| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Szkolenia > E-learning > Jak wygląda przykładowy program e-szkolenia?

Jak wygląda przykładowy program e-szkolenia?

E-szkolenie zwykle bywa postrzegane jako coś ulotnego: tu jakaś animacja, tu jakiś komentarz audio, tam kilka pdf-ów, a między tym wszystkim nie ma logicznego połączenia. Zebranie całego pomysłu na szkolenie w jednym programie pozwala nie tylko udanie nim zarządzać: rozwijać, adaptować, uprzyjemniać w odbiorze, ale też porównywać podczas zakupu dla działu HR i całej firmy.

Przykładowy program e-szkolenia „Zarządzanie projektami” wygląda następująco:

Cel główny szkolenia: Nabycie umiejętności przygotowania i przeprowadzenia projektu

Lekcja 1 – Wstęp do zarządzania projektami 

Ekran początkowy – Cele lekcji (forma przedstawienia treści: tekst czytany przez lektora).
Ekran 1 – Definicja projektu (forma: tekst + lektor).
Ekran 2 – Definicja zarządzania projektami (forma: tekst + lektor).
Ekran 3 – Typy projektów (forma: tekst + lektor, okno pop-up z definicją danego typu).

Ekran 4 – Cykl życia projektów (forma: animacja obrazująca cykl życia projektu, okno pop-up z opisem charakteryzującym różne cykle).
Ekran 5 – Główne procesy w ramach zarządzania projektami (forma: schemat, tekst, pop-up z opisem danego procesu).
Ekran 6 – System zarządzania projektem w firmie (forma: tekst + ikony prezentujące programy do zarządzania).

Ekran 7 – Kluczowe osoby zaangażowane w projekty (forma: schemat (zdjęcia) z podziałem na role, pop-up z opisem odpowiedzialności).
Ekran końcowy – Podsumowanie lekcji 1 (forma: tekst + lektor).

Polecamy: Ile zarabia polski menadżer?

Lekcja 2 – Przywództwo w zarządzaniu projektami

Ekran początkowy – Cele lekcji (forma: tekst + lektor, przewodnia grafika).
Ekran 1 – Lider a kierownik (forma: tekst z opisem cech).
Ekran 2 – Atrybuty lidera (forma: ćwiczenie).
Ekran 3 – Budowanie autorytetu lidera (forma: filmiki prezentujące złe i dobre praktyki).
Ekran końcowy – Podsumowanie lekcji nr 2 (forma: tekst + lektor).

Lekcja 3 – Budowanie i motywowanie zespołu projektowego

Ekran początkowy – Cele lekcji (forma: tekst + lektor).
Ekran 1 – Zespół projektowy (zachowania konstruktywne i destruktywne) (forma: filmik + tekst).
Ekran 2 – Skład zespołu (forma: graficzny schemat, tekst).

Ekran 3 – Preferowane role w zespole (forma: tekst).
Ekran 4 – Etapy budowy zespołu (forma: animacja pokazująca etapy budowy zespołu).
Ekran 5 – Style kierowania a poziom dojrzałości członka zespołu projektowego (forma: schemat).
Ekran 6 – Motywacja i zaangażowanie członków zespołu (forma: tekst).
Ekran końcowy – Podsumowanie lekcji 3 (forma: tekst + lektor).

Polecamy:  Dlaczego pracujemy lepiej,a zarabiamy gorzej?

Lekcja 4 – Zarządzanie konfliktami w projektach

Ekran początkowy – Cele lekcji (forma: tekst + lektor).
Ekran 1 – Rodzaje konfliktów w zespołach – konflikty konstruktywne (forma: tekst + filmik poglądowy), konflikty destruktywne (forma: tekst + filmik poglądowy).

Ekran 2 – Geneza konfliktów – podłoże funkcjonalno-organizacyjne (forma: animacja), podłoże psychologiczne (forma: animacja).
Ekran 3 – Zapobieganie konfliktom (forma: animacja).
Ekran 4 – Techniki łagodzenia (likwidacji) konfliktów (forma: tekst + lektor).
Ekran końcowy – Podsumowanie lekcji 4 (forma: tekst+ lektor).

Fragment pochodzi z książki „E-learning. Tajniki edukacji na odległość” Marleny Plebańskiej (Wydawnictwo C.H. Beck, 2011). Wykorzystanie za wiedzą Wydawcy.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Łukasz Nysztal

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »