| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Temat: eksploatacja

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu eksploatacja. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące eksploatacja.

Dlaczego koła odkręcają się podczas jazdy?

Aktualizacja: 12.05.2011

Odkręcające się nakrętki lub śruby w kołach to niestety dość powszechny problem, który dotyczy zarówno aut z aluminiowymi, jak i stalowymi felgami. Dlaczego tak się dzieje? Co mogło się zepsuć? Jak walczyć z odkręcającymi się samoczynnie podczas jazdy śrubami? »

Jak stosować pierścienie dystansowe?

Aktualizacja: 12.05.2011

Pierścienie dystansowe stosuje się dla poszerzenia rozstawu kół lub w przypadku, gdy należy odsunąć tarczę felgi od piasty czy zacisków hamulcowych. Stosowanie pierścieni jest powszechne w sporcie motorowym, ale dozwolone również na publicznych drogach. Dla własnego bezpieczeństwa trzeba wiedzieć, jak stosować popularne dystanse! »

Co najbardziej szkodzi zawieszeniu? Które elementy są najbardziej delikatne?

Aktualizacja: 17.06.2011

Dziury, wysokie krawężniki, garby zwalniające, koleiny – polskie drogi jakie są, każdy widzi. Takie drogowe niespodzianki nie służą zawieszeniu, najbardziej delikatne elementy mogą w tych warunkach zużyć się już po 40 000 kilometrów. Co najczęściej się psuje i dlaczego? »

Co daje układ wydechowy ze stali nierdzewnej?

Aktualizacja: 14.03.2014

Układ wydechowy wykonany w całości ze stali nierdzewnej to wydatek minimum kilku tysięcy złotych. Różnicę słychać i widać już na pierwszy rzut oka. Ale czy wszystkie zalety wydechu z kwasówki są w stanie zrekompensować tak duże wydatki? »

Czy można stosować katalizatory uniwersalne?

Aktualizacja: 14.04.2011

Awaria katalizatora prędzej czy później kończy się jego wymianą na nowy. Najtaniej jest zastosować wówczas katalizator uniwersalny, tańszy od fabrycznego nawet o 60 procent. Trzeba jednak pamiętać, że katalizator to nie tłumik - zły dobór może skutkować problemami z elektroniką sterującą i znaczącym wzrostem zanieczyszczenia spalin. »

Co zrobić z pękniętym kolektorem wydechowym?

Aktualizacja: 14.03.2014

Pęknięty kolektor wydechowy to niestety częsta awaria. Zdarza się szczególnie w autach z mocno wibrującymi silnikami i objawia się niczym nieuzasadnionym wzrostem hałasu pod maską. Irytujące odgłosy wcale nie łatwo wyeliminować. »

Co najszybciej psuje się w układzie wydechowym? Jak naprawiać proste awarie?

Aktualizacja: 11.04.2011

Głośna praca układu wydechowego, metaliczny brzęk i dziwne stuki na nierównościach nie zawsze oznaczają poważną awarię. Układ wydechowy ma kilka słabych punktów, na szczęście dużą część uszkodzeń można skutecznie i niskim kosztem naprawić. »

Jak walczyć z rdzą układu wydechowego?

Aktualizacja: 18.07.2011

Jedną z najbardziej powszechnych awarii jest szybko postępująca korozja układu wydechowego. Sprzyjają temu głównie gwałtowne zmiany temperatury i bezpośrednie wystawienie na czynniki atmosferyczne. Jak walczyć z rdzą na tłumikach i rurach? Mamy na to kilka sposobów... »

Jak wykryć i usunąć usterki i uszkodzenia silnika?

Aktualizacja: 02.12.2011

Usterki silnika można podzielić na dwie kategorie: wynikające z naturalnego zużywania się części i powstające wskutek wad materiałowych albo niewłaściwej eksploatacji. Pierwsze są łatwe do przewidzenia, drugi pojawiają się nagle, w najmniej spodziewanym momencie. »

Układy zapłonowe w autach zabytkowych

Aktualizacja: 01.12.2011

Przez dziesiątki lat, zanim wymyślono elektroniczne moduły, w samochodach stosowano prymitywne, a przez to bardzo łatwe w obsłudze i naprawie układy zapłonowe. »

Jak odkryć wycieki paliwa, olejów i innych płynów eksploatacyjnych i odnaleźć ich przyczyny?

Aktualizacja: 01.12.2011

Istnieje prosty i bardzo skuteczny sposób na stwierdzenie wycieków różnych płynów z urządzeń samochodowych i wstępne zlokalizowanie miejsca ich powstawania. Jest nim ustawienie samochodu na rozłożonych na podłodze lub jezdni arkuszach papieru, w ostateczności na starych gazetach. »

Jak zaadaptować niektóre części od współczesnych pojazdów do aut zabytkowych?

Aktualizacja: 01.12.2011

Trudności w zdobyciu oryginalnych części do pojazdów zabytkowych powodują, że właściciele oldtimerów muszą wykazywać się iście detektywistycznymi talentami w ich zdobywaniu i nie mniej mistrzowskimi talentami wynalazczymi, pozwalającymi znajdujące się w sprzedaży części i podzespoły tak przerabiać, aby mogły być użyte zamiast części oryginalnych. »

Jak naprawiać i eksploatować auto zabytkowe?

Aktualizacja: 01.12.2011

Prace przy pojazdach zabytkowych są ze swojej natury inne, niż prace przy współcześnie produkowanych samochodach i motocyklach. Przyczyną są inne, często dziś nie spotykane rozwiązania konstrukcyjne i technologiczne. »

Jak obsługiwać elektromechaniczny regulator napięcia prądnicy prądu stałego?

Aktualizacja: 04.11.2011

Prądnice prądu stałego, jakie stosowano w samochodach w czasach, gdy alternatory były nieznane lub zbyt drogie dla aut popularnych, wymagały dodatkowego osprzętu, jakim był regulator napięcia, różniący się znacznie od regulatorów, używanych z alternatorami. »

Jak zbadać cewki twornika prądnicy prądu stałego na przebicia izolacji i zwarte zwoje?

Aktualizacja: 28.09.2011

W domowych warunkach zbadanie cewek twornika pod kątem zwartych zwojów, czyli zwarć międzyzwojowych nie jest proste, ale możliwe do wykonania. »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Bartosz Michałek

Ekspert w zakresie finansów osobistych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »