| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Temat: auta zabytkowe

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu auta zabytkowe. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące auta zabytkowe.

Jak wykrywać usterki pojazdów zabytkowych?

Aktualizacja: 01.12.2011

Stare pojazdy, nie wyposażone w komputery, nie miały prawie żadnych możliwości „informowania” kierowcy lub mechanika o zaistniałych usterkach, dlatego wiele z nich można wykryć jedynie przez oględziny i osłuchanie podejrzanych podzespołów. O istnieniu innych informują pomiary, wykonywane zwykle prymitywnymi przyrządami. »

Jak naprawiać i obsługiwać pojazdy zabytkowe?

Aktualizacja: 01.12.2011

Bieżące i poważniejsze naprawy pojazdów zabytkowych najczęściej bywają bardzo kłopotliwe zarówno z braku odpowiednich instrukcji, jak i trudności w zdobyciu części zamiennych. »

Układy zapłonowe w autach zabytkowych

Aktualizacja: 01.12.2011

Przez dziesiątki lat, zanim wymyślono elektroniczne moduły, w samochodach stosowano prymitywne, a przez to bardzo łatwe w obsłudze i naprawie układy zapłonowe. »

Serwis bieżący pojazdów zabytkowych

Aktualizacja: 01.12.2011

Pojazdy, które powstały w zamierzchłych czasach, były budowane nie zawsze z odpowiednich materiałów, często w oparciu o archaiczne technologie i przedziwne rozwiązania konstrukcyjne. Dlatego ich obsługa jest zupełnie inna, niż pojazdów obecnie produkowanych. »

Jak usunąć lub zredukować drgania wskazówki prędkościomierza?

Aktualizacja: 01.12.2011

Denerwującą usterką, występującą w starszych typach samochodów, były niestabilne wskazania prędkościomierzy, zwłaszcza przy małych prędkościach, objawiające się drganiami wskazówki o niewielkiej częstotliwości i często bardzo dużej amplitudzie, dochodzącej do 50% zakresu pomiarowego. »

Jak eliminować zakłócenia elektromagnetyczne w pojazdach zabytkowych?

Aktualizacja: 01.12.2011

Wiele zabytkowych pojazdów pochodzi z czasów, kiedy nie przywiązywano większej uwagi do jakości odbioru programu radiowego, wychodząc z założenia, że słuchacz powinien być zadowolony, iż w ogóle coś słyszy z głośnika. »

Jak odkryć wycieki paliwa, olejów i innych płynów eksploatacyjnych i odnaleźć ich przyczyny?

Aktualizacja: 01.12.2011

Istnieje prosty i bardzo skuteczny sposób na stwierdzenie wycieków różnych płynów z urządzeń samochodowych i wstępne zlokalizowanie miejsca ich powstawania. Jest nim ustawienie samochodu na rozłożonych na podłodze lub jezdni arkuszach papieru, w ostateczności na starych gazetach. »

Silniki dwusuwowe: konstrukcja, zasada działania, historia

Aktualizacja: 01.12.2011

Choć konstrukcyjnie są bardzo proste, silniki dwusuwowe powstały znacznie później, niż pierwsze samochody. Powód ich powstania był bardzo prozaiczny: do różnych urządzeń potrzebny był silnik łatwy w obsłudze i tani, a przy tym lekki, aby można go było zastosować wszędzie tam, gdzie zachodziła konieczność ograniczenia masy urządzenia napędzającego. »

Jak usuwać poważne usterki w układzie hamulcowym pojazdów zabytkowych?

Aktualizacja: 01.12.2011

Układ hamulcowy pojazdu należy, obok kierowniczego, do najbardziej odpowiedzialnych za bezpieczeństwo. Dlatego należy jak najszybciej usuwać zauważone usterki, nawet najdrobniejsze, a także wymieniać w porę klocki lub szczęki hamulcowe oraz sprawdzać przynajmniej raz na rok stan przewodów hamulcowych, zwłaszcza elastycznych. »

Jak zaadaptować niektóre części od współczesnych pojazdów do aut zabytkowych?

Aktualizacja: 01.12.2011

Trudności w zdobyciu oryginalnych części do pojazdów zabytkowych powodują, że właściciele oldtimerów muszą wykazywać się iście detektywistycznymi talentami w ich zdobywaniu i nie mniej mistrzowskimi talentami wynalazczymi, pozwalającymi znajdujące się w sprzedaży części i podzespoły tak przerabiać, aby mogły być użyte zamiast części oryginalnych. »

Jak naprawiać i eksploatować auto zabytkowe?

Aktualizacja: 01.12.2011

Prace przy pojazdach zabytkowych są ze swojej natury inne, niż prace przy współcześnie produkowanych samochodach i motocyklach. Przyczyną są inne, często dziś nie spotykane rozwiązania konstrukcyjne i technologiczne. »

Skąd brać części zamienne do pojazdów zabytkowych?

Aktualizacja: 01.12.2011

Polska jest jednym z nielicznych krajów z nierozwiązywalnym problemem części zamiennych do pojazdów. Kiedyś brakowało ich do aktualnie produkowanych, dziś – do zabytkowych oldtimerów. »

Jak oczyścić układ paliwowy z osadów, rdzy i innych zanieczyszczeń?

Aktualizacja: 04.11.2011

W starych, długo nie eksploatowanych oldtimerach najwięcej snu z oczu użytkowników spędzają drobne i niespodziewanie pojawiające się usterki, chwilowo utrudniające lub uniemożliwiające jazdę. Najczęstszą jest stałe zanieczyszczanie się dysz w gaźnikach i filtrów paliwa. Oto jak go oczyścić w aucie zabytkowym. »

Jak zbadać cewkę zapłonową w aucie zabytkowym?

Aktualizacja: 04.11.2011

Cewka zapłonowa należy do najważniejszych elementów osprzętu silnika, nie tylko w aucie zabytkowym. Od poprawności jej pracy zależy zarówno łatwość rozruchu silnika zimnego ja i jego praca w normalnych warunkach eksploatacyjnych, co wiąże się także z ekonomią użytkowania naszego oldtimera. »

Jak działa cewka zapłonowa i jak ją prawidłowo podłączyć?

Aktualizacja: 04.11.2011

Typowa cewka zapłonowa jest autotransformatorem z wydzielonym fragmentem uzwojenia, wykonanym znacznie grubszym drutem nawojowym, niż reszta. Uzwojenie to jest niskonapięciowe, czyli to, które podłącza się do aparatu zapłonowego, a ściślej – do styków przerywacza lub odpowiednich wyprowadzeń modułu elektronicznego. »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Myloview.pl

Fachowcy branży designu wnętrzarskiego, postanowili stworzyć miejsce dla użytkowników internetu, które pozwoli na wybór dekoracji ściennej najwyżej jakości - myloview.pl. Platforma artystyczna myloview.pl, to sklep internetowy, który pozwoli Państwu na wyposażenie wnętrz oryginalnymi naklejkami, muralami, fototapetami oraz obrazami.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »