| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Prawo > Spółki > ABC spółek > Ochrona nazwy spółki

Ochrona nazwy spółki

Oznaczenie przedsiębiorcy podlega ochronie. Można zatem podjąć stosowne kroki w stosunku do podmiotu, który używa bliźniaczej nazwy swojego przedsiębiorstwa.

Czynem nieuczciwej konkurencji może być zatem używanie takiego samego symbolu graficznego przez innego przedsiębiorcę.

Czynem nieuczciwej konkurencji może być już samo użycie nazwiska, które wcześniej używane było do podobnego oznaczenia innego przedsiębiorstwa. W takiej sytuacji przedsiębiorca późniejszy powinien podjąć środki mające na celu usunięcie niebezpieczeństwa wprowadzenia w błąd. W takim przypadku sąd na żądanie zainteresowanego może wydać orzeczenie nakazujące późniejszemu przedsiębiorcy m.in. zmianę w oznaczeniu przedsiębiorstw.

Jan Kowalski, prowadzący pod swoim nazwiskiem działalność gospodarczą, może zatem domagać się wystarczającego odróżnienia go od innego Jana Kowalskiego, który również pod swoim nazwiskiem zamierza prowadzić działalność konkurencyjną.

Kiedy działanie innych podmiotów gospodarczych można uznać za nieuczciwą konkurencję, jakie roszczenia przysługują poszkodowanym podmiotom? O tym czytaj w części drugiej.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Dorota Mejri

Dorota Mejri – Psycholog, coach, konsultant, trener biznesu. Szkolenia prowadzi od 17 lat. Absolwentka studiów podyplomowych z Zarządzania i Marketingu , Zarządzania Zasobami Ludzkimi oraz Krakowskiej Szkoły Trenerów i Psychoterapeutów Gestalt Ukończyła Podyplomowe Studium Coachingu i Mentoringu Organizacyjnego na UŁ. Posiada certyfikaty CoachWise Coaching Essentials oraz CoachWise Mentoring Essentials. Prowadzi warsztaty z zakresu kompetencji menedżerskich, efektywności osobistej oraz warsztaty doskonalące umiejętności komunikacyjne i interpersonalne. Uczestniczyła w realizacji wielu projektów doradczych, m.in. dla PKO BP S.A. (wprowadzenie i realizacja nowej strategii personalnej), Renault Kiljańczyk (analiza CRM). Jest współrealizatorką projektu standaryzacji obsługi klienta z kilkunastu zakładach energetycznych w Polsce, a także konsultantem i audytorem w zakresie wprowadzania i realizacji standardów obsługi klienta dla PGE Dystrybucja S.A. Przygotowała i zrealizowała projekt coachingu dla kadry menedżerskiej Veolii, którym objęto 26 dyrektorów i kierowników firmy. Osobiście przeprowadziła 10 procesów coachingowych w tym projekcie. Aktywnie uczestniczy w pracach grupy Experiential Educators Europe, prowadząc warsztaty poza granicami Polski.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK