| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Szkolenia > Oferty szkoleń > Relacja z II edycji międzynarodowej konferencji European Emission Trading Summit

Relacja z II edycji międzynarodowej konferencji European Emission Trading Summit

19 listopada 2013 r. odbyła się II edycja międzynarodowej konferencji „European Emission Trading Summit”. Spotkanie zostało zorganizowane przez firmę CBE Polska i dotyczyło funkcjonowania europejskiego systemu handlu uprawnieniami do emisji CO2. Podczas spotkania negocjowano kluczowe ustalenia w obszarze polityki klimatycznej.

Francisco Grajales Cravioto, Regionalny Kierownik w dziale Global Emissions, Vattenfall Energy Trading zaznaczył, że naistotniejsze jest to, żeby system EU ETS był stabilny i funkcjonował jak najlepiej. Jeżeli EU ETS przestanie działać, a później pojawi się inne rozwiązanie, to plany inwestycyjne trzeba będzie wyrzucić do kosza. A przecież na podjęcie decyzji odnośnie procesów inwestycyjnych potrzeba wielu lat.

Specyfika i możliwość handlu uprawnieniami do emisji na rynku lotniczym

Ivona Lukasevic, Trader, Aither CO2 SpA poinformowała, że linie lotnicze mogą zamienić jednostki EUA na jednostki EUAA (aktualnie możliwość zarobku 0,03-0,1 euro na jednostce), zakupować uprawnienia w transzach lub skorzystać z kontraktu UCE Cleared, czyli zablokowania ceny kupna uprawnień dziś i realizacji transakcji w przyszłości. W tym przypadku dostawa oraz zapłata odbywają się przy zapadalności kontraktu.
Ograniczenie emisji CO2 w sektorze lotniczym wywołało wielkie wzburzenie zarówno wśród przedsiębiorstw funkcjonujących w Unii Europejskiej jak i poza nią. Andreas Hardeman, Asystent Dyrektora ds. Polityki Ekologicznej, International Air Transport Association (IATA) zaakcentował, że IATA od samego początku zależało na opracowaniu prostego systemu kompensacji w celu późniejszego rozwinięcia.

Pojawiły się również głosy popierające system EU ETS, oceniając system jako najskuteczniejszą formę zmniejszania emisji. John Hanlon, Sekretarz Generalny, European Low Fares Airline Association (ELFAA) dodaje jednak, że system będzie funkcjonował poprawnie, tylko wtedy, gdy będzie dotyczył również przewoźników przelatujących nad Europą.

Warto dodać, iż istnieją cztery zasadnicze filary, które umożliwiają redukcję CO2: infrastruktura, działalność bieżąca, technologie (np.: biopaliwa) i działania rynkowe. Niestety zmniejszeniu emisji CO2 nie sprzyjają ani polityka, ani prawodawstwo.

Źródło: Zespół CBE Polska

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Invado Sp. z o.o.

Producent stolarki drzwiowej

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »