| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Szkolenia > Coaching > Coaching - tani sposób na szkolenie pracowników

Coaching - tani sposób na szkolenie pracowników

Obecnie w wielu przedsiębiorstwach dostrzega się wartość coachingu jako jednego z najskuteczniejszych i najtańszych sposobów rozwijania pracowników.

Zamiast posyłać wszystkich na zunifikowane kursy i szkolenia, zapewnia się im coaching, który dostosowany jest do indywidualnych potrzeb pracowników. Jest to szczególnie istotne w przypadku bardziej doświadczonych osób, które być może uczestniczyły już we wszystkich dostępnych kursach. Coaching przynosi firmom wiele korzyści. Są to:

  • zwiększona wydajność firmy jako całości;
  • szybki rozwój pracowników, pełniejsze wykorzystanie możliwości najważniejszych pracowników;
  • wyższa wydajność poszczególnych pracowników i lepsza obsługa klienta;
  • większa motywacja i silniejsze przywiązanie do firmy;
  • zwiększone umiejętności liderów.

Polecamy: Jak mierzyć skuteczność coachingu?

Biznes zaakceptował coaching i wykorzystuje go na dwa sposoby:

1. Oczekując, że coaching stanie się zadaniem kierowników, którzy w ramach swoich obowiązków będą pomagali swoim zespołom;
2. Wynajmując zewnętrznych coachów, którzy mają pracować z kierownictwem wyższego szczebla.

Do takiego nastawienia biznesu przyczyniło się kilka zjawisk: przywiązywanie coraz większej wagi do umiejętności kierowniczych, trend spłaszczania hierarchii i coraz częstsze wykorzystywanie pracy zdalnej. Oprócz tego kierownicy lubią mieć pod ręką kogoś, na kim mogliby sprawdzać reakcje na swoje pomysły. Brak zaufania do coachingu znikł niemal zupełnie. 

Polecamy: Czym jest coaching?

Osoby, które skorzystały z tej formy pomocy, zdały sobie sprawę, że miała ona duży wpływ na ich karierę i odniesiony sukces - i wiedzą już, że w coachingu nie chodzi o to, aby naprawić czyjeś błędy czy niedociągnięcia.

W wielu firmach powstały już „kultury coachingowe”, a w wielu innych myśli się o wprowadzeniu coachingu. Dzięki temu skorzystać mogą wszyscy pracownicy - bez względu na zajmowane stanowiska.

Artykuł jest fragmentem książki „Coaching”, autorzy Amanda Vickers, Steve Bavister, wydawnictwo Onepress.pl

reklama

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

W coachingu nie chodzi o to, aby naprawić czyjeś błędy czy niedociągnięcia.
W coachingu nie chodzi o to, aby naprawić czyjeś błędy czy niedociągnięcia.

Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych 2017 Komentarz54.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Motiveo

Motiveo.pl to nowy sposób na tworzenie współczesnych systemów motywacyjnych dla handlowców. Platforma ta przeznaczona jest dla całego sektora MŚP.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »