| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Szkolenia > E-learning > E-nauka w praktyce firmy

E-nauka w praktyce firmy

Proces szkolenia pracowników generuje szereg problemów. Coraz częstszym rozwiązaniem stosowanym przez firmy jest wdrożenie e-learningu.

Wprowadzenie e-learningu

Pierwszym krokiem po zdecydowaniu o wprowadzeniu szkoleń e-learningowych powinno być podjęcie kolejnej decyzji – jak pozyskać platformę, na której umieszczane będą szkolenia. Można kupić platformę, wynająć ją od firmy zajmującej się e-szkoleniami lub skorzystać z darmowej platformy Moodle, która jednak wykorzystywana jest najczęściej przy projektach edukacyjnych. Przedsiębiorstwa, ze względu na bezpieczeństwo i rygory w nich panujące, najczęściej decydują się na platformy dedykowane.

Przed podjęciem współpracy z firmą, która stworzy kurs, pracodawca powinien wyznaczyć osobę, która będzie nadzorowała cały proces powstawania szkolenia. Pozwoli to stworzyć kurs, który w pełni zadowoli pracodawcę i będzie dokładnie odzwierciedlać potrzeby grupy docelowej.

Przełamywanie barier

Zdarza się, że pracodawca jest zdecydowany na zastosowanie szkoleń e-learningu, jednak, widząc opór pracowników, wycofuje się ze swoich zamiarów. Pracownicy bardzo często nie są przekonani do korzystania z multimedialnych szkoleń. Wielu z nich w ogóle nie słyszało o e-learningu lub zwyczajnie nie wierzy w jego efekty. Ponieważ e-learning jest jeszcze nowością opór wobec niego jest naturalny.

Aby przełamać barierę psychologiczną, potrzebne jest oswojenie pracowników z nowym sposobem szkolenia. Metody są bardzo różne. Na początku można zorganizować dzień otwarty z e-learningiem, podczas którego pracownicy będą mogli spróbować swych sił przy komputerze, wziąć udział w przygotowanych grach i quizach z wiedzy o e-learningu. 

Polecamy: E-Learning – to (nie) dla mnie!

Pracowników można też przekonać do nowego sposobu szkolenia poprzez zaintrygowanie ich, np. zastępując tradycyjnego lektora w szkoleniu głosem jego szefa. W późniejszym czasie, aby zmotywować pracowników do korzystania ze szkoleń, można wprowadzić (co miesiąc, co kwartał) konkurs z nagrodami dla najlepszych kursantów.

Korzyści

Koszty zainwestowane we wdrożenie e-learningu zazwyczaj (zależy to od rodzaju szkolenia) zwracają się po przeszkoleniu kilkudziesięciu osób. E-learning jest świetnym sposobem na wyłonienie z zespołu jednostek zdolnych, samodzielnych, odpowiedzialnych i gotowych do ciągłego rozwoju, dzięki czemu pracodawca doskonale wie, w kogo może zainwestować.

Korzyści odczuwają także pracownicy, szkolą się przy pomocy komputera – narzędzia pracy, które doskonale znają, dostosowują termin kursu do swoich możliwości, udział w szkoleniu nie powoduje opóźnień w pracy. E-learning ułatwia i usprawnia pracę w firmie, trzeba się tylko do niego przekonać.

Polecamy: E-learning a tradycyjne szkolenia

reklama

Ekspert:

WebHat

WebHat to prężnie rozwijająca się firma tworząca interaktywny video e-learning.

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Przed podjęciem współpracy z firmą, która stworzy kurs, pracodawca powinien wyznaczyć osobę, która będzie nadzorowała cały proces powstawania szkolenia.
Przed podjęciem współpracy z firmą, która stworzy kurs, pracodawca powinien wyznaczyć osobę, która będzie nadzorowała cały proces powstawania szkolenia.

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawno-Rachunkowa "Kliman-Rola"

Nasza Kancelaria oferuje doradztwo prawne osobom fizycznym oraz zapewnia obsługę prawną przedsiębiorstw, spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych, fundacji i stowarzyszeń.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »