| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Temat: działalność gospodarcza

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu działalność gospodarcza. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące działalność gospodarcza.

Gdzie szukać wymogów sanitarnych do otwarcia działalności gastronomicznej?

Aktualizacja: 16.12.2011

Osoba, która chce otworzyć firmę działającą w branży gastronomicznej musi liczyć się z tym, że konieczne jest spełnienie określonych warunków sanitarno-higienicznych przewidzianych przez prawo. Nad realizacją wynikających z nich obowiązków przez przyszłych przedsiębiorców czuwają stacje sanitarno-epidemiologiczne. Jakie to wymogi i gdzie ich szukać? Przeczytaj. »

Mity o zakładaniu własnej firmy

Aktualizacja: 16.12.2011

Powszechnie występujące stereotypy na temat zakładania własnej firmy mogą zniechęcić potencjalnych przedsiębiorców do planowanego biznesu. Niesłusznie. Dlatego przedstawiamy zestawienie najpopularniejszych mitów na temat prowadzenia biznesu, koncentrując się na jednoosobowej firmie. »

Fakty i mity o prowadzeniu własnej firmy

Aktualizacja: 16.12.2011

Jeśli myślisz o założeniu własnej firmy, zastanawiasz się nad zaletami i wadami takiej decyzji, wówczas porównujesz tę formę z pracą na etacie. Krótkie zestawienie faktów i mitów na temat prowadzenia biznesu pozwoli lepiej skonfrontować wspomniane formy pracy. »

Czy prowadząc działalność wszystko wliczymy w koszty

Aktualizacja: 16.12.2011

Często  spotykamy się ze stwierdzeniem, że prowadząc własną działalność gospodarczą praktycznie wszystko możemy „wrzucić w koszty”. Ale czy w tym przypadku mamy do czynienia z faktem, a może raczej kolejnym mitem towarzyszącym zakładaniu własnej firmy? »

Więcej niż leasing, czyli wynajem długoterminowy

Aktualizacja: 23.09.2011

Wynajem długoterminowy (Full Service Leasing, FSL) jest jedną z najbardziej dynamicznych usług finansowych, zarówno w sensie rozwoju rynkowego, jak i możliwości, jakie daje klientom. Jest to bowiem połączenie klasycznego finansowania pojazdu poprzez leasing (ze wszystkimi korzyściami podatkowymi) z szeregiem opcji serwisowych. »

Leasing, czyli używać zamiast posiadać

Aktualizacja: 23.09.2011

Leasing to rozwiązanie finansowe zarówno dla małych czy średnich firm, które dopiero rozwijają skrzydła, jak i dużych firm o sporym potencjale rynkowym. »

Co można zyskać na leasingu konsumenckim

Aktualizacja: 23.09.2011

Potocznie mówi się o nim ”leasing dla Kowalskiego”. Aby z niego skorzystać nie trzeba prowadzić działalności gospodarczej, jest bowiem usługą alternatywną dla kredytu czy zakupu za gotówkę dostępną dla osób indywidualnych. Co można dzięki niemu zyskać? Przeczytaj. »

Jak kształtuje się odpowiedzialność karna za czyny nieuczciwej konkurencji

Aktualizacja: 28.11.2011

Przepisy karne mają za zadanie dotkliwie ukarać sprawcę oraz pokazać społeczeństwu, że nie opłaca się naruszać prawa. W zakresie działań nieuczciwej konkurencji przedsiębiorcy grozi nawet kara ośmioletniego pozbawienia wolności. »

Kształtowanie asortymentu sklepów dyskontowych

Aktualizacja: 28.11.2011

Czynem nieuczciwej konkurencji jest wprowadzanie do obrotu przez sieci sklepów dyskontowych towarów w ilości przewyższającej 20 % wartości obrotów z markami stanowiącymi własność właściciela sieci lub podmiotów zależnych. »

Jakie znaczenie ma oznaczenie geograficzne produktów

Aktualizacja: 28.11.2011

Mamy wodę „Nałęczowiankę”, serek kanapkowy „Piątnica”, piwo „Żywiec”, a nawet płytki ceramiczne „Opoczno” – wszystko to towary opatrzone nazwą geograficzną, która świadczy o pewnej jakości wybranego przez klienta produktu. Aby zapewnić przejrzystość rynku, zabronione jest używanie fałszywych lub oszukańczych oznaczeń geograficznych. »

Na czym polega utrudnianie dostępu do rynku

Aktualizacja: 28.11.2011

Większe firmy i koncerny chętnie korzystają ze swojej pozycji i starają się nie dopuścić do rozwoju dużej konkurencji. Oczywiście dopóki korzystają z rozwiązań zgodnych z prawem takie działania są dopuszczalne. »

Czym jest reklama wprowadzająca w błąd

Aktualizacja: 25.11.2011

Reklama wprowadzająca w błąd została uznana za czyn nieuczciwej konkurencji, ponieważ w efekcie kreuje dany produkt na lepszy niż jest w rzeczywistości. Jak odróżnić reklamę wprowadzającą w błąd od powszechnie stosowanych „chwytów” marketingowych? »

Dyskryminacja, jako praktyka antykonkurencyjna

Aktualizacja: 28.11.2011

Dyskryminacja to ostatnio modne słowo. Na całym świecie popularny jest trend zgodnie z którym wszelka dyskryminacja jest niedozwolona. Dyskryminacja w pracy, zwana także mobbingiem, dyskryminacja ze względy na rasę, poglądy, czy religię została zakazana nawet w Konstytucji. Wreszcie dochodzimy do dyskryminacji w praktykach rynkowych… »

Sprzedaż lawinowa i łańcuszki finansowe – zakazane czy dozwolone

Aktualizacja: 28.11.2011

Sprzedaż lawinowa to znany sposób sprzedaży bezpośredniej, polegający na oferowaniu korzyści w zamian za znalezienie kolejnych odbiorców. System sprzedaży lawinowej został uznany za sprzeczny z zasadami uczciwej konkurencji, jednak pod pewnymi warunkami jest dozwolony. »

Jaka reklama narusza prywatność

Aktualizacja: 25.11.2011

Reklama rządzi się specyficznymi prawami. Nakłanianie konsumenta do zakupu danego produktu może przybierać wiele form i postaci. Niekiedy jednak wkracza ona zbyt mocno w prywatność odbiorcy. »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Roma Opoka

Aplikant adwokacki

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »