REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Problemy podatkowe VAT, CIT, PIT w 2015/2016 r. w działalności banków - KONGRES BRANŻOWY

inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

W dniach 26-27 października 2015 r. w Warszawie odbędzie się Kongres branżowy "Problemy podatkowe VAT, CIT, PIT w 2015/2016 r. w działalności banków". Podczas Kongresu zostaną m.in. omówione najnowsze nowelizacje przepisów, aktualne orzecznictwo sądowe, praktyka organów podatkowych, kontrola podatkowa, postępowanie podatkowe i bieżące problemy dotyczące tych podatków w działalności bankowej. Kongres organizuje Akademia Biznesu MDDP. Infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

Prelegenci

REKLAMA

Marcin Borkowski – prawnik, ekspert podatkowy, specjalista w zakresie postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, podatku dochodowego oraz podatku od towarów i usług. Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując w Urzędzie Skarbowym na stanowisku Zastępcy Naczelnika oraz jako trener podatkowy przy Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów. Wykładowca wyższej uczelni oraz komercyjnych szkoleń otwartych i zamkniętych w zakresie prawa cywilnego, prawa gospodarczego oraz prawa podatkowego. Obecnie prowadzi własną firmę szkoleniowo-doradczą.

REKLAMA

Dawid Milczarek – prawnik, ekspert podatkowy, manager w spółce doradztwa podatkowego Martini i Wspólnicy. Doktorant WPiA UŁ. Specjalizuje się w problematyce VAT oraz postępowań sądowo-administracyjnych.  W latach 2004-2007 pracował w Izbie Skarbowej, a potem w latach 2007-2010 zdobywał doświadczenie w Izbie Finansowej NSA, gdzie zajmował się przygotowywaniem projektów orzeczeń kasacyjnych, uchwał oraz pytań prejudycjalnych do TSUE w zakresie VAT. Autor licznych artykułów podatkowych („Rzeczpospolita”, „Gazeta Prawna”). Wykładowca prawa podatkowego oraz procedury sądowo-administracyjnej. Prowadził zajęcia dla spółek leasingowych, firm factoringowych i banków.

REKLAMA

Radosław Żuk – prawnik, wspólnik w Kancelarii Doradztwa Podatkowego, redaktor portalu prawno-księgowego TaxFin.pl. Posiada bogate doświadczenie zawodowe w zakresie funkcjonowania instytucji finansowych oraz systemu podatkowego obowiązującego w Polsce, wybranych państwach europejskich i na terenie USA. Wcześniej Kierownik Zespołu Podatku VAT w spółce doradztwa podatkowego. Doświadczenie zawodowe zdobywał również jako pracownik organów podatkowych oraz jednej z czołowych kancelarii prawnych. Szkolił i doradzał uczestnikom rynków finansowych (Bank BPH SA, KBC TFI SA, PKO Financial Services, BZ WBK SA, PZU SA, mBank SA, TFI Allianz Polska SA, NBP, Bank BNP Paribas).

Grzegorz Niebudek – doradca podatkowy, prawnik, wspólnik Kancelarii Doradztwa Podatkowego LTCA, specjalista z zakresu podatków dochodowych i procedury podatkowej. Posiada bogate doświadczenie szkoleniowe z prawa korporacyjnego i podatkowego. Jest autorem i współautorem licznych publikacji prasowych. Współpracował z podmiotami specjalizującymi się w obsłudze przedsiębiorców w zakresie prawa gospodarczego oraz prawa podatkowego. W ramach swojej dotychczasowej praktyki prowadził skomplikowane postępowania podatkowe przed organami podatkowymi i sądami administracyjnymi oraz uczestniczył w przeglądach prawnych i podatkowych.

Michał Musielak – partner, prawnik, finansista, licencjonowany doradca podatkowy. W latach 1999-2002 pracował w biurze prawnym domu maklerskiego. Od 2002 do 2007 r. w Deloitte i Ernst & Young był zaangażowany w doradztwo podatkowe. W trakcie pracy w Ernst & Young m.in. został oddelegowany do czasowego wykonywania obowiązków głównego kontrolera w banku należącym do amerykańskiej grupy kapitałowej. W latach 2007-2011 stworzył i kierował dep. podatkowym w nowopowstającym Polbank EFG. W latach 2011-2012 partner w KPT Doradcy Podatkowi. W Arena Tax od czerwca 2012 r. W latach 2008-2011 przewodniczył Grupie VAT w ZBP, a w latach 2009-2011 był członkiem Grupy VAT w EBF w Brukseli.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Cel kongresu

Celem Kongresu jest omówienie planowanych zmian podatkowych mających wpływ na funkcjonowanie sektora bankowego w Polsce od 2016 r. oraz omówienie skutków nowelizacji ustaw podatkowych, które weszły w życie od 1 stycznia i 1 lipca 2015 r. Podczas Kongresu prelegenci mający bogate doświadczenie praktyczne i wiedzę teoretyczną związaną z bieżącym doradztwem na rzecz banków zwrócą szczególną uwagę na aktualne orzecznictwo sądów administracyjnych, w tym TSUE oraz bieżącą linię interpretacyjną organów podatkowych w kwestiach kluczowych dla funkcjonowania branży finansowej, ze szczególnym naciskiem na działalność prowadzoną przez sektor bankowy. Na Kongresie zostaną omówione również dostępne mechanizmy optymalizacji podatkowej bieżącej działalności w podatkach dochodowych oraz podatku VAT, a także praktyczne porady w zakresie kontroli podatkowej i postępowań podatkowych. Niewątpliwym atutem Kongresu jest dedykowany dla banków charakter oraz możliwość nawiązania relacji biznesowych z innymi osobami z przedmiotowego sektora.

Adresaci kongresu

Kongres dedykowany jest zarówno osobom zarządzającym podmiotami z sektora bankowego, tj. członkowie zarządów, dyrektorzy finansowi oraz główni księgowi, jak i osobom operacyjnie zajmującymi się w bankach podatkami, księgowością i prawem. Ponadto Kongres adresowany jest do wszelkich osób interesujących się opodatkowaniem podmiotów z branży finansowej, jak i do wszystkich adeptów prawa podatkowego, gospodarczego oraz finansów.

Program

DZIEŃ I

8.45-9.00 powitalna kawa

9.00-11.00 Kongres cz. I (prowadzący: Marcin Borkowski)

Kontrola podatkowa i postępowanie podatkowe w działalności banków

1. Kontrola podatkowa i postępowanie podatkowe w bankach:
• Krajowy Plan Działań opracowany na 2015 rok przez Departament Administracji Podatkowej w Ministerstwie Finansów określający główne kierunki działań urzędów skarbowych w zakresie kontroli podatkowej, czynności sprawdzających i działań informacyjnych,
• branża usług finansowych a obszary ryzyka (branże) określone w Krajowym Planie Działań na 2015 rok,
• najczęściej popełniane nieprawidłowości (przykłady nieprawidłowości ujawnionych przez organy podatkowe w toku kontroli podatkowej i postępowania podatkowego w branży finansowej),
• czynności sprawdzające, a kontrola podatkowa – uprawnienia organów podatkowych
i podatnika,
• kiedy organ podatkowy nie musi zawiadamiać podmiotów z branży finansowej o kontroli podatkowej?
• sprzeciw podatnika na czynności kontrolne,
• zakaz podejmowania i prowadzenia więcej niż jednej kontroli przedsiębiorcy,
• limit czasu trwania kontroli u przedsiębiorcy,
• zastrzeżenia do protokołu kontroli podatkowej – praktyczne porady,
• co może stanowić dowód w sporze z organami podatkowymi na przykładzie sektora bankowego?
• korekta deklaracji podatkowych, a odpowiedzialność podatkowa i na gruncie KKS,
• sposoby wzruszania wyników kontroli i decyzji wymiarowych na gruncie przepisów i praktyki,
• wybrane nowelizacje Ordynacji podatkowej na 2015 i 2016 rok:
 – Centralny Rejestr Pełnomocnictw Ogólnych,
 – zasada rozstrzygania niedających się usunąć wątpliwości co do treści przepisów prawa podatkowego na korzyść podatnika,
 – zachowanie terminu na złożenie pisma w dacie jego nadania w placówce pocztowej operatora świadczącego powszechne usługi pocztowe w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej,
 – ogólna i indywidualna interpretacja przepisów prawa podatkowego, możliwość złożenia wniosku wspólnego,
 – rozporządzenia Ministra Finansów zmieniające zasady wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego, nowy wzór wniosku o wydanie interpretacji oraz sposób uiszczenia opłaty.

11.00-11.15 przerwa kawowa

11.15-13.00  Kongres cz. II (prowadzący: Dawid Milczarek)

VAT 2015/2016 w działalności banków

1. Najważniejsze zmiany w podatku od towarów i usług w 2015 r. i ich wpływ na sektor bankowy:
• obowiązek samonaliczenia VAT w przypadku nabycia sprzętu elektronicznego,
• składanie informacji podsumowujących VAT-27 w przedmiocie sprzedaży podlegającej odwrotnemu obciążeniu,
odliczanie VAT od pojazdów samochodowych oraz od nabycia paliwa,
• zmiany w przedmiocie stosowania kas fiskalnych.
2. Zmiany w przedmiocie obliczania proporcji sprzedaży począwszy od 1 stycznia 2016 r.:
przepisy przejściowe w zakresie proporcji sprzedaży,
• dotychczasowe zasady obliczania proporcji sprzedaży,
• szczególne zasady odliczania VAT w przypadku usług finansowych,
• proporcja sprzedaży od 1 stycznia 2016 r. a kary umowne, odszkodowania oraz dywidendy,
• korekta roczna a znowelizowane przepisy dotyczące proporcji sprzedaży,
• korekta z tytułu zmiany przeznaczenia a znowelizowane regulacje,
• korekta dotycząca środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.

13.00-14.00 lunch

14.00-16.00 Kongres cz. III (prowadzący: Radosław Żuk)

VAT 2015/2016 w działalności banków

1. Moment powstania obowiązku podatkowego w sektorze bankowym:
• moment powstania przychodu a wystawienie faktury lub otrzymanie zapłaty,
• obowiązek podatkowy na gruncie VAT powstający w sposób kasowy,
• cesja wierzytelności a rozliczenie VAT,
• obowiązek podatkowy z tytułu faktoringu,
• rozliczanie umów typu cash pool,
• opodatkowanie VAT umów o subpartycypację,
• sekurytyzacyjnych a rozliczenie VAT,
• usługi świadczone w okresach rozliczeniowych,
• obowiązek podatkowy w przypadku refakturowania usług,
sprzedaż nieruchomości a rozliczenie VAT.
2. Zwolnienia z opodatkowania VAT w 2015/2016 r. w sektorze finansowym:
• podstawa prawna zwolnień z opodatkowania,
• cash-pooling – wątpliwości interpretacyjne odnośnie opodatkowania zarządzania płynnością,
• opodatkowanie usług SWIFT,
• rozliczenie na gruncie podatku VAT instrumentów finansowych,
• opodatkowanie VAT factoringu,
• obrót wierzytelnościami a podatek VAT,
• cesja wierzytelności a windykacja należności,
• pojęcie usług niezbędnych do wykonania usług zwolnionych z VAT.

DZIEŃ II

8.45-9.00 powitalna kawa

9.00-11.00 Kongres cz. I (prowadzący: Grzegorz Niebudek)

PDOF 2015/2016 – banki jako płatnicy PIT

1. Bank jako płatnik PIT – pojęcie płatnika w świetle ustaw podatkowych, obowiązki i odpowiedzialność płatników.
2. Ogólne pojęcie przychodów, zasady ustalania wartości świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.
3. Przychody ze stosunku pracy, zakres podmiotowy i przedmiotowy – czy każde świadczenie na rzecz pracownika będzie stanowić u niego przychód ze stosunku pracy?
4. Przychody z tytułu działalności wykonywanej osobiście:
• umowy zlecenia,
• umowy o wykonanie dzieła,
• kontrakty menadżerskie,
• inne stosunki cywilnoprawne.
5. Świadczenia na rzecz pracowników i współpracowników banku – omówienie skutków przełomowego wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 8 lipca 2014 r. Opodatkowanie poszczególnych rodzajów świadczeń (imprezy, prezenty, bony, dofinansowania, ubezpieczenia, premie oraz nagrody, sprzęt służbowy pracowników wykorzystywany na cele prywatne /komputer, telefon/, świadczenia sportowe /karty benefit i multisport/, etc.)
6. Działania promocyjne banków a PIT klientów
7. Omówienie wybranych zwolnień przedmiotowych.
8. Zasady wypłacania należności w podróży służbowej pracownika banku – konsekwencje w PIT.
9. Zmiany w PIT z 2014 i 2015 r., wraz z omówieniem skutków podatkowych nowych regulacji:
• opodatkowanie świadczeń z ubezpieczeń na dożycie, świadczeń typu „cashback”, odsetek na rachunku firmowym,
opłata ryczałtowa z tytułu użytkowania pojazdu służbowego do celów prywatnych.
10.Przełomowe zmiany w PIT w 2016 r., m.in.: opodatkowanie nieujawnionych dochodów w PIT, rozstrzyganie wątpliwości na korzyść podatników, wprowadzenie restrykcyjnej klauzuli przeciw unikaniu opodatkowania – praktyczne skutki nowych regulacji.

11.00-11.15 przerwa kawowa

11.15-13.00 Kongres cz. II (prowadzący: Michał Musielak)

CIT 2015/2016 w działalności banków

1. Najważniejsze zmiany w CIT w 2015 r. dotyczące sektora bankowego:
• ograniczenia kosztów uzyskania przychodów z tytułu finansowania w grupie kapitałowej (tzw. cienka kapitalizacja),
• zmiany w zakresie cen transferowych,
• okres ważności certyfikatów rezydencji,
• określenie przychodu z tytułu spełnienia świadczenia pieniężnego świadczeniem niepieniężnym,
• dodatkowe obowiązki płatnicze oraz informacyjne w przypadku klientów banku będących przedsiębiorcami,
• moment powstania przychodu z przypadku instrumentów finansowych.
2. Zmiany planowane w 2016 r. dotyczące sektora bankowego:
• uchylenie przepisów w zakresie korekty kosztów,
• wprowadzenie regulacji dotyczących korygowania przychodów,
nowelizacja przepisów w przedmiocie cen transferowych,
• pozostałe zmiany.

13.00-14.00 lunch

14.00-16.00 Kongres cz. III (prowadzący: Radosław Żuk)

CIT 2015/2016 w działalności banków

1. Rozliczanie przychodu na gruncie CIT w sektorze bankowym:
• ogólne zasady powstawania przychodu,
• moment powstania przychodu a wystawienie faktury lub otrzymanie zapłaty,
przychody z tytułu udzielonych pożyczek oraz kredytów,
• cesja wierzytelności a powstanie przychodu,
• przychody z tytułu factoringu,
• rozliczanie przychodów w przypadku umów cash pool,
• powstanie przychodów z tytułu umów o subpartycypację,
• przychody w przypadku umów sekurytyzacyjnych,
• obrót papierami wartościowymi a zasady powstawania przychodu,
• usługi świadczone w okresach rozliczeniowych,
• przychód w przypadku refakturowania usług,
• rozpoznanie przychodu z tytułu sprzedaży nieruchomości,
• przychody z tytułu kar umownych oraz odszkodowań,
• rozwiązana lub wykorzystana w inny sposób rezerwa na ryzyko ogólne.
2. Podatek u źródła w sektorze bankowym:
• ograniczony oraz nieograniczony obowiązek podatkowy, stawki podatku,
• przedmiot opodatkowania- odsetki/ należności licencyjne/dywidendy/  usługi niematerialne i inne,
• certyfikat rezydencji – problemy praktyczne oraz omówienie planowanych zmian na rok 2015 r.
• obliczanie i pobór podatku – informacje i zeznania (IFT – 2R, CIT 10 – Z).
3. Pytania i odpowiedzi.

Informacje organizacyjne

Koszt uczestnictwa w Kongresie:
– jednej osoby 1490 zł + 23% VAT
– dwóch lub więcej osób z jednej firmy 1390 zł/os. + 23% VAT

P R O M O C J A!
Koszt uczestnictwa w Kongresie przy zgłoszeniu do dnia 25.09.:
– jednej osoby 1090 zł + 23% VAT
– dwóch lub więcej osób z jednej firmy 990 zł/os. + 23% VAT

Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule przelewu kod szkolenia.

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, certyfikat

Godziny zajęć: 9:00 – 16:00

Miejsce zajęć: Budynek Atrium Tower, al. Jana Pawła II 25, w Warszawie

Formularz zgłoszeniowy

Informacje:
Joanna Domaszewska
tel. (022) 208 28 28/48, fax (022) 211 20 90
joanna.domaszewska@akademiamddp.pl

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

REKLAMA

Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

Dotacje KPO wzmocnią ofertę konkursów ABM 2024 dla przedsiębiorców

Dotacje ABM (Agencji Badań Medycznych) finansowane były dotychczas przede wszystkim z krajowych środków publicznych. W 2024 roku ulegnie to zmianie za sprawą środków z KPO. Zgodnie z zapowiedziami, już w 3 i 4 kwartale możemy spodziewać się rozszerzenia oferty dotacyjnej dla przedsiębiorstw.

"DGP": Ceneo wygrywa z Google. Sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej

Warszawski sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej. Nie wolno mu też przekierowywać ruchu do Google Shopping kosztem Ceneo ani utrudniać dostępu do polskiej porównywarki przez usuwanie prowadzących do niej wyników wyszukiwania – pisze we wtorek "Dziennik Gazeta Prawna".

Drogie podróże zarządu Orlenu. Nowe "porażające" informacje

"Tylko w 2022 roku zarząd Orlenu wydał ponad pół miliona euro na loty prywatnymi samolotami" - poinformował w poniedziałek minister aktywów państwowych Borys Budka. Dodał, że w listopadzie ub.r. wdano też 400 tys. zł na wyjazd na wyścig Formuły 1 w USA.

REKLAMA

Cable pooling - nowy model inwestycji w OZE. Warunki przyłączenia, umowa

W wyniku ostatniej nowelizacji ustawy Prawo energetyczne, która weszła w życie 1 października 2023 roku, do polskiego porządku prawnego wprowadzono długo wyczekiwane przez polską branżę energetyczną przepisy regulujące instytucję zbiorczego przyłącza, tzw. cable poolingu. Co warto wiedzieć o tej instytucji i przepisach jej dotyczących?

Wakacje składkowe. Od kiedy, jakie kryteria trzeba spełnić?

12 kwietnia 2024 r. w Sejmie odbyło się I czytanie projektu nowelizacji ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. Projekt nowelizacji przewiduje zwolnienie z opłacania składek ZUS (tzw. wakacje składkowe) dla małych przedsiębiorców. 

REKLAMA