećmi do lat 3 z dnia 4 lutego 2011 (Dz.U. nr 45, poz. 235 z dnia 3 marca br.) opieka nad dziećmi w wieku do lat 3 może być organizowana w formie żłobka lub klubu dziecięcego, a także sprawowana przez dziennego opiekuna oraz nianię. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że ustawa nie niesie ze sobą żadnej rewolucji. Żłobki funkcjonują choć jest ich mało, klubików dla dzieci jest mnóstwo, nianie pracują. »

Dlaczego restaurator nie kupi alkoholu w monopolowym?

Aktualizacja: 10.03.2011

Prowadzenie działalności gospodarczej związanej ze sprzedażą napojów alkoholowych wymaga spełnienia określonych ustawowo warunków. Ich istnieniu przyświeca cel, jakim jest ograniczenie zjawiska alkoholizmu. Jednak nie wszystkie wymogi stawiane przed przedsiębiorcami wydają się być uzasadnione z punktu widzenia wychowywania obywateli w trzeźwości. Dlaczego restaurator może nabywać alkohol w hurtowni, ale nie od detalisty? Przeczytaj. »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Andrzej Jeznach

Przedsiębiorca z wieloletnim doświadczeniem na rynkach międzynarodowych. Inżynier mechanik, doktor ekonomii. W 1981 roku wyjechał z Polski. Przez długie lata mieszkał w Hamburgu i w Moskwie. Po około 10 latach pracy na odpowiedzialnych stanowiskach dla międzynarodowych korporacji (np. dyrektor przedstawicielstwa BMW w Moskwie), od ponad 25 lat prowadzi własne przedsiębiorstwa, kilku firm handlowych (w Niemczech, w Polsce i Rosji), a także firmę konsultacyjną z siedzibą w Moskwie. Po rosyjskim kryzysie walutowym 1998 musiał zamknąć większość swoich firm, ale obecnie jego przedsiębiorstwo znowu kwitnie. W ostatnich latach styl zarządzania firmą znacznie się zmienił. Zrezygnowano ze struktury hierarchicznej, współpraca opiera się na zaufaniu, wykorzystuje potencjał wszystkich pracowników. Po ponad 30 latach życia poza krajem mieszka obecnie w Warszawie. Swój czas zawodowy dzieli między pracę jako prezes spółki handlowej GERSO GmbH (Niemcy), która w ubiegłym roku świętowała swój 25-letni jubileusz, a pracę jako coach, mentor i inspirator. Jest autorem dwóch książek „Sztuka życia“ oraz „Szef, który ma czas“.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK