| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Szkolenia > Organizacja szkoleń > Dobry trener poszukiwany

Dobry trener poszukiwany

W każdej firmie przychodzi kiedyś taki moment, w którym szef decyduje się zorganizować szkolenie dla swoich pracowników. Wtedy pojawia się dylemat - który trener nadaje się do tego najlepiej?

Odpowiedź drugiej strony

Dobra firma szkoleniowa stara się poznać oczekiwania instytucji, dla której będzie pracować, dlatego zdobywa potrzebne informacje nie tylko od organizatora całego szkolenia, ale również od jego bezpośrednich uczestników. Ponadto, w trakcie rozmowy przedstawiciel firmy szkoleniowej powinien jasno i klarownie określić cele - dodajmy, realne cele - szkolenia, które w założeniu chciałby osiągnąć. Jeśli trener mami nas „gruszkami na wierzbie”, to od razu możemy sobie odpuścić jego kandydaturę. Szczerość przede wszystkim. I to zarówno przed szkoleniem, jak i po jego zakończeniu. Mamy prawo wymagać od wybranej przez nas firmy, aby po szkoleniu dostarczyła nam raport z jego przebiegu, zawierający analizę wyników i wskazówki na przyszłość. Właściwie to sama firma szkoleniowa powinna zaproponować stworzenie takiego raportu. Wtedy wykazuje się zaangażowaniem w powierzone jej zadanie oraz pełnym profesjonalizmem.

Zobacz: Kim jest idealny trener?

Diabeł tkwi w szczegółach

Nie zawsze pierwsze wrażenie musi okazać się prawdziwe. Czasem wybieramy daną firmę szkoleniową, kierując się względami ekonomicznymi. To może się obrócić przeciwko nam, ponieważ firmy o ugruntowanej renomie nie zorganizują szkolenia za grosze. Jeśli jednak skusi nas niska cena, musimy uważać, na czym szkoleniowcy będą oszczędzać: na materiałach czy może na oprawie szkolenia. Kolejny problem to zasadność przeprowadzania szkoleń z danej tematyki. „Dobra firma szkoleniowa, zanim przystąpi do realizacji projektu, przeprowadza diagnozę sytuacji problemowej. Celem rozwoju pracowników jest podnoszenie ich efektywności zawodowej, której wysoki poziom wpływa na wyniki osiągane przez przedsiębiorstwo. Firma szkoleniowa, przeprowadzając diagnozę problemu, powinna zbadać, który z obszarów wymaga poprawy. Może się bowiem okazać, że źródłem problemu nie są niskie kompetencje sprzedawców, lecz zły system motywacyjny, brak wzorców prawidłowej obsługi klienta, zła organizacja pracy czy brak informatycznego systemu obsługi dostaw” - tłumaczy Aleksandra Berg-Koza z Państwowej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

Najważniejsze w całym tym procesie powinno być podejście do sprawy samego organizatora. Jeśli zależy mu na szkoleniu i traktuje je jako możliwość rozwoju firmy, to z pewnością dokładnie sprawdzi wszystkie wybrane przez siebie firmy. Gorzej, jeśli szkolenia okażą się czasem zmarnowanym i zupełnie niedocenionym przez pracodawcę. Wtedy nawet najlepsza firma nie zmobilizuje pracowników do wydajniejszej pracy.

Autor: Paulina Budna

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Piotr Rorbach

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »