| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama

Temat: auta zabytkowe

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu auta zabytkowe. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące auta zabytkowe.

Syrena Sport – piękny prototyp sprzed lat powraca

Aktualizacja: 12.01.2012

Niewiele osób wie o tym, że przez całe dekady na deskach kreślarskich projektantów pracujących dla FSO powstawały dziesiątki niesamowitych aut koncepcyjnych. Niestety, zdecydowana większość z nich nie doczekała się produkcji. Podobnie było z przepięknym projektem Syreny Sport. Teraz pojawiła się nadzieja na przywrócenie do życia tego legendarnego prototypu. »

Nowy Jaguar E- Type!

Aktualizacja: 28.10.2011

Uznany za najpiękniejszy i najbardziej ekskluzywny ręcznie wykonywany samochód, Jaguar serii E znów wraca na drogi! Niemała to gratka dla fanów tej marki i jej tradycyjnych modeli. Eagle E-Type Speedster Lightweight łączy wygląd samochodu klasycznego z nowoczesną technologią. Swoją premierę model miał podczas ostatniej wystawy samochodów eleganckich Salon Privee w Londynie, w czerwcu tego roku. »

Historia motoryzacji: Skoda w powojennej Czechosłowacji cz. I

Aktualizacja: 20.10.2011

Czasy powojennej Czechosłowacji to okres, w którym było kilka bardzo ważnych wydarzeń dotyczących Skody, jednak dzisiaj już zapomnianych. »

Warszawa Karola Wojtyły na sprzedaż!

Aktualizacja: 12.10.2011

Często zdarza się, że dzięki poprzednim właścicielom, auta nabierają dużej wartości. Także obecny właściciel FSO Warszawy M–20, którą jeździł Karol Wojtyła, chciałby za nią sporą sumę. »

Ford Model 40 Special Speedster na konkursie piękności w Pebble Beach.

Aktualizacja: 13.01.2012

Na tegorocznym konkursie piękności w Pebble Beach będzie wystawiony na aukcje pewien zabytkowy model Forda. Jest to Ford Model 40 Special Speedster zaprojektowany przez Edsela Bryanta Forda, który był synem Henry'ego Forda. »

Historia motoryzacji: rywalizacja dwóch niemieckich inżynierów

Aktualizacja: 10.08.2011

Mniej więcej w tym samym czasie co Austriak Siegfried Marcus, nad podobnymi konstrukcjami pracowali niezależnie dwaj niemieccy inżynierowie, Gottlieb Daimler i Carl Benz. Aż trudno uwierzyć, że ich prymitywne pojazdy nieprzypominające samochodów dały początek jednej z najbardziej znanych światowych marek. Ale na to przyszło poczekać kilka dziesięcioleci. Tymczasem w 1885 roku Benz wyjechał swoim trójkołowym wehikułem poza swoje podwórko i przejechał nim aż 24 km. »

Historia motoryzacji: Mercedes - legenda niemieckiej motoryzacji

Aktualizacja: 10.08.2011

Gdy w drugiej połowie dziewiątego dziesięciolecia XIX wieku dwaj niemieccy konstruktorzy całkowicie niezależnie od siebie stworzyli dwa podobne silniki spalinowe, zapewne nie przypuszczali, że już wkrótce ich nazwiska znajdą się obok siebie w nazwie jednego z najbardziej znanych i zarazem największych koncernów samochodowych. Zanim to nastąpiło, obaj prowadzili konkurujące ze sobą firmy. Carl Benz był w swoich działaniach szybszy o kilka lat od konkurenta. Jego firma, Benz & Cie powstała już w październiku 1883 roku. Konkurent, Gottlieb Daimler powołał do życia firmę DMG, czyli Daimler-Motoren-Gesellschaft dopiero w listopadzie 1890 roku. »

Historia motoryzacji: legendy niemieckiej motoryzacji

Aktualizacja: 10.08.2011

Wśród wielkich pionierów światowej motoryzacji niemieccy konstruktorzy i producenci aut zajmują jedną z najwyższych pozycji. Ich pomysłowości i umiejętności twórczego myślenia zawdzięczamy w dużej mierze obecny obraz motoryzacji. Do dziś niemieckie samochody cieszą się uznaniem na całym świecie a niemieccy producenci aut dzięki swojej renomie przetrwali wiele kryzysów ekonomicznych i koniunkturalnych. »

Historia motoryzacji: o najdroższych autach świata

Aktualizacja: 10.08.2011

Jednym z najdroższych, o ile nie najdroższym z seryjnie produkowanych samochodów świata dostępnych tylko dla najbogatszych, jest Maybach. Jego historia nie ma nawet 100 lat, choć jej korzenie sięgają początków drugiej połowy XIX wieku. »

Historia motoryzacji: Opel, od maszyn do szycia do eleganckich samochodów

Aktualizacja: 08.08.2011

Adam Opel AG to jedna z najstarszych niemieckich firm motoryzacyjnych i jedna z legend światowej motoryzacji. Jej początki sięgają początków drugiej połowy XIX wieku, kiedy jeszcze nikomu nie śniły się pojazdy, które poruszałyby się samodzielnie, bez koni i bez kłębów pary, unoszących się wokół sunącego z głośnym sapaniem wehikułu. »

Historia motoryzacji: Cztery kółka które podbiły świat

Aktualizacja: 29.07.2011

Nie ma chyba na świecie entuzjasty motoryzacji, który nie znałby tego znaku firmowego. Cztery kółka, podobne do olimpijskich, ustawione w jednym poziomym rzędzie kojarzą się z komfortem, elegancją i jakością niemieckich samochodów Audi. »

Historia motoryzacji: pierwsze auta ze znakiem BMW

Aktualizacja: 29.07.2011

Kontakty handlowe BMW z ZSRR zakończyły się w 1931 roku w atmosferze małego skandalu. Otóż firma pośrednicząca w sprzedaży licencji na silniki lotnicze między BMW i rządem sowieckim wystąpiła do sądu arbitrażowego z wnioskiem o nakazanie przekazania Rosjanom za darmo licencji na silniki BMW VI jako rekompensaty za pobrane wcześniej zbyt wysokie, zdaniem pośrednika, opłaty licencyjne. Efektem było rozpaczliwe, ale bezskuteczne poszukiwanie przez BMW nowych kontraktów w ZSRR. »

Historia motoryzacji: BMW, lata międzywojenne

Aktualizacja: 29.07.2011

W czasie gdy firma BMW AG przechodziła burzliwe przemiany już przed końcem I wojny światowej, odszedł z niej jej założyciel Karl Rapp. Nie jest jasny powód jego odejścia ani sposób, w jaki ono nastąpiło. Jedne źródła mówią że został wyrzucony z zarządu przez radę dyrektorów, inne sugerują, że jego odejście było dobrowolne. »

Historia motoryzacji: trzy litery - BMW

Aktualizacja: 27.07.2011

Drugą z najbardziej znanych niemieckich marek, obok Mercedesa, jest konkurujący z nim od blisko 100 lat BMW. Koncern ten, dziś zaliczany do największych na świecie, miał, podobnie jak wielu innych potentatów motoryzacyjnych, skromne i nie w pełni związane z branżą początki, zaczynał bowiem od produkcji... silników lotniczych i samolotów w dwóch niezależnych przedsiębiorstwach. »

Historia motoryzacji: Francja - od powozów z silnikami do pojazdów wojskowych

Aktualizacja: 08.08.2011

W 1887 roku dwaj Francuzi, René Panhard i Émile Levassor, przyjaciele ze szkolnej ławy, uruchomili swoją wytwórnię samochodów. Wcześniej rodzina Panhard’ów zajmowała się produkcją powozów i dyliżansów, a od 1867 roku także maszyn do obróbki drewna. W 1876 roku Panhard do spółki z Jean-Loisem Périn’em uruchomił produkcję silników spalinowych na licencji firmy Otto&Langen, ale widocznie okazały się one niezbyt dobre, ponieważ już 10 lat później firma Panhard-Périn uruchomiła produkcję silników na licencji Daimlera. »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Grupa Deweloperska GEO

Grupa Deweloperska GEO to holding kilkunastu spółek, prowadzących aktywną działalność na terenie trzech polskich aglomeracji: Krakowa, Wrocławia i Katowic.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK