| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Szkolenia > Oferty szkoleń > Polsce potrzebna jest przemyślana strategia dotycząca rozwoju kompleksowej „smart” komunikacji

Polsce potrzebna jest przemyślana strategia dotycząca rozwoju kompleksowej „smart” komunikacji

5 czerwca 2013 w warszawskim hotelu Marriott odbyło się międzynarodowe „III Smart Communications & technology Forum”. W konferencji udział wzięło blisko dwustu ekspertów z instytucji, firm, organizacji i stowarzyszeń związanych z szeroko pojętymi inteligentnymi sieciami. Okazuje się, że samo zdefiniowanie smart gridu nastręcza wielu problemów (mimo tego, że wywołuje uśmiech na twarzach specjalistów).

Nowa rzeczywistość i-energii

Dr Bożena Matusiak reprezentująca Katedrę Informatyki Uniwersytetu Łódzkiego, która wraz z Profesorem Jerzym Zielińskim moderowała III Smart Communications & Technology Forum stwierdziła, że inteligentny rynek energii powinien być obszarem działań podsektorów, który cechuje wysoka efektywność, optymalizacją potrzeb i kosztów, ekologiczne działanie, integralność oraz dynamiczny rozwój, a także zastosowaniem nowych technologii – pamiętajmy, że wszystko koniec końców weryfikuje biznes poprzez realizację konkretnych projektów. Rynek wymusza dziś opracowywanie nowych strategii działań oraz daje szanse na rozwój i wdrożenie innowacji, w tym również nowych modeli biznesowych dla prosumentów. Myśląc o inteligentnej komunikacji i  o  byciu „smart” nie należy zapominać o podmiotach z sektorów takich jak np. rynek gazu, ciepła,  budownictwa, rynku telekomunikacji, transportu, paliw i rolnictwa (w tym rolnictwa energetycznego). Rozwój ważnych obszarów elektro-energetycznego rynku, wraz z branżą ICT w  perspektywie SG doprowadzi najprawdopodobniej do ukształtowania się obszaru sektora mediów energetycznych i powstania przedsiębiorstw multimedialnych i infrastrukturalnych.

Reasumując, proces tworzenia się środowiska informacyjnego i pomiarowego dla jutrzejszego rynku energii kreuje nową rzeczywistość tzw. i-energii. Dzięki niemu możliwe będzie powstawanie całkiem nowych produktów i usług oraz działalności i obszarów na zintegrowanym rynku, które do tej pory nie istniały. ISE z pewnością przełożą się na zmniejszenie strat w systemie elektro-energetycznym oraz zwiększenie bezpieczeństwa zasilania, a także ograniczenia poziomu emisji dwutlenku węgla. Największym problemem wydaje się być złożoność i koszt wprowadzenia niezbędnych rozwiązań, a także opieszałość rządu we wprowadzaniu nowego prawa i krajowej strategii. Przedsiębiorstwa energetyczne będą musiały przygotować się i aktywnie szukać nowych obszarów działania, nowych produktów i usług oraz nowych funkcji, jakie powinny rozwijać na zintegrowanym rynku mediów energetycznych, opomiarowanym w czasie rzeczywistym.

Autor: Kamil Szkup, CBE Polska

Powyższy artykuł powstał w oparciu o materiały i dyskusje towarzyszące III Smart Communications & Technology Forum – konferencji zorganizowanej przez Zespół CBE Polska.

Patronem medialnym był m. in. mojafirma.infor.pl/biznes.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

HAYS Poland

Doradztwo personalne

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »