| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Szkolenia > Organizacja szkoleń > Szkolenia: rozwój zamiast trenowania

Szkolenia: rozwój zamiast trenowania

Rozwój umiejętności pracowników oznacza m.in. dzielenie się swoim doświadczeniem z innymi i może obejmować zarówno większe zaangażowanie w działania firmy, jak i generowanie pomysłów w pracy grupowej.

Korzyści wynikające ze szkoleń:

  1. Współuczestniczenie w projekcie niezwiązanym z Twoimi dotychczasowymi doświadczeniami;
  2. Poziomy transfer w strukturze firmowej zamiast pionowego;
  3. Podejmowanie zupełnie nowych działań;
  4. Uczestniczenie w społeczności firmowej bez względu na to, czy reprezentujesz swoją firmę, czy też nie;
  5. Zaangażowanie się w działania, a nie jedynie w przekazywanie
  6. pieniędzy;
  7. Generowanie pomysłów w trakcie warsztatów grupowych.

Polecamy: Precyzja w planowaniu szkolenia

Zauważ, że wszystkie te działania odbywają się w ramach czasu pracy i nie wiążą się z dodatkowymi nakładami finansowymi - rozwój jest mało kosztowny i czasowo efektywny. Oczywiście wymaga poświęcenia czasu, ale nie chodzi tutaj o jego „jakość”.

Każda minuta przeznaczana na działania rozwojowe jest wartościowa. Rozwijaj swoich pracowników zamiast trenowania ich. Pamiętaj, rozwój jest jak wykonywanie ćwiczeń - nie chodzi o to, jak długo ćwiczysz, ale jak często.

Polecamy: Cisza instrumentem każdego trenera

Małe rzeczy, wielkie efekty

Psycholog, z którym kiedyś pracowałem nad własnym planem rozwoju, przypomniał mi, że w rozwoju nie chodzi o zdobywanie kolejnych stopni naukowych, odbywanie kolejnych szkoleń i uczestniczenie w konferencjach, a raczej o rzeczy, które możesz zrobić na co dzień w swoim biurze. Innymi słowy, rozwój dotyczy „małych rzeczy”.

Psycholog poradził mi skoncentrować się na polepszeniu relacji ze współpracownikami, zrozumieniu ich motywacji, bardziej uważnym słuchaniu i precyzowaniu intencji przed zakończeniem spotkania. Czyli miałem rozwijać umiejętności potrzebne do wykonania zadania, a nie wyłącznie skupiać się na jednym obszarze wiedzy, tak jak zwyczajowo dzieje się na szkoleniach. W ciągu ostatnich kilku lat moje wyniki i efektywność pracy bardzo się poprawiły. Małe rzeczy, wielkie efekty.

Artykuł jest fragmentem książki „Wielki biznes. Czego możesz nauczyć się od największych firm”, autor Mark Brownley, wydawnictwo Onepress.pl

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Da Wanda

DaWanda to platforma online z produktami hand-made i designem.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »