| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Temat: działalność gospodarcza

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu działalność gospodarcza. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące działalność gospodarcza.

Utwór audiowizualny a prawo autorskie

Aktualizacja: 03.01.2012

Prawa autorskie mają na celu ochronę utworów. Utworem jest między innymi utwór audiowizualny. Ekspert wyjaśnia co jest, a co nie jest utworem audiowizualnym. »

Zmiany przepisów dotyczących działania na szkodę spółki

Aktualizacja: 14.10.2011

W dniu 9 czerwca 2011 Sejm przyjął ustawę o zmianie ustawy – Kodeks spółek handlowych oraz innych ustaw (druk sejmowy nr 4085 wraz z uzasadnieniem; dostępny na: www.sejm.gov.pl). Wprawdzie przyjęte zmiany nie mają jeszcze charakteru powszechnie obowiązującego prawa (zostały przesłane do Senatu), to jednak trudno przypuszczać, żeby uległy jeszcze jakimś szczególnym modyfikacjom. »

Potrącenie w postępowaniu upadłościowym i naprawczym

Aktualizacja: 24.11.2011

Potrącenie ustawowe (oraz umowne) pełni ważną funkcję w obrocie gospodarczym. Pozwala bowiem na kompensacje wzajemnych wierzytelności bez konieczności spełniania każdego ze świadczeń osobno. »

Obowiązki wspólników spółki z o.o. - porada

Aktualizacja: 14.10.2011

Na obowiązki wspólników spółki z ograniczoną odpowiedzialnością składają się zróżnicowane świadczenia. Ekspert wyjaśnia na czym polegają obowiązki wspólników spółki z o.o. »

Agencja czy franczyza?

Aktualizacja: 15.12.2011

Decydując się na założenie własnej działalności gospodarczej pozostaje możliwość skorzystania z umowy agencji lub franczyzy. Czym różni się agencja od franczyzy? Ekspert doradza, które rozwiązanie jest korzystniejsze dla przedsiębiorcy. »

Tworzenie sklepu internetowego – jakie pytania zadawać klientom i sobie?

Aktualizacja: 17.11.2011

Pewne stare porzekadło: „Kto pyta – nie błądzi”, sprawdza się w każdym biznesie, również tym elektronicznym. Zadawanie pytań klientom poprzez krótkie ankiety, ale również zadawanie pytań samemu sobie i późniejsza interpretacja odpowiedzi może sprawić, że z płaskiego i mało dochodowego biznesu stworzymy prawdziwą, prężnie rozwijającą się i szanowaną przez klientów markę. Jak tego dokonać? »

Marka sklepu internetowego – czym jest i jak ją stworzyć?

Aktualizacja: 17.11.2011

Dla wielu przedsiębiorców marka kojarzy się głównie z nazwą sklepu. Jest to oczywiście nieprawda, gdyż na markę, oprócz samej nazwy składa się bardzo wiele czynników. Markę wypracowuje się przez wiele lat, a nie w jeden wieczór wymyślając nazwę dla przyszłego e-biznesu. Czym więc jest marka i jak ją wypracować? »

Nazwa dla sklepu internetowego – jak ją wybrać?

Aktualizacja: 17.11.2011

Wydaje się, że wybór nazwy dla sklepu internetowego to najważniejsza decyzja marketingowa dokonana przez osobę, która chce rozkręcić e-biznes. Jest to tylko w połowie prawda, gdyż o sukcesie sklepu decyduje wiele czynników, między innymi codzienna ciężka praca, dobrze dobrany zespół czy odpowiednio dobrana taktyka. Mimo to odpowiednia nazwa sklepu pomoże na początku przeprawy przez gąszcz konkurencji, jak i w późniejszym rozwoju marki. Jak więc wybrać odpowiednią markę i na co zwracać uwagę? »

Jak dostosować skalę ocen w badaniach marketingowych on-line?

Aktualizacja: 17.11.2011

Wspominaliśmy już o ocenach i skalach ocen w ankietach on-line. Przypomnijmy, że odpowiedni dobór właściwych pytań oraz dostosowana do tego skala ocen pomoże nam zebrać jak najwięcej wiarygodnych informacji z ankiety. Ponadto dobrze dobrana skala ocen w znacznym stopniu ułatwi respondentom odpowiedzi na zadawane im pytania. O czym jeszcze pamiętać podczas doboru skali ocen? »

Zaprzestanie prowadzenia działalności gospodarczej a VAT

Aktualizacja: 08.07.2011

Wraz z zaprzestaniem prowadzenia działalności gospodarczej podatnik jest zobowiązany do dokonania m.in. spisu z natury. Jakie inne obowiązki dotyczące podatku VAT wiążą się z zaprzestaniem prowadzenia działalności gospodarczej? »

Kiedy trzeba ogłosić niewypłacalność spółki?

Aktualizacja: 30.06.2011

Regulację dotyczącą zasad ogłaszania upadłości spółki znajdziemy w ustawie z dnia 28 lutego 2003 r. – Prawo upadłościowe i naprawcze. Upadłość dłużnika stanowi konsekwencję jego niewypłacalności. Dowiedz się czym jest niewypłacalność i kiedy prawo nakazuje złożyć wniosek o ogłoszenie upadłości. »

Wpis do Krajowego Rejestru Długów - poradnik

Aktualizacja: 12.10.2011

Sposobów na uprzykrzenie życia dłużnikowi każdy wierzyciel zna zapewne kilka, jednakże jednym z najbardziej dotkliwych ze względu na konsekwencje biznesowe, zdaje się być wpis w Krajowym Rejestrze Długów. »

Działalność firm windykacyjnych a stalking

Aktualizacja: 12.10.2011

6 czerwca 2011 r. weszła w życie ważna nowelizacja kodeksu karnego. Do prawa polskiego wprowadzono nową kategorię przestępstwa. Chodzi o tzw. stalking. Ekspert wyjaśnia jaki wpływ na działalność firm windykacyjnych będą miały przepisy penalizujące stalking. »

Jak sformułować pytania w ankietach on-line?

Aktualizacja: 17.11.2011

Ankiety marketingowe polegają na zadawaniu pytań ankietowanym. Odpowiedzi na większość pytań są dla firm bardzo cenne, gdyż mogą one rozwijać się w kierunku, w którym podążają potencjalni klienci. Niestety w większości przypadków ankiety są niemiarodajne, a główną przyczyną są przede wszystkim źle dobrane pytania. Jak więc formułować pytania, aby ankieta była w jak największym stopniu skuteczna? »

Jaki przekaz może być uznany za reklamę ukrytą?

Aktualizacja: 25.11.2011

Duża konkurencja na rynku reklamodawców sprawia, że przedsiębiorcy prześcigają się w wymyślaniu coraz to nowszych i bardziej zaskakujących sposobów zachwalania swojego produktu. W wyścigu o dotarcie do jak największego kręgu konsumentów odpornych na tradycyjną formę promocji często ukrywają reklamowy cel swojego działania, co jest zakazane na gruncie polskiego prawa konkurencji. »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

WFY Group

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »