| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Prawo > Spółki > Rejestr przedsiębiorców > Jakie opłaty należy uiścić składając wnioski do KRS?

Jakie opłaty należy uiścić składając wnioski do KRS?

Składając wniosek o wpis do Krajowego Rejestru Sądowego należy pamiętać, iż sami, bez wezwania sądu powinniśmy uiścić odpowiednią opłatę. W zależności od tego o jaki wpis wnosimy – będzie to tylko opłata w postępowaniu rejestrowym lub dodatkowo jeszcze opłata o publikację w Monitorze Sądowym i Gospodarczym. Jest to istotne z uwagi na fakt, iż brak opłaty będzie skutkowało zwrotem wniosku, a na biurze podawczym taki wniosek może zostać nie przyjęty.

Podstawa prawna

Wysokość opłat przy składaniu wniosków do Krajowego Rejestru Sądowego reguluje ustawa z dnia 28 lipca 2005 r. o kosztach sądowych w sprawach cywilnych (Dz.U.2005.167.1398).

Polecamy: Podatki 2016

Wysokości

Z zastrzeżeniem ustawowego zwolnienia od opłat w postępowaniu rejestrowym, które regulują przepisy właściwe dla danego podmiotu można dla przykładu wyróżnić następujące opłaty w postępowaniu rejestrowym:

  • Opłata stała w kwocie 500 złotych pobierana jest od wniosku o zarejestrowanie podmiotu w rejestrze przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym, chyba że przepis szczególny stanowi inaczej;
  • Opłata stała w kwocie 250 złotych pobierana jest od wniosku o zarejestrowanie w Krajowym Rejestrze Sądowym w rejestrze stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki zdrowotnej;
  • Opłata stała w kwocie 500 złotych pobierana jest od wniosku o zarejestrowanie w Krajowym Rejestrze Sądowym w rejestrze stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki zdrowotnej, jeżeli wniosek ten dotyczy jednocześnie wpisu do rejestru przedsiębiorców;
  • Opłatę stałą w kwocie 300 złotych pobiera się od wniosku o:
    • wpisanie dłużnika do rejestru dłużników niewypłacalnych w Krajowym Rejestrze Sądowym;
    • wykreślenie podmiotu z rejestru przedsiębiorców lub z rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki zdrowotnej połączone z wykreśleniem z Krajowego Rejestru Sądowego.
  • 6) Opłatę stałą w kwocie 250 złotych pobiera się od wniosku o dokonanie zmiany wpisu dotyczącego podmiotu wpisanego do rejestru przedsiębiorców;
  • 7) Opłatę stałą w kwocie 150 złotych pobiera się od wniosku o:
    • dokonanie zmiany wpisu dotyczącego podmiotu wpisanego tylko w rejestrze stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki zdrowotnej, niewpisanego do rejestru przedsiębiorców;
    • wykreślenie z rejestru przedsiębiorców - bez wykreślenia z Krajowego Rejestru Sądowego (np. fundacja zaprzestająca działalności gosp.)
    • wykreślenie z rejestru dłużników niewypłacalnych.

Zobacz: Co grozi za brak zgłoszenia do KRS nowego adresu?

Zobacz wideoszkolenie: CIT i PIT w 2015 r. - bieżące problemy

Kilka wniosków jednocześnie

Należy pamiętać, iż w przypadku jednoczesnego wniesienia przez tego samego wnioskodawcę, na kilku formularzach, kliku wniosków o wpis lub o dokonanie zmian w Krajowym Rejestrze Sądowym sąd rejestrowy pobierze tylko jedną opłatę, z tym zastrzeżeniem, że jeżeli przepis przewiduje dla danego rodzaju spraw opłaty w różnych wysokościach – sąd pobierze opłatę wyższą.

Szykują się zmiany w procedurze wpisów do KRS w 2015 roku

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Agencja Rozwodowa DIVORCED

Portal

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »