| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama

Temat: działalność gospodarcza

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu działalność gospodarcza. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące działalność gospodarcza.

Czym są agresywne praktyki rynkowe

Aktualizacja: 28.11.2011

Agresywne praktyki rynkowe dopiero niedawno zostały wprowadzone do prawa krajowego, jak i unijnego. Nie wyklucza to faktu, że szybko zostały uznane za najcięższą formę nieuczciwych praktyk rynkowych. »

Czym jest czarna lista agresywnych praktyk rynkowych

Aktualizacja: 28.11.2011

Agresywne praktyki rynkowe są uważane za najcięższą postać naruszenia wolności konsumenta. W ustawie wyodrębniono listę ośmiu najcięższych zachowań, które stanowią tzw. czarną listę agresywnych praktyk. »

Przykłady zaniechania wprowadzającego w błąd

Aktualizacja: 28.11.2011

Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym wprowadza przykładowy katalog zaniechań wprowadzających w błąd, jednak oczywiście najlepszym źródłem jest samo życie, czyli decyzje Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta. »

Zaniechanie wprowadzające w błąd - charakterystyka

Aktualizacja: 28.11.2011

Niepodanie lub przemilczenie istotnych z punktu widzenia konsumenta informacji niewątpliwie stanowi jedno z najpoważniejszych naruszeń obowiązków przedsiębiorcy. Ponadto pogwałca podstawowe prawo konsumenta – prawo do uzyskania pełnej informacji o produkcie. »

Czarna lista praktyk wprowadzających w błąd – cz. 2

Aktualizacja: 28.11.2011

Czarna lista praktyk wprowadzających w błąd jest bardzo długa – obejmuje aż 23 pozycje. Mimo to, przepisy są jasne, a takie uregulowanie pomaga w lepszym zrozumieniu obowiązującego prawa. »

Czarna lista praktyk wprowadzających w błąd – cz. 1

Aktualizacja: 28.11.2011

Praktyki wprowadzające w błąd to kategoria bardzo obszerna. Tak szeroki zakres ułatwia nadużycia, dlatego też ustawodawca zdecydował się wprowadzić listę praktyk bezwzględnie zakazanych. »

Działania wprowadzające w błąd – przykłady

Aktualizacja: 28.11.2011

W pełniejszym zrozumieniu problematyki działań wprowadzających w błąd pomoże nie tylko uważne studiowanie przepisów ustawy, ale także analiza orzecznictwa UOKiK. »

Czym jest działanie wprowadzające w błąd

Aktualizacja: 28.11.2011

Praktykę rynkową uznaje się za działanie wprowadzające w błąd, jeżeli w jakikolwiek sposób powoduje ono lub może powodować podjęcie przez przeciętnego konsumenta decyzji dotyczącej umowy, której inaczej by nie podjął. »

Czym są nieuczciwe praktyki rynkowe

Aktualizacja: 28.11.2011

Nieuczciwe praktyki rynkowe są bezwzględnie zakazane. Kwestie te reguluje ustawa o zwalczaniu nieuczciwych praktyk rynkowych, która jednocześnie implementowała europejskie przepisy regulujące kwestie nieuczciwej konkurencji. »

Jak skorzystać z prawa odstąpienia od umowy?

Aktualizacja: 25.11.2011

Odstąpienie od umowy jest uprawnieniem pozwalającym na uchylenie się od jej skutków. Czasem jest to spowodowane określonymi okolicznościami- czasem uzależnione jedynie od wniesienia odstępnego. »

Po co controlling w małych i średnich firmach?

Aktualizacja: 09.12.2011

Odpowiadając jednym zdaniem, aby sypiać spokojnie. Działalność każdej firmy ma charakter długofalowy, dlatego niezbędne jest koncentrowanie się nie tylko na rozwiązywaniu bieżących problemów, lecz także wyznaczanie celów długookresowych i dążenie do ich realizacji. »

Co oznacza dla firm brak historii w BIK

Aktualizacja: 11.10.2011

Archiwum BIK to dla większości instytucji finansowych jedno z najważniejszych źródeł informacji o rzetelności kredytobiorców. Dlatego brak historii w BIK oznacza kłopoty z zaciągnięciem kredytu. »

Jak rozmieścić najważniejsze elementy w sklepie internetowym?

Aktualizacja: 17.11.2011

Przygotowanie e-sklepu od strony oprogramowania to dopiero jeden z początkowych etapów rozpoczynania działalności typu e-commerce. Jakie elementy powinny tworzyć e-sklep i jakie jest ich rozmieszczenie? Dowiesz się poniżej. »

Jak rozmieścić wybrane elementy w e-sklepie? – menu i tagline

Aktualizacja: 17.11.2011

Menu oraz tagline – jedne z najważniejszych elementów pojawiających się w e-sklepach. W którym dokładnie miejscu należy je zamieścić? Przeczytaj. »

Jak rozmieścić wybrane elementy w e-sklepie? – newsletter i prezentacja towaru

Aktualizacja: 17.11.2011

Newsletter i prezentacja towaru mogą odgrywać w e-sklepie role różnej wagi w zależności od miejsca ich rozmieszczenia. Które jest najwłaściwsze? »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

3 Z Kancelaria Radcy Prawnego Izabela Odziemiec

ekspert z zakresu prawa pracy i prawa cywilnego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »