| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Szkolenia > E-learning > E-nauka w praktyce firmy

E-nauka w praktyce firmy

Proces szkolenia pracowników generuje szereg problemów. Coraz częstszym rozwiązaniem stosowanym przez firmy jest wdrożenie e-learningu.

Wprowadzenie e-learningu

Pierwszym krokiem po zdecydowaniu o wprowadzeniu szkoleń e-learningowych powinno być podjęcie kolejnej decyzji – jak pozyskać platformę, na której umieszczane będą szkolenia. Można kupić platformę, wynająć ją od firmy zajmującej się e-szkoleniami lub skorzystać z darmowej platformy Moodle, która jednak wykorzystywana jest najczęściej przy projektach edukacyjnych. Przedsiębiorstwa, ze względu na bezpieczeństwo i rygory w nich panujące, najczęściej decydują się na platformy dedykowane.

Przed podjęciem współpracy z firmą, która stworzy kurs, pracodawca powinien wyznaczyć osobę, która będzie nadzorowała cały proces powstawania szkolenia. Pozwoli to stworzyć kurs, który w pełni zadowoli pracodawcę i będzie dokładnie odzwierciedlać potrzeby grupy docelowej.

Przełamywanie barier

Zdarza się, że pracodawca jest zdecydowany na zastosowanie szkoleń e-learningu, jednak, widząc opór pracowników, wycofuje się ze swoich zamiarów. Pracownicy bardzo często nie są przekonani do korzystania z multimedialnych szkoleń. Wielu z nich w ogóle nie słyszało o e-learningu lub zwyczajnie nie wierzy w jego efekty. Ponieważ e-learning jest jeszcze nowością opór wobec niego jest naturalny.

Aby przełamać barierę psychologiczną, potrzebne jest oswojenie pracowników z nowym sposobem szkolenia. Metody są bardzo różne. Na początku można zorganizować dzień otwarty z e-learningiem, podczas którego pracownicy będą mogli spróbować swych sił przy komputerze, wziąć udział w przygotowanych grach i quizach z wiedzy o e-learningu. 

Polecamy: E-Learning – to (nie) dla mnie!

Pracowników można też przekonać do nowego sposobu szkolenia poprzez zaintrygowanie ich, np. zastępując tradycyjnego lektora w szkoleniu głosem jego szefa. W późniejszym czasie, aby zmotywować pracowników do korzystania ze szkoleń, można wprowadzić (co miesiąc, co kwartał) konkurs z nagrodami dla najlepszych kursantów.

Korzyści

Koszty zainwestowane we wdrożenie e-learningu zazwyczaj (zależy to od rodzaju szkolenia) zwracają się po przeszkoleniu kilkudziesięciu osób. E-learning jest świetnym sposobem na wyłonienie z zespołu jednostek zdolnych, samodzielnych, odpowiedzialnych i gotowych do ciągłego rozwoju, dzięki czemu pracodawca doskonale wie, w kogo może zainwestować.

Korzyści odczuwają także pracownicy, szkolą się przy pomocy komputera – narzędzia pracy, które doskonale znają, dostosowują termin kursu do swoich możliwości, udział w szkoleniu nie powoduje opóźnień w pracy. E-learning ułatwia i usprawnia pracę w firmie, trzeba się tylko do niego przekonać.

Polecamy: E-learning a tradycyjne szkolenia

reklama

Polecamy artykuły

Ekspert:

WebHat

WebHat to prężnie rozwijająca się firma tworząca interaktywny video e-learning.

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Przed podjęciem współpracy z firmą, która stworzy kurs, pracodawca powinien wyznaczyć osobę, która będzie nadzorowała cały proces powstawania szkolenia.
Przed podjęciem współpracy z firmą, która stworzy kurs, pracodawca powinien wyznaczyć osobę, która będzie nadzorowała cały proces powstawania szkolenia.

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Narkiewicz-Tarłowska

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »