| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Szkolenia > E-learning > Webcasting we współczenym nauczaniu

Webcasting we współczenym nauczaniu

Z każdym dniem przybywa użytkowników Internetu, którzy mogą korzystać z obecnych i przyszłych multimediów. Stale rosną możliwości dostępu do sieci, jej użytkownikami stali się młodzi ludzie i choć powszechnie krytykuje się owe zjawisko jako hamujące rozwój, to rzeczywistość pokazuje, że wielu z nich wykorzystuje urządzenia i oferowane przez nie możliwości, formy interakcji i komunikacji w celu zdobywania, przekazywania, a także wymiany informacji.

W związku z tymi spostrzeżeniami wysiłki pedagogiki powinny zmierzać w kierunku stworzenia takich przestrzeni uczenia się, w których możliwy będzie komunikatywny sposób obchodzenia się z nowymi mediami. Ponadto musi ona prowadzić młodych użytkowników w kierunku pragmatycznego i krytycznego podejścia do nowoczesnych technologii.

Monotonii w nauczaniu można zapobiec

Jedną z technologii pozwalającą wykorzystać nowe kompetencje uczniów jest webcasting, czyli transmisja prezentacji video lub dźwięku w sieci z jednego źródła do dużej grupy słuchaczy. 

Polecamy: E-learning - nowy wymiar edukacji?

Nadawana transmisja może odbywać się „na żywo” lub „na żądanie”, co oznacza, że oglądający ma dostęp do prezentacji w dowolnym momencie. Webcat nie wymaga pobierania danych na twardy dysk, wykorzystuje progresywny strumień danych video, który przesyłany jest na komputer użytkownika.

Tego typu rozwiązanie można wykorzystać na lekcji w celu efektowniejszego sposobu przekazywania uczniom merytorycznych treści i pozytywną integrację nowych mediów z nauczaniem szkolnym.

Nowoczesne technologie pozwalają na uczenie się w działaniu, co znacznie przyspiesza przyswajanie wiedzy, a także pozwala na odbieranie jej wielokanałowo. Im więcej kanałów bierze udział w poznaniu, tym szersze są granice pamięci, dlatego niezwykle ważna jest ich ciągła stymulacja. Wykorzystanie metody webcastu może być pomocne także w szkoleniu osób dorosłych, w szczególności zaś przydatne w wykwalifikowaniu pracowników firm

Niższa cena

Jedną z zalet przeprowadzenia szkoleń za pomocą webcatu jest bez wątpienia cena, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę wysokie koszty podróży i zakwaterowania związane z przeprowadzeniem tradycjonalnego szkolenia. Webcasting pozwala na uczestnictwo w szkoleniach prowadzonych przez ekspertów, które w innych okolicznościach nie byłyby możliwe ze względu na odległość i ograniczenia czasowe. 

Polecamy: Co kryje się za słowem e-learning?

Organizator szkolenia odpowiedzialny jest za dostarczenie trenerom informacji o uczestnikach, którzy muszą wiedzieć, z jakimi osobami będą pracować (dorośli, dzieci, profesjonaliści, amatorzy itp.) i ile osób będzie brało udział w sesji.

Biorąc pod uwagę typy uczestników trener decyduje o charakterze webcastu. Wykorzystanie technologii webcastingu umożliwia szerszy dostęp do edukacji, jednocześnie zwiększając kompetencje w zakresie wykorzystania nowych mediów osób korzystających z tego typu rozwiązań.

Sylwia Kozłowska, dydaktyk medialny WebHat

reklama

Polecamy artykuły

Eksperci:

WebHat

WebHat to prężnie rozwijająca się firma tworząca interaktywny video e-learning.

Sylwia Kozłowska

Dydaktyk medialny

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Nadawana transmisja może odbywać się „na żywo” lub „na żądanie”, co oznacza, że oglądający ma dostęp do prezentacji w dowolnym momencie.
Nadawana transmisja może odbywać się „na żywo” lub „na żądanie”, co oznacza, że oglądający ma dostęp do prezentacji w dowolnym momencie.

CIT 2018. Komentarz (książka)299.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Katarzyna Sarek-Sadurska

Radca prawny w kancelarii Raczkowski Paruch sp.k. Posiada bogate doświadczenie we wszystkich obszarach indywidualnego i zbiorowego prawa pracy, w tym doświadczenie procesowe. Doradza klientom m.in. w procesach restrukturyzacyjnych, zwolnień grupowych oraz w sprawach związanych z zatrudnianiem i zwalnianiem pracowników, w tym w szczególności wyższej kadry menadżerskiej. Jest absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego oraz Uniwersytetu Pantheon-Assas (Paris II). Laureatka nagrody Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za pracę magisterską. Związana z Kancelarią od 2007 r. Autorka publikacji w zakresie prawa pracy i prawa cywilnego m.in. w pracach pod redakcją prof. dr hab. M. Safjana i prof. dr hab. K. Pietrzykowskiego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK