| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Szkolenia > E-learning > Mity o e-learningu

Mity o e-learningu

E-learning to nowoczesna i skuteczna metoda nauczania. Jedna jeżeli nauczanie na odległość jest taką świetną sprawą, to dlaczego nie jest on masowo wdrażany w przedsiębiorstwa i szkoły?

Myślę, że jest to w dużej mierze spowodowane strachem przed nieznanym. Przedwczesne, niezbyt udane próby wprowadzenia nauczania na odległość w oświacie i biznesie skutkują teraz tzw. czarnym PR.

Większość ludzi słyszała o tym, że e-learning jest kosztowny i nie przynosi zamierzonych celów. Dobrym przykładem może być ww. projekt Scholaris, który pochłonął łącznie 19,2 mln zł. Portal w 75 proc. sfinansowany został z unijnego Europejskiego Funduszu Społecznego.

Ale z końcem grudnia 2006 roku skończyła się umowa na zarządzanie serwisem - portal przeszedł we władanie Ministerstwa Edukacji Narodowej (MEN) i „upadł”. Od przejęcia projektu resort nie wydał na niego ani grosza, nie finansował rozwoju, zapomniał o administracji.

Polecamy: Zalety e-nauki

Obecnie za jego rozwój odpowiedzialny jest Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli (w nowej strukturze pod nazwą Ośrodek Rozwoju Edukacji) i miejmy nadzieję, że odrodzi się on na nowo. Jego założenia były bardzo dobre i gdyby sprawnie dalej pokierowano tym projektem, to powstałaby potężna baza wiedzy.

Tymczasem brak marketingu, kampanii informacyjnej w szkołach i uczelniach, a także błędy w zarządzaniu przyczyniły się do tego, że projekt stał się fiaskiem. Właśnie takie informacje stawiają e-Learning w negatywnym świetle wysokich wydatków prowadzących w końcu do upadku założeń.

Celem nowych firm szkoleniowych staje się teraz misja przekonania zarówno społeczeństwa, jak i ludzi odpowiedzialnych za edukację, że metody nauczania na odległość są jedyną drogą do wkroczenia w nowy, lepszy wymiar nauczania. 

Polecamy: E-learning wciąż jest nowością

Artykuł jest fragmentem raportu „Nauczanie na odległość 2010” WebHat

reklama

Polecamy artykuły

Ekspert:

WebHat

WebHat to prężnie rozwijająca się firma tworząca interaktywny video e-learning.

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Celem nowych firm szkoleniowych staje się teraz misja przekonania zarówno społeczeństwa, jak i ludzi odpowiedzialnych za edukację, że metody nauczania na odległość są jedyną drogą do wkroczenia w nowy, lepszy wymiar nauczania.
Celem nowych firm szkoleniowych staje się teraz misja przekonania zarówno społeczeństwa, jak i ludzi odpowiedzialnych za edukację, że metody nauczania na odległość są jedyną drogą do wkroczenia w nowy, lepszy wymiar nauczania.

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Samorządowy Serwis Prawny

Serwis Kancelarii Ślązak, Zapiór i Wspólnicy dla jednostek samorządu terytorialnego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »