REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakim osobom najbardziej pomaga coaching?

Każda osoba może skorzystać z coachingu.
Każda osoba może skorzystać z coachingu.

REKLAMA

REKLAMA

Każda osoba może skorzystać z coachingu. Jednak nie każdy skorzysta z niego zawsze, w każdym momencie. Nasze samopoczucie i aktualna sytuacja życiowa mogą bardzo ograniczyć korzyści z sesji coachingowych.

Poniżej znajdziesz niewielką checklistę do samodzielnej refleksji w temacie „Czy moja obecna kondycja psychiczna pozwoli mi w pełni skorzystać z sesji coachingu?”.

REKLAMA

Cechy/odczucia niezbędne to:

  • poczucie odpowiedzialności za proces nabywania wiedzy – bo inaczej będziesz co chwila patrzeć na zegarek ile jeszcze minut do końca spotkania z coachem,
  • chęć rozwoju – bo inaczej nie będziesz mieć ochoty podtrzymać w kolejnych tygodniach nowe zachowania nabyte podczas sesji coachingu,
  • posiadanie umiejętności diagnostycznych i analitycznych oraz rozwinięte myślenie abstrakcyjne – bo inaczej sesja będziesz się opierać nowej wiedzy i sesja będzie przypominać karmienie dziecka na siłę pozbawioną smaku papką,
  • znajomość własnych ograniczeń w obszarze nabywania wiedzy – bo inaczej będziesz odrzucać wszystkie nowe rzeczy, ponieważ będą stanowić zagrożenie dla twojego wyobrażenia o sobie jako największym ekspercie,
  • poparta w faktach samoświadomość, pozwalająca na wykorzystanie mocnych stron i zniwelo¬wanie słabości – bo inaczej nie skupisz się na tym co da ci najlepsze efekty, a na tym co nawinie się pod rękę,
  • kreatywność i pomysłowość – bo inaczej będziesz czekać na to co dostaniesz od coacha, a gdy skończy się jego zaangażowanie (czyli w jakiś kwadrans po wyjściu ze spotkania), skończy się też twoje zaangażowanie,

Przeczytaj również: Coaching - dobra inwestycja czy stracone pieniądze?

  • umiejętność nawiązania z trenerem partnerskich relacji, których najistotniejszym celem jest optymalizacja procesu konwersji wiedzy – bo inaczej będziesz rywalizować z coachem i tracić czas, ponieważ jego celem nie jest bycie lepszym od ciebie, ale pomoc tobie być lepszym,
  • sytuacyjna adaptacyjność – bo inaczej nie nauczysz się niczego, musisz zrobić coś inaczej by otrzymać inny efekt i móc porównać nowy efekt do efektu poprzedniego,
  • orientacja na sukces – bo inaczej pierwszą lepszą okazję potraktujesz jako potwierdzenie tego że się nie nadajesz,
  • wytrwałość w działaniu – bo inaczej pierwszą lepszą okazję potraktujesz jako wymówkę do rezygnacji,
  • umiejętności z zakresu komunikowania się, a zwłaszcza aktywnego słuchania i zadawania odpowiednich pytań – bo inaczej nie wbudujesz nowej wiedzy w swój system informacji,
  • umiejętność spojrzenia na informacje, sytuacje i fakty z kilku perspektyw – bo inaczej będziesz działać wyłącznie w oparciu o swoje przekonania nad którymi przecież masz pracować i wpadniesz w błędne koło prowadzące do braku efektów.

Może się wydawać, że powyższa lista to cechy charakteru, a nie chwilowe nastroje.

To zatem dla ciebie pierwsza ważna informacja coachingowa – wszystkie cechy charakteru przejawiają się przez zachowania, a także zachowaniami budujemy cechy charakteru. Możesz więc na początku po prostu coś robić, a dopiero po pewnym czasie wrośnie to w twój charakter (np. orientacja na sukces, cierpliwość, odpowiedzialność za swój rozwój).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy serwis Szkolenia

To że nie jesteś przez cały czas cierpliwy, zorientowany na sukces, wytrwały, komunikatywny, nie oznacza że nie możesz taki być przez niedługi, ściśle określony czas np. 5 minut, kwadrans, godzina piętnaście minut.

Checklista pochodzi z książki „Coaching oparty na wiedzy w treningach kierowniczych” Patrycji Łychmus (Wydawnictwo C.H. Beck, 2010). Wykorzystanie za wiedzą Wydawcy.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Wskaźnik koniunktury GUS. Gastronomia i zakwaterowanie z największym wzrostem

    Zakwaterowanie i gastronomia znalazły się wśród branż, w których notowany był do tej pory dodatni wskaźnik koniunktury (informacja i komunikacja oraz finanse i ubezpieczenia).

    Troska i zrozumienie w kontakcie z pacjentami – klucz do profesjonalnej opieki zdrowotnej

    Empatia jest kluczowa w relacjach między personelem medycznym a pacjentami, będąc nieodzownym fundamentem wysokiej jakości opieki zdrowotnej. W obecnych czasach, gdy pacjenci mają coraz większe oczekiwania, a zmiany w medycynie są nieustanne, zdolność do empatii wyróżnia się jako jeden z głównych czynników wpływających na poziom świadczonych usług. Nawet w czasach, gdy technologie medyczne rozwijają się dynamicznie, to właśnie empatyczny kontakt między pacjentem a personelem zdrowotnym ma zasadnicze znaczenie. Umiejętność wczucia się w położenie innej osoby jest kluczowa, tworząc solidną podstawę dla profesjonalnej i skutecznej opieki nad pacjentami.

    Koszty zatrudnienia to główne wyzwanie dla firm w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    W pierwszym półroczu 2024 roku wiele firm planuje rozbudowanie swoich zespołów – potwierdzają to niezależne badania ManpowerGroup czy Konfederacji Lewiatan. Jednocześnie pracodawcy mówią wprost - rosnące koszty zatrudnienia to główne wyzwanie w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    Nauka języka obcego poprawi zdolność koncentracji. Ale nie tylko!

    Ostatnia dekada przyniosła obniżenie średniego czasu skupienia u człowieka aż o 28 sekund. Zdolność do koncentracji spada i to wina głównie social mediów. Czy da się to odwrócić? 

    REKLAMA

    Nowe przepisy: Po świętach rząd zajmie się cenami energii. Będzie bon energetyczny

    Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska zapowiedziała, że po świętach pakiet ustaw dotyczących cen energii trafi pod obrady rządu. Dodała też, że proces legislacyjny musi zakończyć się w pierwszej połowie maja.

    Wielkanoc 2024. Polacy szykują się na święta przed telewizorem?

    Jaka będzie tegoroczna Wielkanoc? Z badania online przeprowadzonego przez firmę Komputronik wynika, że leniwa. Polacy są zmęczeni i marzą o odpoczynku. 

    Biznes kontra uczelnie – rodzaj współpracy, korzyści

    Czy doktorat dla osób ze świata biznesu to synonim synergii? Wielu przedsiębiorców może zadawać sobie to pytanie podczas rozważań nad podjęciem studiów III stopnia. Na ile świat biznesu przenika się ze światem naukowym i gdzie należy szukać wzajemnych korzyści?

    Jak cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję?

    Hakerzy polubili sztuczną inteligencję. Od uruchomienia ChataGPT liczba złośliwych wiadomości pishingowych wzrosła o 1265%! Warto wiedzieć, jak cyberprzestępcy wykorzystują rozwiązania oparte na AI w praktyce.

    REKLAMA

    By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

    Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

    Transakcje bezgotówkowe w Polsce rozwijają się bardzo szybko. Gotówka jest wykorzystywana tylko do 35 proc. transakcji

    W Polsce około 2/3 transakcji jest dokonywanych płatnościami cyfrowymi. Pod tym względem nasz kraj jest w światowej czołówce - gotówka jest wykorzystywana tylko do ok. 35 proc. transakcji.

    REKLAMA