| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Prawo > Spółki > Rejestr przedsiębiorców > Adres mailowy w rejestrze KRS

Adres mailowy w rejestrze KRS

Nowelizacja ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym wprowadza szereg zmian. Od 1 stycznia 2012 r. w rejestrze można zamieścić adres strony internetowej i poczty elektronicznej przedsiębiorcy.

Moc dokumentów w formie elektronicznej

Nowelizacja zrównała moc wszystkich dokumentów wydawanych przez CI KRS. Nadała ona moc dokumentu urzędowego takim dokumentom jak: odpisy, wyciągi, zaświadczenia czy informacje, wydawane w formie elektronicznej. Dotychczas moc dokumentu urzędowego miały ww. dokumenty, ale wydawane tylko w formie papierowej. Dokumenty elektroniczne nie były zaś akceptowane jako dokumenty urzędowe, a jedynie jako dokumenty prywatne. Zmiana wprowadzona nowelizacją oznacza, że dokumenty uzyskane z CI KRS zarówno w formie papierowej, jak i elektronicznej mają jednakową moc dokumentu urzędowego.

Bezpłatny dostęp do informacji

Nowelizacją uregulowano również kwestie bezpłatnego udostępniania przez CI KRS, w ogólnodostępnych sieciach teleinformatycznych (w tym w Internecie), aktualnych informacji o podmiotach wpisanych do rejestru oraz o dokumentach zawartych w elektronicznym katalogu dokumentów spółek. Możliwość przeglądania informacji zawartych w rejestrze KRS dotyczy wszystkich jego części, tj. rejestru przedsiębiorców, rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki zdrowotnej oraz rejestru dłużników niewypłacalnych.  

Zobacz: Zakładanie spółki przez internet 2012

Samodzielne pobieranie wydruków z KRS

Dodatkowo, nowelizacja wprowadziła możliwość samodzielnego pobierania wydruków dokumentów z rejestru KRS, które mają moc zrównaną z mocą dokumentów wydawanych przez CI KRS pod warunkiem, że posiadają cechy umożliwiające ich weryfikację z danymi zawartymi w KRS.

Wszelkie szczegółowe kwestie dotyczące ustroju i organizacji CI KRS, a także dokumentów w formie elektronicznej (w tym cech wydruków pozyskanych samodzielnie) zostały określone w rozporządzeniach Ministra Sprawiedliwości.

NIP do rejestru z urzędu

Jednocześnie, warto zaznaczyć, że jedna istotna dla przedsiębiorców zmiana została wprowadzona nowelizacją już w dniu jej ogłoszenia, tj. 13 lipca 2011 r. Dotyczy ona wpisywania numeru NIP do rejestru przedsiębiorców z urzędu. Po uzyskaniu informacji o nadaniu przedsiębiorcy numeru NIP sąd rejestrowy (tj. wydział gospodarczy KRS sądu rejonowego) dokonuje z urzędu wpisu numeru NIP do rejestru.

Wpis ten nie podlega opłacie sądowej ani ogłoszeniu w Monitorze Sądowym i Gospodarczym. Jest to bez wątpienia udogodnienie dla przedsiębiorców, którzy dotychczas byli obowiązani przy składaniu wniosków do KRS po uzyskaniu numeru NIP do złożenia w sądzie rejestrowym formularza KRS ZY, dotyczącego m.in. wpisania  numeru NIP. Nowelizacją wprowadzono również możliwość zamieszczenia w dziale 1 rejestru przedsiębiorców adresu strony internetowej oraz adresu poczty elektronicznej przedsiębiorcy.

Zobacz: Koszty rejestracji podmiotu w KRS

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Forum Doradców Podatkowych

Praktyczne publikacje dla przedsiębiorców, księgowych, doradców podatkowych i kandydatów na doradców podatkowych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »