Gdy mamy dwa identyczne samochody o tych samych parametrach technicznych i tej samej mocy lecz jednym kieruje nie tylko doświadczony kierowca lecz pasjonat wyścigów, a drugim samochodem jedzie przeciętny kierowca z lękiem do dużych prędkości, to nie miejmy pretensji do samochodu, że jeden przyjechał na metę szybciej niż drugi, tylko do tego kto tym samochodem kierował.
Podobnie jest z coachingiem.
reklama
reklama
Coach nie tylko technicznie przygotowany do prowadzenia coachingu ale posiadający cechy osobowości potrzebne w coachingu oraz dodatkowo informacje z branży klienta, krótko mówiąc jest fachowcem w tej dziedzinie, osiągnie z klientem największe wyniki rozwojowe.
Na takim coachingu skorzysta klient a coach zarobi pieniądze i dostanie więcej poleceń.
Dlatego drodzy klienci jeżeli poszukujecie dobrych coachów na rynku, nie patrzcie tylko na to jaką szkołę ukończył dany coach ale w jakiej branży się specjalizuje i osiąga najlepsze wyniki. Szukajcie coachów, którzy są ekspertami w takiej samej branży jak wy. W przeciwnym razie wynik coachingu a tym samym poziom własnego rozwoju nie będzie satysfakcjonujący w porównaniu z kosztami jakie musieliście na ten cel przeznaczyć.
Dobrym sposobem sprawdzenia coacha jest postawienie pytania czy zgodzi się poprowadzić coaching z odroczonym honorarium za wynik. Profesjonalny i odpowiedzialny coach znając swoje możliwości bez wahania zgodzi się na wynagrodzenie za wynik a nie za sesję coachingową.