| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Szkolenia > ABC szkoleń > Trening relokacyjny – na czym polega?

Trening relokacyjny – na czym polega?

Trening relokacyjny to szkolenie przygotowujące pracownika do pracy w zagranicznym oddziale firmy, który będzie pracował na długim kontrakcie. Tego rodzaju szkolenie ma nauczyć pracownika umiejętności komunikacji z osobami z różnych kultur. Jakie są zatem wyzwania związane z relokacją pracownika?

Trening relokacyjny służy przygotowaniu pracownika do wyjazdu za granicę oraz do pracy w innej kulturze. Tego rodzaju szkolenia są przeznaczone w głównej mierze dla osób na wysokich stanowiskach w firmie, czyli np. menagerowie. Nieprzygotowanie pracownika do pracy w zagranicznym oddziale może wiązać się z ogromnymi stratami, czego konsekwencją będzie zerwania kontraktu. Proces relokacji pracowników jest niezwykle kosztowny, jednakże może przynieść wiele korzyści zarówno firmie jak i samemu pracownikowi. Dlatego niezwykle ważne jest odpowiednie przygotowanie do aklimatyzacji w nowym miejscu pracy. Przy wyborze pracownika delegowanego za granicę ważnym elementem jest również przeprowadzenie rekrutacji, bowiem tego rodzaju pracownik musi cechować się efektywnością i wydajnością w pracy oraz być specjalistą w swojej dziedzinie. Treningi relokacyjne są przeznaczone dla osób wyjeżdżających na długie (min. 6 miesięczne) kontrakty, podczas których podniosą swoje kompetencje oraz przysporzą wielu korzyści dla krajowego oddziału.

Czym jest trening relokacyjny?

Tego typu szkolenie składa się z trzech etapów, z których każdy jest niezwykle istotny dla pracownika. Pierwszym obszarem prowadzonego treningu jest zapoznanie wyjeżdżającego pracownika z informacjami o kraju jego pobytu. Przede wszystkim chodzi o kulturę, sytuację polityczną, warunki ekonomiczne oraz o organizację codziennego życia w tym kraju. Pracownik musi być przygotowany na konieczność załatwiania różnego rodzaju spraw urzędowych, wizyty u lekarza czy chociażby porozumiewanie się w nowym miejscu.

Drugi etap treningu przygotowuje pracownika na wyzwania związane z nowym miejscem pracy. Jest to najważniejszy obszar prowadzonego szkolenia, bowiem związany jest z przedstawieniem zasad komunikacji w nowej pracy, organizacja zespołu, sposoby komunikacji oraz przyjęte zwyczaje panujące w firmie. Dodatkowo na tym etapie pracownikowi przekazywane są informacje o tym, jakich zachowań powinien spodziewać się od nowych współpracowników oraz w jaki sposób przyjmować krytykę ze strony władz firmy.

Trzeci obszar szkolenia to przygotowanie pracownika do przeprowadzki za granicę, w tym w jaki sposób radzić sobie z emocjami towarzyszącymi tej sytuacji oraz w jaki sposób wspierać rodzinę podczas wyjazdu. Pracownik musi mieć świadomość konsekwencji wyjazdu zarówno dla siebie jak i najbliższych, a w szczególności dzieci. Na tym etapie pracownik musi zdobyć wiedzę o tym, jak radzić sobie w sytuacjach stresowych lub w momentach kryzysu związanego z nową sytuacją.

Zobacz też: Czym jest tutoring?

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Liberty Direct

Liberty Direct to firma ubezpieczeniowa należąca do międzynarodowej Grupy Liberty Mutual Insurance, oferująca usługi dla Klientów indywidualnych oraz małych przedsiębiorstw.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »