| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama

Temat: auta zabytkowe

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu auta zabytkowe. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące auta zabytkowe.

Skąd brać części zamienne do pojazdów zabytkowych?

Aktualizacja: 01.12.2011

Polska jest jednym z nielicznych krajów z nierozwiązywalnym problemem części zamiennych do pojazdów. Kiedyś brakowało ich do aktualnie produkowanych, dziś – do zabytkowych oldtimerów. »

Jak oczyścić układ paliwowy z osadów, rdzy i innych zanieczyszczeń?

Aktualizacja: 04.11.2011

W starych, długo nie eksploatowanych oldtimerach najwięcej snu z oczu użytkowników spędzają drobne i niespodziewanie pojawiające się usterki, chwilowo utrudniające lub uniemożliwiające jazdę. Najczęstszą jest stałe zanieczyszczanie się dysz w gaźnikach i filtrów paliwa. Oto jak go oczyścić w aucie zabytkowym. »

Jak zbadać cewkę zapłonową w aucie zabytkowym?

Aktualizacja: 04.11.2011

Cewka zapłonowa należy do najważniejszych elementów osprzętu silnika, nie tylko w aucie zabytkowym. Od poprawności jej pracy zależy zarówno łatwość rozruchu silnika zimnego ja i jego praca w normalnych warunkach eksploatacyjnych, co wiąże się także z ekonomią użytkowania naszego oldtimera. »

Jak działa cewka zapłonowa i jak ją prawidłowo podłączyć?

Aktualizacja: 04.11.2011

Typowa cewka zapłonowa jest autotransformatorem z wydzielonym fragmentem uzwojenia, wykonanym znacznie grubszym drutem nawojowym, niż reszta. Uzwojenie to jest niskonapięciowe, czyli to, które podłącza się do aparatu zapłonowego, a ściślej – do styków przerywacza lub odpowiednich wyprowadzeń modułu elektronicznego. »

Jak zdiagnozować uszkodzenie rozrusznika bez wymontowywania z pojazdu?

Aktualizacja: 04.11.2011

Bez rozrusznika można jeździć, choć jest to dość kłopotliwe i mało przyjemne. Dlatego warto wykryć jego usterki i w miarę możliwości je usunąć. Oto jak to zrobić w aucie zabytkowym, z prostą instalacją rozruchową. »

Jak naprawić wyłącznik elektromagnetyczny rozrusznika?

Aktualizacja: 04.11.2011

Elektromagnetyczny wyłącznik rozrusznika jest przede wszystkim przekaźnikiem o bardzo dużej obciążalności styków, oraz elektromagnesem, który steruje ruchami posuwisto-zwrotnymi zębnika, przenoszącego napęd z rozrusznika na wieniec zębaty koła zamachowego i przez nie na wał korbowy silnika. »

Jak zdiagnozować złą pracę prądnicy prądu stałego?

Aktualizacja: 04.11.2011

Wadliwej pracy prądnicy prądu stałego towarzyszą typowe, łatwe do rozpoznania objawy. Oto wykaz wszystkich objawów złej pracy prądnicy prądu stałego, łącznie z opisami uszkodzeń, które są z nimi związane. »

Jak obsługiwać elektromechaniczny regulator napięcia prądnicy prądu stałego?

Aktualizacja: 04.11.2011

Prądnice prądu stałego, jakie stosowano w samochodach w czasach, gdy alternatory były nieznane lub zbyt drogie dla aut popularnych, wymagały dodatkowego osprzętu, jakim był regulator napięcia, różniący się znacznie od regulatorów, używanych z alternatorami. »

Jak zbadać diody alternatora?

Aktualizacja: 04.11.2011

W niektórych, na szczęście nielicznych przypadkach zbadanie diod alternatora omomierzem lub próbnikiem żarówkowym nie jest możliwe. Wówczas trzeba je zbadać pod normalnym obciążeniem. »

Jak zdiagnozować przyczynę złej pracy układu zapłonowego starego typu (bez elementów elektronicznych)?

Aktualizacja: 28.09.2011

Układy zapłonowe, przed zastosowaniem w nich zdobyczy przemysłu elektronicznego, składały się z kilku zaledwie elementów. Dzięki temu ich naprawa była bardzo szybka i nieskomplikowana. Polegała głównie na wymianie uszkodzonych części na nowe. »

Jak zdiagnozować przyczynę uzyskiwania niepełnej mocy z prądnicy prądu stałego?

Aktualizacja: 28.09.2011

Po stwierdzeniu, że przyczyna słabego ładowania akumulatora lub zupełny jego brak leży po stronie prądnicy, należy odszukać i usunąć występujące w niej usterki. »

Jak zdiagnozować przyczynę niepełnej mocy, uzyskiwanej z alternatora?

Aktualizacja: 28.09.2011

Po stwierdzeniu, że alternator nie wytwarza pełnej mocy, zgodnej z jego danymi technicznymi (zwykle jest to co najmniej 40 A, czyli około 500 W), należy znaleźć i usunąć przyczynę niedomagania. »

Jak zbadać cewki twornika prądnicy prądu stałego na przebicia izolacji i zwarte zwoje?

Aktualizacja: 28.09.2011

W domowych warunkach zbadanie cewek twornika pod kątem zwartych zwojów, czyli zwarć międzyzwojowych nie jest proste, ale możliwe do wykonania. »

Jak zbadać cewki stojana prądnicy na ewentualność istnienia zwartych zwojów?

Aktualizacja: 28.09.2011

Zwarte zwoje w uzwojeniach transformatorów, silników elektrycznych i prądnic są prawdziwą zmorą ich użytkowników i serwisantów. Tymczasem istnieją proste metody na ich wykrycie. »

Jak sprawdzić maksymalną moc, możliwą do uzyskania z prądnicy prądu stałego?

Aktualizacja: 28.09.2011

Prądnice samochodowe są zespołami, odpowiedzialnymi za dostarczenie do instalacji elektrycznej pojazdu odpowiedniej ilości energii, zdolnej do zasilenia wszystkich odbiorników i doładowywania akumulatora. »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Grupa LEX&TAX

Adwokaci i biuro podatkowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK