| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama

Temat: pracownik

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu pracownik. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące pracownik.

Emerytury i renty z FUS znowelizowane

Aktualizacja: 03.08.2011

Nowelizacja ustawy o emeryturach i rentach z FUS, która pozwala na ponowne przeliczenie wysokości świadczeń niektórych pracujących emerytów, wejdzie w życie. Wczoraj podpisał ją Prezydent Bronisław Komorowski. »

Jak założyć agencję nieruchomości – zatrudnianie pracowników

Aktualizacja: 02.08.2011

Decyzja o założeniu własnej firmy - agencji nieruchomości - łączy się z reguły z koniecznością zatrudnienia pracowników. Jak współpracować z maklerami i pośrednikami? Przeczytaj poradę eksperta. »

Spadło bezrobocie

Aktualizacja: 27.07.2011

Stopa bezrobocia w czerwcu wyniosła 11,8 proc., wobec 12,2 w maju - podał GUS. Sezon na prace wakacyjne zachęca przedsiębiorców do zwiększania zatrudnienia. »

Opcje menedżerskie – możliwość odroczenia opodatkowania

Aktualizacja: 15.07.2011

Programy opcji menedżerskich i podobne zadomowiły się w Polsce na dobre. Czemu można przypisać ich rosnącą popularność? »

Przekazanie towaru pracownikowi (VAT) - porada

Aktualizacja: 25.11.2011

Począwszy od wejścia w życie ostatniej nowelizacji (tj. od dnia 1 kwietnia 2011 r.) coraz większe wątpliwości powoduje nowe brzmienie art. 7 ust. 2 ustawy o VAT. Ekspert wyjaśnia jakie zasady rządzą przekazaniem towaru pracownikowi. »

Czy pracownik może prowadzić własną firmę?

Aktualizacja: 11.10.2011

Dla wielu osób pracujących na etacie zagadką jest czy mogą sobie pozwolić na jednoczesne prowadzenie działalności gospodarczej. Odpowiedź - jak to już bywa w kwestiach prawnych - nie jest jednoznaczna. Wyjaśnień wymaga także zagadnienie wymiaru składek ZUS, jakie obowiązani są uiszczać pracownicy dodatkowo kierujący własną firmą. Wyjaśniamy wszystkie wątpliwości. »

Zwrot środków pracownika z tytułu poniesionych przez niego wydatków - porada

Aktualizacja: 11.10.2011

Zwrot środków na prywatne konto pracownika z tytułu poniesionych przez niego uprzednio wydatków służbowych, nie może być kwalifikowany jako przychód po stronie pracownika. Jak została uregulowana prawnie ta kwestia? Co w sytuacji gdy transakcja dokonywana jest w walucie obcej? »

Jakie ubezpieczenie dla pracownika wybrać?

Aktualizacja: 11.10.2011

Ubezpieczenie pracownika to dla przedsiębiorcy nie lada wyzwanie. Szereg ofert dostępnych na rynku utrudnia wybór właściwej. Jakimi kryteriami się kierować? Na co zwracać szczególną uwagę? »

Jak zapobiec ciężkiej atmosferze, gdy zatrudniasz w firmie kogoś z rodziny?

Aktualizacja: 28.10.2011

Czasem trzeba zatrudnić kogoś z rodziny – albo z autentycznej sympatii, albo dla świętego spokoju. Zawsze jednak trzeba zastanowić się jak to zrobić, aby uniknąć tarć między starymi pracownikami a „nowym”. W sposób naturalny bowiem „nowy” jest postrzegany jako kret i szpicel i jego wdrożenie w pracę może przebiegać dość nieprzyjemnie. Jak można tego uniknąć? »

Gdzie szukać kandydatów do pracy w małej firmie?

Aktualizacja: 28.10.2011

W jaki sposób nasi rodzimi przedsiębiorcy pozyskują nowych pracowników? Badania przeprowadzone w latach 2006-2007 na grupie 250 właścicieli mikroprzedsiębiorstw w Wielkopolsce pokazują jasno – dominującą metodą pozyskiwania nowej kadry w takich firmach jest korzystanie z osobistych sieci społecznych. Liczą się znajomości! »

Jak skutecznie zatrudnić pracownika – rekrutacja, selekcja, adaptacja

Aktualizacja: 28.10.2011

Posługiwanie się słowem „zatrudnianie” ma na celu podkreślenie, że chodzi o pozyskiwanie osób z zewnątrz, spoza firmy, nowych w organizacji, nie zaś na awansach czy przesunięciach wewnętrznych pracowników już zatrudnionych w firmie i znających kulturę firmy. Zatrudnianie wiąże się więc z dodatkowymi czynnościami kadrowymi, wykraczającymi poza „tu jest twoje krzesło, siadaj i pracuj do piątej”. »

Wzrost płacy minimalnej ze szkodą dla pracowników?

Aktualizacja: 18.04.2011

Propozycja minister pracy, Jolanty Fedak, aby zwiększyć wysokość płacy minimalnej o 8 proc., może negatywnie odbić się zarówno na osobach bezrobotnych i poszukujących pracy, jak i obecnie zatrudnionych, których dochody są najmniejsze. Tak raptowna zmiana wysokości wynagrodzenia zniechęci pracodawców do tworzenia nowych stanowisk pracy oraz pociągnie za sobą redukcję zatrudnienia. »

Czy pracodawca może przerwać urlop pracownika?

Aktualizacja: 11.10.2011

Ustawowo zagwarantowane prawo pracownika do wypoczynku wcale nie jest święte. Jego realizacja korygowana jest potrzebami pracodawcy. Fakt ten potwierdza dopuszczalność odwołania pracownika z urlopu w razie zaistnienia okoliczności nieprzewidzianych w momencie rozpoczęcia wypoczynku a wymagających jego obecności w pracy (art. 167 Kodeksu Pracy). »

Jak kwalifikować wynagrodzenie personelu w projektach POKL?

Aktualizacja: 21.10.2011

Realizacja projektu ze środków Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki może wymagać zaangażowania dodatkowego personelu. Czy wydatki poniesione na ich wynagrodzenie będzie można uznać w świetle obowiązujących przepisów za kwalifikowalne? A jeśli tak to na jakich zasadach – o tym w treści artykułu. »

Jak zwiększyć swoje szanse na stołecznym rynku pracy dzięki unijnym szkoleniom?

Aktualizacja: 04.10.2011

Powrót do pracy może być teraz łatwiejszy niż myślisz. Dzięki udziałowi w unijnym projekcie zdobędziesz nowe umiejętności, które mogą okazać się niezbędne w poszukiwaniu zatrudnienia. Uczestnictwo w projekcie jest całkowicie bezpłatne, gdyż jego koszty pokrywa Unia Europejska. »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Cafe Finance

Ogólnopolskie biuro rachunkowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »