| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Szkolenia > Oferty szkoleń > Szkolenie "Budowanie zaangażowania pracowników"

Szkolenie "Budowanie zaangażowania pracowników"

Zapraszamy na szkolenie "Budowanie zaangażowania pracowników", które odbędzie się w Warszawie w dniach 25-26 lutego 2014 r. Zaangażowanie pracowników jest jednym z kluczowych elementów wpływających na komfort i efektywność ich pracy. Udział w szkoleniu opartym na modelu transformacyjnym i recognition bezpośrednio przekłada się na lepsze wyniki zespołu.

IDEA SZKOLENIA:

Zaangażowanie pracowników jest pochodną kilku czynników. Dwa z nich bezpośrednio zależą od kadry kierowniczej:

Postawa menedżerska – postrzeganie swojej roli jako kierownika względem pracowników, zespołu i Firmy.

Umiejętności menedżerskie – codzienne sytuacje w relacji kierownik – pracownik wymagają umiejętnego postępowania – stosowania technik ułatwiających uzyskanie określonych rezultatów, celów kierowniczych.

Postawa menedżerska

Tu praca szkoleniowa powinna odbywać się na poziomie postaw. Rola menedżera w budowaniu zaangażowania pracowników kluczowa. Można ją uzyskać na dwa sposoby:

  •     metoda transakcyjna – kierownik traktuje pracowników jak najemników kontraktowych. Za dobrą pracę wynagradza, a za złą karze. Pracownicy wykonują swoją pracę bo chcą uzyskiwać nagrody bądź uniknąć kary. Kierują się głównie motywacją zewnętrzną. Kierownik w tym modelu nie musi stosować się do zasad, które ustala. Pracownicy tak długi wykonują swoje obowiązku jak im się to opłaca. Konsekwencja: tam gdzie nie sięga kontrola standardy pracy nie są przestrzegane.
  •     metoda transformacyjna – kierownik w tym modelu „nie kontraktuje” pracowników. Zamiast tego wpływa na nich tak, aby mieli motywację wewnętrzną do pracy wg wysokich standardów. W modelu transformacyjnym kierownik modeluje postawę wobec firmy. Przestrzega wysokich standardów pracy (np. jeśli oczekuje, żeby pracownicy się nie spóźniali to sam jest punktualny) . Kierownik pełni rolę służebną – pomaga pracownikom realizować cele przed nimi stawiane.

Przekształcenie lidera transakcyjnego w transformacyjnego wymaga zmiany postawy. Zmiana postrzegania swojej roli w procesie bycia menedżerem – z osoby wymagającej, kontraktującej na osobę wspierającą, pomagającą jest kluczowe dla realizacji celu biznesowego.

Zobacz również serwis: HRM

GRUPA DOCELOWA:

Szkolenie skierowane jest do kadry menedżerskiej, osób zarządzających projektami w organizacjach, pracowników działów HR.

SZKOLENIE ROZWIJA NASTĘPUJĄCE UMIEJĘTNOŚCI / KOMPETENCJE:

  •     Umiejętność przeprowadzania rozmów z podwładnymi – oceniających i rozwojowych.
  •     Jak prowadzić rozmowy oceniające uwzględniające twarde i miękkie aspekty
  •     Schematy rozmów: np. Jak chwalić? Jak udzielać negatywnej informacji zwrotnej? Jak reagować na pytanie o podwyżkę?
  •     Umiejętność stosowania pytań angażujących pracowników w rozwiązywanie problemów na stanowisku pracy, pytań poszukujących udoskonaleń. Takie prowadzenie rozmowy, żeby pracownik sam znajdywał rozwiązania
  •     Sztuka chwalenia pracowników – kiedy, jak, do czego odnosić pochwałę
  •     Budowanie relacji opartych na zaufaniu, autentyczności
  •     Umiejętność rozwijania pracownika na stanowisku pracy
  •     Stwarzanie możliwości nauki i rozwoju pracownikom
  •     Stawianie celów, zlecanie zadań

http://www.manager.projektgamma.pl/szkolenia/budowanie-zaangazowania

Zadaj pytanie: Forum Kadry

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Pasieka Derlikowski Brzozowska i Partnerzy

kancelaria prawna

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »