| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama

Temat: auta zabytkowe

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu auta zabytkowe. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące auta zabytkowe.

Jak wymienić dętkę?

Aktualizacja: 21.09.2011

Nie wszystkie felgi w pojazdach zabytkowych są na tyle szczelne, że można na nie założyć opony bezdętkowe. Jeszcze pięćdziesiąt lat temu stosowanie dętek było normą. »

Jakie oleje silnikowe mogą być używane w niektórych popularnych samochodach, już od dawna nie produkowanych?

Aktualizacja: 21.09.2011

Producenci silników zawsze podają rodzaje zalecanych olejów, którymi można napełniać miski olejowe bez ryzyka, że mogą one zaszkodzić silnikowi. Współczesne oleje są bardzo uniwersalne, a silniki tak dopracowane technologicznie, że w praktyce można w nich stosować dowolne oleje o zalecanej lepkości. »

Jak rozpoznać „usprawnienia” przedsprzedażne, czyli w jaki sposób auto przygotowano do oszukania kupującego?

Aktualizacja: 21.09.2011

Spryciarze sprzedający stare samochody potrafią stosować przeróżne sztuczki i zabiegi dla zmylenia kupującego. Niemal wszystkie można wykryć bardzo łatwo albo domyślać się ich istnienia po różnych symptomach. »

Jak wymienić tarczę sprzęgłową?

Aktualizacja: 14.04.2011

Tarcza sprzęgłowa w każdym silniku, w którym występuje tzw. sprzęgło suche, czyli w ogromnej większości silników samochodowych jest umieszczona w tzw. koszu pomiędzy kołem zamachowym a dociskiem, który najczęściej jest integralną częścią kosza na stałe z nim połączoną. »

Jak przeprowadzić remont silnika? – wskazówki ogólne

Aktualizacja: 16.05.2011

Stare modele silników samochodowych były tak konstruowane, aby po zużyciu ich zasadniczych części: cylindrów, tłoków, pierścieni, zaworów oraz panewek wraz z czopami korbowodów, była możliwa ich regeneracja lub nawet wymiana na nowe. Taki zabieg, jeżeli wiązał się z wymianą lub regeneracją większości istotnych elementów silnika, nazywano remontem kapitalnym lub generalnym silnika, a czasem – naprawą główną. »

Jak docierać silnik – nowy i po remoncie?

Aktualizacja: 18.04.2011

Współcześnie produkowane silniki samochodowe i inne ważne podzespoły nie wymagają czasochłonnego docierania w pierwszym okresie eksploatacji. Dlatego nie wszyscy kierowcy wiedzą, jak postępować ze starymi modelami silników, zarówno nieużywanymi, jak i po wykonaniu ich remontu. »

Jakie są zasady konserwacji pojazdów zabytkowych?

Aktualizacja: 13.12.2011

Zabytkowe pojazdy, jeżeli były cały czas eksploatowane, podlegały różnym procesom niszczącym, przy czym największe w nich spustoszenie czyniła korozja elementów karoserii. Natomiast jeżeli taki samochód stał przez kilka i więcej lat nieeksploatowany, negatywne wpływy atmosferyczne mogły odcisnąć swoje piętno także na silniku, zwłaszcza na cylindrach ponad tłokami, na pierścieniach tłokowych, zaworach i na wielu innych elementach. »

Jak kupić używane auto? – określenie stanu technicznego podzespołów

Aktualizacja: 21.09.2011

Samochód jest maszyną, składającą się z kilku różnych zespołów, w skład których wchodzi kilkadziesiąt różnych podzespołów. Szybkie określenie ich aktualnego stanu i stopnia zużycia nie jest więc możliwe. Konieczny jest do tego ich demontaż. »

Jak badać zmiany zużycia paliwa po przeprowadzeniu różnego rodzaju regulacji gaźnika i zapłonu?

Aktualizacja: 21.09.2011

Aby sprawdzić, czy naprawy i regulacje zapłonu, gaźnika lub wtryskiwaczy przyniosły spodziewane efekty w postaci oszczędności paliwa, wcale nie trzeba czekać, aż wypali się całe paliwo ze zbiornika. Można zastosować zbiornik zastępczy o bardzo małej pojemności. »

Jakie części i podzespoły samochodu zabytkowego najczęściej ulegają awariom?

Aktualizacja: 21.09.2011

Na przełomie lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych ubiegłego wieku przeprowadzono w Polsce badania, dotyczące częstotliwości awarii, występujących w produkowanych wówczas w Polsce samochodach osobowych. Oto najważniejsze wyniki tych badań. »

Jakie są zasady obsługi technicznej pojazdów zabytkowych?

Aktualizacja: 21.09.2011

Rozwiązania techniczne stosowane w pojazdach zabytkowych bardzo często różnią się w znacznym stopniu od tych, z którymi mamy do czynienia dziś. Toteż nie każdy mechanik potrafi naprawić oldtimera, a wielu nawet nie wie, jak wykonać przy nich podstawowe czynności obsługowe. »

Jak zarejestrować auto zabytkowe kupione za granicą?

Aktualizacja: 14.06.2011

Formalności związane z zarejestrowaniem auta zabytkowego zarejestrowanego i zakupionego poza granicami Polski są o wiele bardziej skomplikowane i kosztowne niż w przypadku samochodu już zarejestrowanego w Polsce. »

Formalności przy zakupie auta zabytkowego

Aktualizacja: 21.09.2011

Rejestracja używanego samochodu jest prosta i łatwa, jeśli auto poprzednio było także zarejestrowane w kraju. W przypadku oldtimerów zakupionych za granicą formalności mocno się komplikują. »

Dokumenty potrzebne przy zakupie auta zabytkowego

Aktualizacja: 21.09.2011

Kupno oldtimera bezpośrednio od jego dotychczasowego właściciela nie jest rzeczą prostą i łatwą, choć czasem można odnieść takie wrażenie. Ważny jest zarówno stan techniczny samochodu zabytkowego jaki i jego status formalno-prawny. »

Usprawnienia, wykonywane samodzielnie przez użytkowników, które mogą dyskwalifikować pojazd jako stricte zabytkowy

Aktualizacja: 21.09.2011

Panująca moda na tuningowanie aut nie powinna w żadnym wypadku dotyczyć oldtimerów. Wiele zmian, nawet z pozoru drobnych, może doprowadzić do utraty statusu pojazdu zabytkowego i wynikających z tego przywilejów. »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

EY

Firma EY jest światowym liderem rynku usług profesjonalnych obejmujących usługi audytorskie, doradztwo podatkowe, doradztwo biznesowe i doradztwo transakcyjne.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK