| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Temat: manager

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu manager. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące manager.

Co dalej z niedoborem talentów?

Aktualizacja: 28.10.2011

Brak długofalowej strategii zatrudnienia pozbawi przedsiębiorstwa talentów niezbędnych do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej. Według badania Manpower Strategie zatrudnienia niemal co czwarty pracodawca na świecie przyznaje, że strategia zarządzania zasobami ludzkimi nie wspiera strategii biznesowej firmy. »

Pracownik na wyłączność?

Aktualizacja: 28.10.2011

Firma może podpisać z pracownikiem umowę o zakazie konkurencji. W pewnych przypadkach umowa taka może ograniczyć jakąkolwiek inną zawodowa działalność pracownika. »

Czy wyścig szczurów to już przeżytek?

Aktualizacja: 28.10.2011

Niezależnie od sytuacji gospodarczej kadra kierownicza nadal najbardziej ceni sobie umiejętność zarządzania ludźmi. Aż 65% przebadanych w ramach Talent Club menedżerów za najważniejszą cechę dobrego pracownika uznało elastyczność w podejściu do problemu. Pracodawcy szukają kreatywnych i samodzielnych pracowników, dla których praca to niekoniecznie miejsce na wyścig szczurów, gdyż sukces odnoszą ci, którzy potrafią działać razem z zarządzanym zespołem. Na kogo stawiają firmy? Czy skończyła się moda na tzw. wyścig szczurów? »

Kodyfikacja i personalizacja – dwie strategie zarządzania wiedzą w firmie

Aktualizacja: 28.10.2011

Pod koniec lat 1990-tych M.T. Hansen, N. Nohria i T. Tierney prowadzili badania dotyczące praktyk zarządzania wiedzą w organizacjach. Zauważyli, że organizacje nie stosują jednolitego podejścia do zarządzania wiedzą, a wykorzystują dwie odmienne strategie w tym zakresie, które nazwali strategią kodyfikacji i strategią personalizacji. »

Jakość działania – jak patrzyli na to menedżerowie kiedyś, a jak patrzą dziś

Aktualizacja: 28.10.2011

Nowoczesne pojmowanie jakości jest inne od tego jakim kierowali się menedżerowie choćby 30 lat temu. Bycie na czasie jest ważne nie tylko dlatego, żeby zapewnić sobie wewnętrzny spokój – to też prosta droga do sporych oszczędności w firmie. »

Organizacja jako maszyna – krótki opis metafory przydatnej w zarządzaniu

Aktualizacja: 28.10.2011

U podstaw tej koncepcji leży chęć zbudowania organizacji działającej mechanistycznie, w której reakcje na działania kierownictwa mają charakter deterministyczny (czyli przewidywalny i pewny). Człowiek – jako społeczna tkanka organizacji – jest potraktowany jako obiekt, którego zachowanie jesteśmy w stanie zdeterminować działaniami kierowniczymi. »

Rozwiązywanie konfliktów -jak powinno się postąpić

Aktualizacja: 28.10.2011

Nikt nie planuje konfliktów. Zwykle wybuchają spontanicznie. Przelatuje iskra i sytuacja staje się zapalna. Emocje biorą górę i cała sytuacja wymyka się spod kontroli. W środowisku zawodowym współpracownicy osób zaangażowanych w konflikt łatwo zostają wciągnięci w konfrontację. Wszyscy podnoszą głos. Każdy ma własną opinię na temat tego co się zdarzyło.Co powinieneś zrobić? »

Jak rozwiązać konflikt między Tobą a drugą osobą?

Aktualizacja: 04.11.2011

Wyobraź sobie, że razem z parterem konfliktu generujecie rozwiązanie. Nikt nie jest pokonany. Oboje zaspakajacie swoje potrzeby i osiągacie cele. Niemożliwe? Możliwe! Wymaga dwustronnego porozumienia i zrezygnowania z narcystycznego pragnienia władzy. Wymaga twórczego myślenia i przejścia 6 kroków. Jakich? »

Co z konfliktem w pracy?

Aktualizacja: 28.10.2011

Konflikt jest zjawiskiem nieuchronnym w firmach, ponieważ cele, wartości, potrzeby grup i jednostek nie zawsze są zgodne. Sytuacje konfliktowe mogą być oznaką zdrowego funkcjonowania przedsiębiorstwa. Z drugiej strony konflikt może być destrukcyjny. »

Jak rozwiązywać konflikty w zespole?

Aktualizacja: 28.10.2011

Niektórzy ludzie boją się konfliktów. Czują się niepewnie i niewygodnie, przyjmują postawę „pokój za każdą cenę”. Jest to mechanizm obronny, który pozwala w miarę spokojnie przetrwać. Zastawiam się wtedy: Jaki jest tego koszt? »

Czy jesteś szefem tyranem?

Aktualizacja: 28.10.2011

Ostatnio byłam świadkiem pewnego zdarzenia, które zmroziło mi krew w żyłach i spowodowało głęboką zadumę nad zagadnieniem bycia szefem zespołu. Oto w jednej z prężnie rozwijających się firm, w czasie jednego z zebrań zespołu, które miało na celu wytyczenie nowych dróg na osiągnięcie celu rozegrał się horror – notabene spotkanie zostało zorganizowane przez zespół a nie przez szefa. »

Jak pokonać demona perfekcjonizmu?

Aktualizacja: 28.10.2011

Kobiety biznesu, chcą być nie tylko idealne we wszystkim co robią ale mają poczucie, że wszystko w firmie zależne jest od ich pracy, że one zrobią dane zadania najlepiej, że są niezastąpione i w efekcie nie delegują zadań i robią wszystko same. Nie zauważają jak wpadają w pułapkę „coraz większych wymagań”. »

Jak sobie poradzić z perfekcjonizmem - porady

Aktualizacja: 28.10.2011

Możesz ich spotkać w domu, pracy, na ulicy. Potrafią stworzyć niezłe piekiełko dla siebie samych i otaczających ich ludzi. Perfekcjoniści, bo o nich mowa mają dużą łatwość w wywieraniu na siebie samych presji. Stawiają sobie poprzeczkę bardzo wysoko i dają sobie razy kiedy nie doskoczą. Krytykują produkty, krytykują otoczenie, w głowie krytykują siebie bo...oczekują od świata i od siebie samego zbyt wiele. »

„Dream Team” - czyli jak utworzyć zespół liderów?

Aktualizacja: 03.11.2011

Siedząc sobie dzisiaj przy herbacie do głowy przyszedł mi amerykański Dream Team – olimpijska drużyna koszykówki sprzed dobrych paru lat. Niektórzy zawodnicy tego zespołu okrzyknięci najlepszymi koszykarzami w historii sportu. Każdy trener marzy o takim zespole, o takich zawodnikach, którzy znają grę od podszewki, mają talent, dyscyplinę oraz wolę walki i pragnienie osiągania sukcesów na najwyższym poziomie. Większość liderów o tym marzy, a jednocześnie większość sądzi, że nigdy się im to nie uda. Zastanawiałeś się jak utworzyć zespół liderów? »

Jakie są pożądane cechy lidera?

Aktualizacja: 28.10.2011

Zastanawiałeś się kiedyś, co cechuje przywódcę? Czym charakteryzuje się lider? Ja od kilku lat zadaję sobie te pytania i chyb przyszedł czas na to, bym te cechy nazwała. Dlaczego? Trochę dla uporządkowania, trochę dla zobaczenia, trochę dla zmierzenia się z tematem. I przede wszystkim dlatego by móc tę moją klasyfikację modyfikować, zmieniać, doskonalić. »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Filip Barański

Prawnik, specjalista w zakresie obsługi prawnej podmiotów gospodarczych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »