| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Temat: części samochodowe

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu części samochodowe. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące części samochodowe.

Czy warto kupować części regenerowane?

Aktualizacja: 15.03.2012

Regenerowane części samochodowe mogą być nawet o 40 procent tańsze od nowych, a kupując je dostajemy identyczną gwarancję. Czym więc takie części różnią się od nówek ze sklepu i czy warto oszczędzać, kupując regenerowany alternator, rozrusznik lub wtryskiwacze? »

Jak naprawiać i obsługiwać pojazdy zabytkowe?

Aktualizacja: 01.12.2011

Bieżące i poważniejsze naprawy pojazdów zabytkowych najczęściej bywają bardzo kłopotliwe zarówno z braku odpowiednich instrukcji, jak i trudności w zdobyciu części zamiennych. »

Układy zapłonowe w autach zabytkowych

Aktualizacja: 01.12.2011

Przez dziesiątki lat, zanim wymyślono elektroniczne moduły, w samochodach stosowano prymitywne, a przez to bardzo łatwe w obsłudze i naprawie układy zapłonowe. »

Silniki dwusuwowe: konstrukcja, zasada działania, historia

Aktualizacja: 01.12.2011

Choć konstrukcyjnie są bardzo proste, silniki dwusuwowe powstały znacznie później, niż pierwsze samochody. Powód ich powstania był bardzo prozaiczny: do różnych urządzeń potrzebny był silnik łatwy w obsłudze i tani, a przy tym lekki, aby można go było zastosować wszędzie tam, gdzie zachodziła konieczność ograniczenia masy urządzenia napędzającego. »

Jak usuwać poważne usterki w układzie hamulcowym pojazdów zabytkowych?

Aktualizacja: 01.12.2011

Układ hamulcowy pojazdu należy, obok kierowniczego, do najbardziej odpowiedzialnych za bezpieczeństwo. Dlatego należy jak najszybciej usuwać zauważone usterki, nawet najdrobniejsze, a także wymieniać w porę klocki lub szczęki hamulcowe oraz sprawdzać przynajmniej raz na rok stan przewodów hamulcowych, zwłaszcza elastycznych. »

Jak zaadaptować niektóre części od współczesnych pojazdów do aut zabytkowych?

Aktualizacja: 01.12.2011

Trudności w zdobyciu oryginalnych części do pojazdów zabytkowych powodują, że właściciele oldtimerów muszą wykazywać się iście detektywistycznymi talentami w ich zdobywaniu i nie mniej mistrzowskimi talentami wynalazczymi, pozwalającymi znajdujące się w sprzedaży części i podzespoły tak przerabiać, aby mogły być użyte zamiast części oryginalnych. »

Jak naprawiać i eksploatować auto zabytkowe?

Aktualizacja: 01.12.2011

Prace przy pojazdach zabytkowych są ze swojej natury inne, niż prace przy współcześnie produkowanych samochodach i motocyklach. Przyczyną są inne, często dziś nie spotykane rozwiązania konstrukcyjne i technologiczne. »

Skąd brać części zamienne do pojazdów zabytkowych?

Aktualizacja: 01.12.2011

Polska jest jednym z nielicznych krajów z nierozwiązywalnym problemem części zamiennych do pojazdów. Kiedyś brakowało ich do aktualnie produkowanych, dziś – do zabytkowych oldtimerów. »

Jak sprawdzić maksymalną moc, możliwą do uzyskania z prądnicy prądu stałego?

Aktualizacja: 28.09.2011

Prądnice samochodowe są zespołami, odpowiedzialnymi za dostarczenie do instalacji elektrycznej pojazdu odpowiedniej ilości energii, zdolnej do zasilenia wszystkich odbiorników i doładowywania akumulatora. »

Jakie są rodzaje instalacji elektrycznych w autach zabytkowych?

Aktualizacja: 28.09.2011

Konstruktorzy samochodów od chwili stworzenia pierwszego pojazdu, napędzanego bezpośrednio energią cieplną bez zamiany jej na parę wodną aż do ostatnich czasów stosowali w tworzonych przez siebie konstrukcjach przeróżne rozwiązania techniczne. »

Jak znaleźć przerwy lub uszkodzenia izolacji w instalacji elektrycznej pojazdów?

Aktualizacja: 21.09.2011

Instalacja samochodowa składa się z dziesiątków metrów przewodów elektrycznych, poukładanych w różnej grubości wiązki. Igielitowa izolacja tych przewodów z czasem twardnieje i pęka, zwykle w miejscach załamań. Pęknięcie takie często owocuje zerwaniem cienkich, miedzianych drucików znajdujących się wewnątrz tej izolacji. »

Jak wymieniać przewody hamulcowe?

Aktualizacja: 21.09.2011

Prace przy układzie hamulcowym, a zwłaszcza związane z wymianą i dorabianiem ważnych elementów, wymagają sporej wiedzy i doświadczenia oraz bardzo dużej staranności. »

Jak wymontować i naprawić rozrusznik? – część mechaniczna

Aktualizacja: 21.09.2011

Wymontowanie uszkodzonego rozrusznika z samochodu nie jest trudne, choć wiąże się ze sporym ryzykiem w przypadku popełnienia błędu. Niewłaściwa kolejność wykonywanych czynności może doprowadzić do pożaru auta. »

Jak ustawić zbieżność kół bez specjalistycznych przyrządów?

Aktualizacja: 03.07.2014

Aby układ kierowniczy pracował poprawnie oraz aby do minimum zmniejszyć zużycie opon przednich kół pojazdu, muszą być one wzajemnie ustawione w odpowiedni sposób. Najważniejsze jest ustawienie ich wzajemnego położenia w płaszczyźnie poziomej. Podpowiadamy, jak ustawić zbieżność kół. »

Jak wymienić przeguby napędowe w półosiach i w wale napędowym?

Aktualizacja: 21.09.2011

Przeguby napędowe na półosiach i wale napędowym, jeżeli są odpowiednio i w porę smarowane, wytrzymują bardzo długo i ich wymianę przeprowadza się raz na kilkaset tysięcy kilometrów. Kiedy już pojawią się w nich luzy, powodujące hałaśliwą pracę lub szarpanie podczas ruszania. »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Kietlińska

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »