| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama

Temat: manager

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu manager. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące manager.

Na czym polega imperatyw natury w strategii – przykład Hewlett-Packard

Aktualizacja: 28.10.2011

Sukces jednego prezesa odniesiony tuż po porażce poprzedniego prezesa ma niewiele wspólnego z osiągnięciami merytorycznymi. To kwestia zmiany klimatu w firmie, nastawienia do pracy. Można to nazwać atmosferą albo bardziej fachowo – imperatywem natury. »

Rachunkowość działań rutynowych a rachunkowość projektów – kluczowe różnice

Aktualizacja: 11.10.2011

Działania rutynowe i projekty są jak rezolutne pięciolatki i dwuletnie berbecie. Od pięciolatków wymaga się czego innego np. w chodzeniu czy mówieniu niż od dwulatków. Tymczasem działania rutynowe i projekty są w wielu firmach traktowane tak samo. To duży błąd – jak go naprawić? »

Luki wartości projektu dla klienta, czyli jak kształtować relacje z klientem?

Aktualizacja: 08.12.2011

Podręczniki zarządzania projektami zwykle skrótowo polecają: „W trakcie projektu dostarczaj na bieżąco informacje klientom i interesariuszom”. Jednak dane, liczby i raporty często nie spełniają swej roli – nie likwidują którejś z pięciu luk wartości które odczuwają klienci. Oto te luki. »

Sprawdź jakie jest 6 rodzajów korzyści z realizacji projektu

Aktualizacja: 08.12.2011

Projekty są zatwierdzane do realizacji, ponieważ w przejrzysty sposób prowadzą do pomnożenia majątku firmy. Przy czym majątek ten nie musi być to wyłącznie pieniężny. Oto inne jego rodzaje. »

Co dalej z niedoborem talentów?

Aktualizacja: 28.10.2011

Brak długofalowej strategii zatrudnienia pozbawi przedsiębiorstwa talentów niezbędnych do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej. Według badania Manpower Strategie zatrudnienia niemal co czwarty pracodawca na świecie przyznaje, że strategia zarządzania zasobami ludzkimi nie wspiera strategii biznesowej firmy. »

Pracownik na wyłączność?

Aktualizacja: 28.10.2011

Firma może podpisać z pracownikiem umowę o zakazie konkurencji. W pewnych przypadkach umowa taka może ograniczyć jakąkolwiek inną zawodowa działalność pracownika. »

Czy wyścig szczurów to już przeżytek?

Aktualizacja: 28.10.2011

Niezależnie od sytuacji gospodarczej kadra kierownicza nadal najbardziej ceni sobie umiejętność zarządzania ludźmi. Aż 65% przebadanych w ramach Talent Club menedżerów za najważniejszą cechę dobrego pracownika uznało elastyczność w podejściu do problemu. Pracodawcy szukają kreatywnych i samodzielnych pracowników, dla których praca to niekoniecznie miejsce na wyścig szczurów, gdyż sukces odnoszą ci, którzy potrafią działać razem z zarządzanym zespołem. Na kogo stawiają firmy? Czy skończyła się moda na tzw. wyścig szczurów? »

Kodyfikacja i personalizacja – dwie strategie zarządzania wiedzą w firmie

Aktualizacja: 28.10.2011

Pod koniec lat 1990-tych M.T. Hansen, N. Nohria i T. Tierney prowadzili badania dotyczące praktyk zarządzania wiedzą w organizacjach. Zauważyli, że organizacje nie stosują jednolitego podejścia do zarządzania wiedzą, a wykorzystują dwie odmienne strategie w tym zakresie, które nazwali strategią kodyfikacji i strategią personalizacji. »

Jakość działania – jak patrzyli na to menedżerowie kiedyś, a jak patrzą dziś

Aktualizacja: 28.10.2011

Nowoczesne pojmowanie jakości jest inne od tego jakim kierowali się menedżerowie choćby 30 lat temu. Bycie na czasie jest ważne nie tylko dlatego, żeby zapewnić sobie wewnętrzny spokój – to też prosta droga do sporych oszczędności w firmie. »

Organizacja jako maszyna – krótki opis metafory przydatnej w zarządzaniu

Aktualizacja: 28.10.2011

U podstaw tej koncepcji leży chęć zbudowania organizacji działającej mechanistycznie, w której reakcje na działania kierownictwa mają charakter deterministyczny (czyli przewidywalny i pewny). Człowiek – jako społeczna tkanka organizacji – jest potraktowany jako obiekt, którego zachowanie jesteśmy w stanie zdeterminować działaniami kierowniczymi. »

Rozwiązywanie konfliktów -jak powinno się postąpić

Aktualizacja: 28.10.2011

Nikt nie planuje konfliktów. Zwykle wybuchają spontanicznie. Przelatuje iskra i sytuacja staje się zapalna. Emocje biorą górę i cała sytuacja wymyka się spod kontroli. W środowisku zawodowym współpracownicy osób zaangażowanych w konflikt łatwo zostają wciągnięci w konfrontację. Wszyscy podnoszą głos. Każdy ma własną opinię na temat tego co się zdarzyło.Co powinieneś zrobić? »

Jak rozwiązać konflikt między Tobą a drugą osobą?

Aktualizacja: 04.11.2011

Wyobraź sobie, że razem z parterem konfliktu generujecie rozwiązanie. Nikt nie jest pokonany. Oboje zaspakajacie swoje potrzeby i osiągacie cele. Niemożliwe? Możliwe! Wymaga dwustronnego porozumienia i zrezygnowania z narcystycznego pragnienia władzy. Wymaga twórczego myślenia i przejścia 6 kroków. Jakich? »

Co z konfliktem w pracy?

Aktualizacja: 28.10.2011

Konflikt jest zjawiskiem nieuchronnym w firmach, ponieważ cele, wartości, potrzeby grup i jednostek nie zawsze są zgodne. Sytuacje konfliktowe mogą być oznaką zdrowego funkcjonowania przedsiębiorstwa. Z drugiej strony konflikt może być destrukcyjny. »

Jak rozwiązywać konflikty w zespole?

Aktualizacja: 28.10.2011

Niektórzy ludzie boją się konfliktów. Czują się niepewnie i niewygodnie, przyjmują postawę „pokój za każdą cenę”. Jest to mechanizm obronny, który pozwala w miarę spokojnie przetrwać. Zastawiam się wtedy: Jaki jest tego koszt? »

Czy jesteś szefem tyranem?

Aktualizacja: 28.10.2011

Ostatnio byłam świadkiem pewnego zdarzenia, które zmroziło mi krew w żyłach i spowodowało głęboką zadumę nad zagadnieniem bycia szefem zespołu. Oto w jednej z prężnie rozwijających się firm, w czasie jednego z zebrań zespołu, które miało na celu wytyczenie nowych dróg na osiągnięcie celu rozegrał się horror – notabene spotkanie zostało zorganizowane przez zespół a nie przez szefa. »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Piotr Graczyk

Adwokat w Raczkowski Paruch sp.k. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji na Uniwersytecie Warszawskim. Wcześniej, przez okres ponad czterech lat pracował w kancelariach zajmujących się świadczeniem kompleksowych usług prawnych na rzecz przedsiębiorców. Do obszaru jego zainteresowań poza prawem pracy należy m.in. prawo handlowe.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK