| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Szkolenia > Organizacja szkoleń > Dobre szkolenie receptą na sukces w pośrednictwie nieruchomości

Dobre szkolenie receptą na sukces w pośrednictwie nieruchomości

Podnoszenie kwalifikacji pracowników za pomocą szkoleń stają się coraz popularniejszą formą standaryzowania jakości obsługi klienta w sektorach usługowych. Niestety w dalszym ciągu nie brakuje opornych, którzy mimo deklaracji, nie inwestują w nie wcale.

Pracodawcy nie chcą lub najzwyczajniej nie mogą sobie pozwolić na kształcenie ustawiczne pracowników w obawie przed częstymi zmianami kadrowymi. Z kolei pracownicy rzuceni na głęboką wodę bez stosownego przygotowania nie osiągają oczekiwanej skuteczności, szybciej się zniechęcają, a co gorsza rezygnują z podjętej pracy obawiając się o swoją przyszłość w tym, jakże wymagającym zawodzie.

Choć wśród pracodawców, zwłaszcza w małych firmach dominuje pewnego rodzaju niechęć do finansowania pracownikom płatnych szkoleń, pracownicy dostrzegają potrzebę i przede wszystkim szansę dla samorozwoju w tego typu formach kształcenia. Uzyskane umiejętności, potwierdzane często certyfikatami zwiększają ich potencjał na rynku pracy.

Jednym z głównych efektów oferowania pracownikom szkoleń dodatkowych jest nie tylko wzrost ich skuteczności zawodowej, ale również, co bardzo ważne, ich lojalność i mobilizacja.

Korzystanie ze szkoleń zewnętrznych jest niezwykle ważne przede wszystkim z perspektywy rozwoju pracownika. Trening korzystania z trójpoziomowej analizy potrzeb klienta, komunikacji za pomocą języka korzyści, czy rozwiązywania trudnych sytuacji w sprzedaży są niezwykle pomocne w kontaktach z klientami zarówno sprzedającymi, jak i kupującymi – mówi Izabela Damięcka z INDEPRO NIERUCHOMOŚCI.

Przede wszystkim PRZEDWIDYWALNOŚĆ – odpowiada Lisicki. Klienci dzięki podnoszeniu standardów obsługi poprzez odpowiednie przeszkolenie doradców zyskują przede wszystkim spokój i zaufanie.

Dokonywanie zakupu nieruchomości jest decyzją trudną emocjonalnie, więc poczucie, że klient wie czego może oczekiwać od pośrednika, jakiego wsparcia żądać, w jaki sposób będzie przebiegała transakcja, znacznie redukuje stres związany ze współpracą z biurem nieruchomości. 

Kolejną korzyścią z wprowadzania standaryzacji obsługi klienta jest wymieniany przez Jacka Lisickiego TRANSFER WIEDZY - wielu klientów ma obawy przed podpisaniem umowy na wyłączność. Dlaczego? Ponieważ nie posiadają doświadczenia, które mają pośrednicy na rynku nieruchomości. Klienci czerpiąc ze swoich doświadczeń tworzą kalkę z dystrybucji detalicznej, która jest im znana chociażby ze sklepów osiedlowych. „Jak będę współpracował z wieloma biurami, to będę miał lepszą penetracje na interesującym mnie regionie. No i będę miał dywersyfikację ryzyka.” W efekcie ogłoszenia tej samej nieruchomości dublują się, ponieważ każde Biuro ma dostęp do tej samej grupy nabywców. Kupujący ma wątpliwości widząc kilka cen, różny tej samej nieruchomości. W rezultacie działania sprzedającego bardziej odstraszają klientów, zamiast ich zachęcać do kupna. To tylko przykład obrazujący jak proponowany standard obsługi – w tym przykładzie „umowa na wyłączność” – wspiera klarowność transakcji i… jak jego odrzucenie powoduje chaos i zaburzenie procesu handlowego.

Polecamy serwis Manager

Ostatnią i niewątpliwie najważniejszą korzyścią klientów jest BEZPIECZEŃSTWO. Odpowiednie przygotowanie pracowników do współpracy z klientem indywidualnym staje się gwarantem profesjonalności biura nieruchomości, co pozytywnie wpływa na wizerunek firmy wśród potencjalnych klientów. Dobre referencje zadowolonych klientów przekładają się w perspektywie czasu na sukces w branży, zbudowany w sposób wiarygodny i długofalowy

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Romuald Pilitowski

Prezes Zarządu Salomon Finance

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »