| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Temat: auta zabytkowe

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu auta zabytkowe. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące auta zabytkowe.

Jak wymienić tarczę sprzęgłową?

Aktualizacja: 14.04.2011

Tarcza sprzęgłowa w każdym silniku, w którym występuje tzw. sprzęgło suche, czyli w ogromnej większości silników samochodowych jest umieszczona w tzw. koszu pomiędzy kołem zamachowym a dociskiem, który najczęściej jest integralną częścią kosza na stałe z nim połączoną. »

Jak przeprowadzić remont silnika? – wskazówki ogólne

Aktualizacja: 16.05.2011

Stare modele silników samochodowych były tak konstruowane, aby po zużyciu ich zasadniczych części: cylindrów, tłoków, pierścieni, zaworów oraz panewek wraz z czopami korbowodów, była możliwa ich regeneracja lub nawet wymiana na nowe. Taki zabieg, jeżeli wiązał się z wymianą lub regeneracją większości istotnych elementów silnika, nazywano remontem kapitalnym lub generalnym silnika, a czasem – naprawą główną. »

Jak docierać silnik – nowy i po remoncie?

Aktualizacja: 18.04.2011

Współcześnie produkowane silniki samochodowe i inne ważne podzespoły nie wymagają czasochłonnego docierania w pierwszym okresie eksploatacji. Dlatego nie wszyscy kierowcy wiedzą, jak postępować ze starymi modelami silników, zarówno nieużywanymi, jak i po wykonaniu ich remontu. »

Jakie są zasady konserwacji pojazdów zabytkowych?

Aktualizacja: 13.12.2011

Zabytkowe pojazdy, jeżeli były cały czas eksploatowane, podlegały różnym procesom niszczącym, przy czym największe w nich spustoszenie czyniła korozja elementów karoserii. Natomiast jeżeli taki samochód stał przez kilka i więcej lat nieeksploatowany, negatywne wpływy atmosferyczne mogły odcisnąć swoje piętno także na silniku, zwłaszcza na cylindrach ponad tłokami, na pierścieniach tłokowych, zaworach i na wielu innych elementach. »

Jak kupić używane auto? – określenie stanu technicznego podzespołów

Aktualizacja: 21.09.2011

Samochód jest maszyną, składającą się z kilku różnych zespołów, w skład których wchodzi kilkadziesiąt różnych podzespołów. Szybkie określenie ich aktualnego stanu i stopnia zużycia nie jest więc możliwe. Konieczny jest do tego ich demontaż. »

Jak badać zmiany zużycia paliwa po przeprowadzeniu różnego rodzaju regulacji gaźnika i zapłonu?

Aktualizacja: 21.09.2011

Aby sprawdzić, czy naprawy i regulacje zapłonu, gaźnika lub wtryskiwaczy przyniosły spodziewane efekty w postaci oszczędności paliwa, wcale nie trzeba czekać, aż wypali się całe paliwo ze zbiornika. Można zastosować zbiornik zastępczy o bardzo małej pojemności. »

Jakie części i podzespoły samochodu zabytkowego najczęściej ulegają awariom?

Aktualizacja: 21.09.2011

Na przełomie lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych ubiegłego wieku przeprowadzono w Polsce badania, dotyczące częstotliwości awarii, występujących w produkowanych wówczas w Polsce samochodach osobowych. Oto najważniejsze wyniki tych badań. »

Jakie są zasady obsługi technicznej pojazdów zabytkowych?

Aktualizacja: 21.09.2011

Rozwiązania techniczne stosowane w pojazdach zabytkowych bardzo często różnią się w znacznym stopniu od tych, z którymi mamy do czynienia dziś. Toteż nie każdy mechanik potrafi naprawić oldtimera, a wielu nawet nie wie, jak wykonać przy nich podstawowe czynności obsługowe. »

Jak zarejestrować auto zabytkowe kupione za granicą?

Aktualizacja: 14.06.2011

Formalności związane z zarejestrowaniem auta zabytkowego zarejestrowanego i zakupionego poza granicami Polski są o wiele bardziej skomplikowane i kosztowne niż w przypadku samochodu już zarejestrowanego w Polsce. »

Formalności przy zakupie auta zabytkowego

Aktualizacja: 21.09.2011

Rejestracja używanego samochodu jest prosta i łatwa, jeśli auto poprzednio było także zarejestrowane w kraju. W przypadku oldtimerów zakupionych za granicą formalności mocno się komplikują. »

Dokumenty potrzebne przy zakupie auta zabytkowego

Aktualizacja: 21.09.2011

Kupno oldtimera bezpośrednio od jego dotychczasowego właściciela nie jest rzeczą prostą i łatwą, choć czasem można odnieść takie wrażenie. Ważny jest zarówno stan techniczny samochodu zabytkowego jaki i jego status formalno-prawny. »

Usprawnienia, wykonywane samodzielnie przez użytkowników, które mogą dyskwalifikować pojazd jako stricte zabytkowy

Aktualizacja: 21.09.2011

Panująca moda na tuningowanie aut nie powinna w żadnym wypadku dotyczyć oldtimerów. Wiele zmian, nawet z pozoru drobnych, może doprowadzić do utraty statusu pojazdu zabytkowego i wynikających z tego przywilejów. »

Jak zbadać we własnym zakresie stan techniczny kupowanego pojazdu?

Aktualizacja: 21.09.2011

Ocena stanu oldtimera w jakim się on znajduje w chwili sprzedaży jest najczęściej bardzo trudna. Sprzedawcy mają sposoby na to, aby potencjalnego nabywcę pojazdu zabytkowego „wyprowadzić w pole”. »

Stowarzyszenia użytkowników pojazdów zabytkowych

Aktualizacja: 21.09.2011

Od wielu lat miłośnicy pojazdów zabytkowych jednoczą się w lokalnych, ogólnokrajowych, a nawet ogólnoświatowych organizacjach dla wymiany doświadczeń, ale także w celach stricte towarzyskich. »

Jak sprawdzić, czy kupowany pojazd będzie spełniał kryteria pojazdu zabytkowego?

Aktualizacja: 21.09.2011

Na pierwszy rzut oka trudno ocenić, czy dany oldtimerspełnia warunki, aby został uznany za zabytkowy. Nawet dokładniejsze oględziny nie zawsze pozwalają na rozpoznanie, czy zastosowane podczas jego eksploatacji części są oryginalne, czy użyte w zastępstwie oryginalnych. »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

ABC-ksiegowe

ABC-ksiegowe.pl - najnowsze informacje dotyczące obszaru księgowości, rachunkowości i prawa oraz praktyczne wskazówki, ułatwiające samodzielne prowadzenie księgowości.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »